Rozrząd Virago 125
- janiu49
- Posty: 50
- Rejestracja: 05 lipca 2013, 12:42
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Małocin
- Wiek: 28
- Status: Offline
Rozrząd Virago 125
Witam was! Prosze o pomoc czy mogłby ktos tak jak najprościej wytłumaczyć jak ustawic rozrząd w Virago 125? Patrzyłem juz do instrukcji obsługi ale za nic nie mogę tego zrozumieć które znaki na magnecie bo jest kilka i jakie muszą być pozycje zębatek od wałka rozrządu. Jakby mogł ktoś tak wytumaczyc jak to zrobić najłatwiej. Żeby cylindry dobrze pracowały jeden po drugim.
Mija mnie kolejny brat, więc lewa w górę na znak
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
Re: Rozrząd Virago 125
nie znam 125 ale moze jest podobnie jak w 750 bo jak tak to pomoge
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 października 2013, 20:12
- Motocykl: Yamaha Virago 750XV
- Lokalizacja: Sokółka
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Rozrząd Virago 125
Potrzebuje informacji jak ustawic rozrzad w 750 jak ustawic na wlasciwe znaki moj tel.603381130 oddzwonie
- mws_vx
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
- Motocykl: ZR-7S
- Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rozrząd Virago 125
Tłumaczenie z serwisówki do XV250 - 125 powinno być tak samo.
W środę regulowałem w swojej luzy zaworowe i wszystko się zgadzało.
Odkręcasz zaślepki w deklu i pokrywy rozrządu.
Wymontowujesz napinacze łańcuchów rozrządu.
Dla pierwszego cylindra (przedni):
Zakładasz zębatkę wałka rozrządu.
Kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo).
Znaki na wale korbowym ustawiasz na kręskę i obok odwrócone T.
Łańcuch rozrządu zakładasz na zębatkę tak żeby znaki na kole zębatym zgrywały się z tymi na górze głowicy.
Przekręcasz delikatnie wałem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo), tak żeby skasować luz na łańcuchu rozrządu.
Wkładasz palec w otwór od napinacza i naciągasz łańcuch.
Sprawdzasz czy znaki się zgrywają, jak coś nie tak to robisz korektę na zębatce wałka,
znów pociągasz w lewo i napinasz palcem.
Jak jest OK, dokręcasz śrubę zębatki na wałku rozrządu.
Rozkręcasz napinacz (odkręcasz śrubę napinającą i wyjmujesz sprężynę).
Przykręcasz do cylindra obudowę napinacza używając nowej podkładki.
Zakładasz na koniec obudowy napinacza o-ring, wkładasz sprężynę i wkręcasz śrubę.
Zakładasz obudowę zębatki rozrządu (to najlepiej na końcu po sprawdzeniu).
Dla drugiego cylindra (tylny):
Zmieniasz ustawienia znaków na wale - ma być pojedyncza pionowa kreska.
Reszta tak samo. Jak kręcisz wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara to znaki są w takiej kolejności:
Pionowa kreska i obrócone T (TDC dla przedniego cylindra).
Dwie pionowe kreski obok siebie.
Jedna pionowa kreska (TDC dla tylnego cylindra).
Jak już ustawisz i założysz napinacze to sprawdź jeszcze raz oba cylindry.
Kręć wałem w prawo, co dwa obroty wału znaki powinny się zgrywać.
W środę regulowałem w swojej luzy zaworowe i wszystko się zgadzało.
Odkręcasz zaślepki w deklu i pokrywy rozrządu.
Wymontowujesz napinacze łańcuchów rozrządu.
Dla pierwszego cylindra (przedni):
Zakładasz zębatkę wałka rozrządu.
Kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo).
Znaki na wale korbowym ustawiasz na kręskę i obok odwrócone T.
Łańcuch rozrządu zakładasz na zębatkę tak żeby znaki na kole zębatym zgrywały się z tymi na górze głowicy.
Przekręcasz delikatnie wałem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo), tak żeby skasować luz na łańcuchu rozrządu.
Wkładasz palec w otwór od napinacza i naciągasz łańcuch.
Sprawdzasz czy znaki się zgrywają, jak coś nie tak to robisz korektę na zębatce wałka,
znów pociągasz w lewo i napinasz palcem.
Jak jest OK, dokręcasz śrubę zębatki na wałku rozrządu.
Rozkręcasz napinacz (odkręcasz śrubę napinającą i wyjmujesz sprężynę).
Przykręcasz do cylindra obudowę napinacza używając nowej podkładki.
Zakładasz na koniec obudowy napinacza o-ring, wkładasz sprężynę i wkręcasz śrubę.
Zakładasz obudowę zębatki rozrządu (to najlepiej na końcu po sprawdzeniu).
Dla drugiego cylindra (tylny):
Zmieniasz ustawienia znaków na wale - ma być pojedyncza pionowa kreska.
Reszta tak samo. Jak kręcisz wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara to znaki są w takiej kolejności:
Pionowa kreska i obrócone T (TDC dla przedniego cylindra).
Dwie pionowe kreski obok siebie.
Jedna pionowa kreska (TDC dla tylnego cylindra).
Jak już ustawisz i założysz napinacze to sprawdź jeszcze raz oba cylindry.
Kręć wałem w prawo, co dwa obroty wału znaki powinny się zgrywać.
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03