Strona 1 z 1

XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 28 sierpnia 2013, 22:11
autor: aurumcantus
Witam
Problem jak w temacie. Yamaha rocznik 92 pięknie odpala, na zimnym chodzi idealnie, zbiera sie bardzo dobrze, idzie prawie jak moja 700 :D , jeździłem nią dwa tygodnie temu lecz krótko. Kilka dni temu dostałem telefon, że po przejechaniu ok 10 km na postoju nie chce zejść poniżej 4 000 obr/min. Gdy ostygnie wszystko wraca do normy. Jade w sobote to przy okazji zerknę na zawory itp. Proszę o sugestie co ewentualnie można sprawdzić.

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 29 sierpnia 2013, 13:55
autor: sigsauer
Może po rozgrzaniu (coś się rozszerza termicznie) zawiesza się gdzieś linka gazu, albo przepustnica się nie domyka....ostygnie...wraca do wymiaru. Ja bym też to sprawdził... :idea: :idea:
Zawory... :roll: ...raczej nie mają wpływu na regulację obrotów silnika...pracują tak jak rozrząd każe... :idea:

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 29 sierpnia 2013, 15:48
autor: marceli5555
Moja maszynka na zimnym silniku( bez dodawania gazu) gaśnie z powodu zbyt wolnych obrotów kiedy się jednak zagrzeje to obroty stabilizują się w granicach 1000ob/min i ten typ tak chyba ma ,powodem takiej różnicy są w stu procentach gaźniki ,jestem tego pewien bo na wiosnę wrzuciłem do mojej maszynki inne gaźniki i różnica pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem była owszem ale bardzo mała najwyżej 200obr. W opisywanym przez Ciebie przypadku wygląda tak jakby blokowała się któraś z przepustnic (nie domyka się do końca ) albo linka się blokuje i nie pozwala domknąć się przepustnicom albo przepustnica się zaciera no może nie sama przepustnica ale jej oś ,tego co prawda nie widać ale zdejmując gumowe kolanka łączące ramę z gaźnikami zagrzej motor i zaglądnij (używając lusterka i latarki ) czy przepustnice są zamknięte Prześwit pomiędzy przepustnicami a gardzielami powinien być bardzo mały przy zamkniętej manetce gazu ,tak na oko z 0,5mm .

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 07 lipca 2018, 12:25
autor: milaczq
Cześć, wiem że odkopuję dinozaura, ale mam taki sam problem, a rozwiązania szukajką nie znalazłem.
Zatem po pierwsze pomocy,
po drugie, zacząłem od rozbierania gaźników i w jednym z nich oś od przepustnicy (ta okrągła mosiężna blaszka) :), jest po jednej stronie wytarta - to znaczy: z fabryki wychodzi pokryta czymś w rodzaju teflonu!? (ciemno szara powłoka - nie brud lub nagar) a u mnie jest na części obwodu, po jednej stronie wytarta. Spolerowałem oś po tej stronie, ale pomogło tylko częściowo.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 18 lipca 2018, 13:53
autor: marekc1019
Łapie lewe powietrze.

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 18 lipca 2018, 14:17
autor: 2007XV1700
wiesza się na przepustnicach?

Re: XV 750, wysokie obroty na ciepłym silniku

: 18 lipca 2018, 19:42
autor: martinez98
Może jakaś guma na dolocie dostaje plastyczności i lewe powietrze bierze. Może z wierzchu wyglądać dobrze, a po demontażu dopiero widać spękania.