xv535 widelce

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
mpchck
Posty: 12
Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 17:08
Motocykl: xv535
Status: Offline

xv535 widelce

Post autor: mpchck »

Witam

Planuję na sezon kilka przeróbek wizualnych w mojej virówce, jedną z nich danie dłuższych widelców (bez zmiany kąta główki ramy), tak żeby motór trochę się podniósł i zmieniła się pozycja siedzenia. Nigdy czegoś takiego nie robiłem i zastanawiam się, czy wpływa to jakoś na bezpieczeństwo, płynność i komfort jazdy, i czy lepiej oddać to w ręce fachowców od customu, czy dam radę zrobić to sam krok po kroku (tylko nie wiem gdzie kupić dłuższe widły). Z góry dzięki za odpowiedź. Fotka poniżej

http://funkyimg.com/i/ED5R.jpg
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: bobbers »

Heh nie wiem jak się ma to do komfortu ale kiedyś na forum chińskiego chopperka :D znalazłem coś takiego, Wytłaczali sobie taki jakby kawałek lagi z gwintem ,później w lagach od motorku wykręcali (chyba) te korki u góry i wkręcali te dorabiane :D poszukam może znajdę ,bo już nie pamiętam dokladnie jak to wyglądało :)
Sajmon ;)
bobbers
Posty: 896
Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
Motocykl: 535 I DS 650
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 25
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: bobbers »

http://www.eaglets.pl/forum/viewthread. ... ad_id=3700 Znalazłem ,oczywiście to tylko pomysł :D
Sajmon ;)
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mytek1 »

bobbers pisze:http://www.eaglets.pl/forum/viewthread. ... ad_id=3700 Znalazłem ,oczywiście to tylko pomysł :D
Jakoś nie widzi mi się taka przeróbka, w końcu chodzi o nasze bezpieczeństwo i życie. Najlepiej to napisz do jakiejś firmy produkującej rury teleskopów i zapytaj ile zacenią za dłuższe rury. Poza tym będziesz potrzebował rurki odpowiedniej długości w celu włożenia do lag żeby sprężyn nie szukać dłuższych. A ile chcesz w ogóle wydłużać to zwieszenie? Czy to poprawi pozycję za kierownicą? :shock:
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
mpchck
Posty: 12
Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 17:08
Motocykl: xv535
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mpchck »

mytek1 pisze:A ile chcesz w ogóle wydłużać to zwieszenie? Czy to poprawi pozycję za kierownicą? :shock:
Dokladnie jeszcze nie wiem ile, ale mysle ze poprawi, bo cala rama podniesie sie w gore, a z nia kierownica, chce zeby byla okolo wysokosci ramion.
Awatar użytkownika
maciekdiy
Posty: 134
Rejestracja: 04 czerwca 2011, 20:38
Motocykl: xv 750 se bober
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 35
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: maciekdiy »

A nie łatwiej taniej bezpieczniej (chodzi o ten patent z :shock: przedłużaniem lag :frustrated: ) kupić dłuższe risery albo wyższą kierownice :!: :?: .
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mytek1 »

maciekdiy pisze:A nie łatwiej taniej bezpieczniej (chodzi o ten patent z :shock: przedłużaniem lag :frustrated: ) kupić dłuższe risery albo wyższą kierownice :!: :?: .
Napewno lepiej, taniej i bezpieczniej. Do tego wysunięte podnóżki i poprawi się komfort.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
mpchck
Posty: 12
Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 17:08
Motocykl: xv535
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mpchck »

maciekdiy pisze:A nie łatwiej taniej bezpieczniej (chodzi o ten patent z :shock: przedłużaniem lag :frustrated: ) kupić dłuższe risery albo wyższą kierownice :!: :?: .
Wpadlem na to, jednak zupelnie nie podobaja mi sie kierownice inne niz dragbary, a dlugie risery wygladaja troche komicznie dla mnie, wiec uznalem ze ta opcja ktora wybralem bedzie dla mnie najlepsza.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: Miszczu »

Nie wiem jak ty to policzyłeś ale proporcje kierownica- siedzenie się nie zmienią po wydłużeniu lag :mrgreen: nic poza odległością od gleby i zmianą geometrii się nie zmieni w pozycji kierowcy. A prowadził się będzie inaczej to logiczne. Przedłużałem lagi w swoich ale zmieniałem też kąt widelca i zmienia to totalnie motocykl ale zeby zmienić pozycje kierowcy musiałem inną kiere i siedzenie dać no i spacerówki rzecz jasna :wink:
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
maciekdiy
Posty: 134
Rejestracja: 04 czerwca 2011, 20:38
Motocykl: xv 750 se bober
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 35
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: maciekdiy »

mpchck pisze:
maciekdiy pisze:A nie łatwiej taniej bezpieczniej (chodzi o ten patent z :shock: przedłużaniem lag :frustrated: ) kupić dłuższe risery albo wyższą kierownice :!: :?: .
Wpadlem na to, jednak zupelnie nie podobaja mi sie kierownice inne niz dragbary, a dlugie risery wygladaja troche komicznie dla mnie, wiec uznalem ze ta opcja ktora wybralem bedzie dla mnie najlepsza.
To może taka kiera w tym stylu http://allegro.pl/kierownica-mamut-harl ... 30939.html nadal prosta, sporo wyższa a nie tak szpetna jak długie risery. Dodatkowo obniż siodło da to dodatkowe parę cm.
Miszczu pisze:Nie wiem jak ty to policzyłeś ale proporcje kierownica- siedzenie się nie zmienią po wydłużeniu lag :mrgreen: nic poza odległością od gleby i zmianą geometrii się nie zmieni w pozycji kierowcy. A prowadził się będzie inaczej to logiczne. Przedłużałem lagi w swoich ale zmieniałem też kąt widelca i zmienia to totalnie motocykl ale zeby zmienić pozycje kierowcy musiałem inną kiere i siedzenie dać no i spacerówki rzecz jasna :wink:
A jednak pozycja by się zmieniła :D . Przedłużając lagi o ileś tam, powiedzmy że główka pójdzie w górę o 10cm, to siodło pewnie z 5 cm. czyli kiera będzie wyżej w stosunku do siedzenia wyżej o 5 cm (wartości wzięte z dupy ale mniej więcej tak by to wyglądało).
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: Miszczu »

stary - nie pójdzie główka tylko cały motocykl w górę :mrgreen: weź się zastanów: motocykl na odcinku główka ramy a siedzenie nic się nie zmieni :lol: wszystko proporcjonalnie pójdzie w górę i pozycja się nie zmieni - tylko odległość nóg do podłoża :wink:
sytuacja analogiczna do tej jakbyś jechał z góry a pod górę :lol: tylko będzie inaczej pochylony i nic poza tym :wink: ręce będą na tej samej wysokości
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: grzegorzbr2 »

Miszczu pisze:stary - nie pójdzie główka tylko cały motocykl w górę :mrgreen: weź się zastanów: motocykl na odcinku główka ramy a siedzenie nic się nie zmieni :lol: wszystko proporcjonalnie pójdzie w górę i pozycja się nie zmieni - tylko odległość nóg do podłoża :wink:
sytuacja analogiczna do tej jakbyś jechał z góry a pod górę :lol: tylko będzie inaczej pochylony i nic poza tym :wink: ręce będą na tej samej wysokości

Popieram Miszcza, ma rację.
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mytek1 »

Idź do garażu, podłóż jakiś klocek pod przednie koło, albo na podnośniku podnieś przód na rządaną wysokość i zobaczysz czy coś się zmieni w pozycji. Jeśli weźmiesz pion od siedzenia i kierownicy to wyjdzie Ci jakaś tam odległość, jeśli przód pójdzie w góre to ta odległość się zmniejszy, czyli kierownica będzie bliżej Ciebie, no chyba że będziesz jeździł pochylony do tyłu. Inna kwestia to to, że jak będziesz jeździł z plecakiem to sądzę, że znacząco pogorszy się prowadzenie.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
mpchck
Posty: 12
Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 17:08
Motocykl: xv535
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: mpchck »

Miszczu pisze:stary - nie pójdzie główka tylko cały motocykl w górę :mrgreen: weź się zastanów: motocykl na odcinku główka ramy a siedzenie nic się nie zmieni :lol: wszystko proporcjonalnie pójdzie w górę i pozycja się nie zmieni - tylko odległość nóg do podłoża :wink:
sytuacja analogiczna do tej jakbyś jechał z góry a pod górę :lol: tylko będzie inaczej pochylony i nic poza tym :wink: ręce będą na tej samej wysokości
maciekdiy pisze: A jednak pozycja by się zmieniła :D . Przedłużając lagi o ileś tam, powiedzmy że główka pójdzie w górę o 10cm, to siodło pewnie z 5 cm. czyli kiera będzie wyżej w stosunku do siedzenia wyżej o 5 cm (wartości wzięte z dupy ale mniej więcej tak by to wyglądało).
Ja twierdze ze racje ma Maciek, o to mi wlasnie chodzilo. Wiem ze caly motocykl sie podniesie, ale nie caly na taka sama wysokosc, przod podniesie sie bardziej, tyl mniej. Podniosl by sie caly o taka sama wysokosc, jakbys podwyzszal tez tylne kolo.
Miszczu pisze:Przedłużałem lagi w swoich ale zmieniałem też kąt widelca i zmienia to totalnie motocykl ale zeby zmienić pozycje kierowcy musiałem inną kiere i siedzenie dać no i spacerówki rzecz jasna :wink:
Mozesz pokazac fotke swojej maszyny?
mytek1 pisze: Inna kwestia to to, że jak będziesz jeździł z plecakiem to sądzę, że znacząco pogorszy się prowadzenie.
Jezdze bez plecaka, mam zamiar wymontowac siedzenie pasazera, stopek juz nie mam.
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: Miszczu »

mpchck pisze: Mozesz pokazac fotke swojej maszyny?
w moim profilu w galerii :wink: fioletowa i czrwona
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: xv535 widelce

Post autor: GregorS »

Miszczu ma rację , ile byś przodu nie podnosił , wydłużając lagi , to odległość od kierownicy do siedzenia będzie taka sama, pomyśl trochę , zmieni się kąt Twojej pozycji za kierownicą ale nie odległość od siedzenia do kierownicy . możesz jeszcze skrócić tylne zawieszenie , lub zrobić je na sztywno i obniżyć maksymalnie aż do samej opony , to wtedy zyskasz parę centymetrów . :rock:

a chyba najwięcej dadzą Ci wysunięte podnóżki, taka moja myśl o 1.30 w nocy :rock:
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
ODPOWIEDZ