Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Panowie jakie będzie ciśnienie po szlifie cylindra i oczywiście nowy tłok i pierścienie .
serwisówka podaje że nowy motor np .xt 600 ma 10 atm.
Przed remontem ma 8,5 atm .
po remoncie 9 atm .
lecz musi się dotrzeć gar do pierścieni więc potrzeba troszkę czasu powiedzmy 500 kil.
ile nam wzrośnie ciśnienie po dotarciu lub czy nam cokolwiek wzrośnie .
serwisówka podaje że nowy motor np .xt 600 ma 10 atm.
Przed remontem ma 8,5 atm .
po remoncie 9 atm .
lecz musi się dotrzeć gar do pierścieni więc potrzeba troszkę czasu powiedzmy 500 kil.
ile nam wzrośnie ciśnienie po dotarciu lub czy nam cokolwiek wzrośnie .
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Z tego co moje materiały pokazują to XT 600E ma mieć 11atm. Wymieniałeś uszczelniacze w głowicy i docierałeś zawory?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Oczywiście wszystko powymieniałem uszczelniacze nawet zawory docierane były i testowane czy są szczelne dzwoniłem do faceta co szlifował zarzeka się że usługę zrobił dobrze po prostu musi się cylinder dopasować do pierścieni zrobić spokojnie 500 kil i ma ciśnienie iść w gorę .koszt naprawy 700 zł włożyłem same części .1 gar .
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
a może pomiar do bani zrobiony ( jak go robisz), a co było, że szlifa robiłeś, bo 8,5 to nie tragedia.
Czy przy montażu pierścienie przestawiłeś, dobrze zamontowałeś (chodzi o 2 pierścień o ile ma przekrój L)
Czy przy montażu pierścienie przestawiłeś, dobrze zamontowałeś (chodzi o 2 pierścień o ile ma przekrój L)
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
próbnik ciśnienia mam swój działał poprawnie chyba że padł .
miałem na 2 motorze xt 600- 8 ,5 według wskazań lecz był nie za mocny i lekko brał olej więc zima to poprawka .
w sumie to około 16 silników co zrobiłem i akurat mój mnie wkóżył zastanawiam się czy facet co robił szlif nie spierdolił roboty ..
miałem 8 ,5 po poprawkach 9 atm .przejechałem ok 60 kil i ciśnienie podniosło się na 9,3 więc pomau idzie w gorę pierścienie docierają się do gara serwisówka podaje 11 chciałbym uzyskać 10 at.czuję po motorze że to dalej nie to .na 2 biegu ma śmigać na jednym ole . delikatnie będę go docierał do 500 kil i zrobię pomiar zobaczymy zmiana olejów i filtra za 300 kil później 1000 i docelowy .
miałem na 2 motorze xt 600- 8 ,5 według wskazań lecz był nie za mocny i lekko brał olej więc zima to poprawka .
w sumie to około 16 silników co zrobiłem i akurat mój mnie wkóżył zastanawiam się czy facet co robił szlif nie spierdolił roboty ..
miałem 8 ,5 po poprawkach 9 atm .przejechałem ok 60 kil i ciśnienie podniosło się na 9,3 więc pomau idzie w gorę pierścienie docierają się do gara serwisówka podaje 11 chciałbym uzyskać 10 at.czuję po motorze że to dalej nie to .na 2 biegu ma śmigać na jednym ole . delikatnie będę go docierał do 500 kil i zrobię pomiar zobaczymy zmiana olejów i filtra za 300 kil później 1000 i docelowy .
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Jestem mechanicznym laikiem, ale trochę historie o szlifach itp. mnie przerażają. Generalnie wszędzie gdzie szukam to czytam, że silniki Virago uchodzą za bardzo trwałe, a przebiegi po 200 tyś. km nie należą do rzadkości, a Ty piszesz o tak poważnych naprawach przy jakim przebiegu ? A może to nie jest poważna naprawa, a ja całkiem się nie znam Kupiłem Virago z 1982, którego jeszcze nie udało mi się uruchomić z powodu zdechłego akumulatora, ale jak się okaże, że nagle silnik trzeba odbudowywać to się załamię... Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie. Moje moto ma tak czy inaczej gaźniki do zrobienia i nawet z nowym aku pewnie nie odpali. Czy w takim wypadku da się zmierzyć sprężanie ? Bo wg serwisówki należy to robić na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku ?
Tomek
- Friilin
- Posty: 308
- Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
- Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
- Lokalizacja: Pionki k. Radomia
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Nie stresuj się na zaś. Ja kupiłem z tego samego roku. Stała w szopie/drwalce czort wie ile. Gość twierdził, że 3 lata. Rozrusznik nie kręcił w ogóle, z pycha nawet coś paliła, ale na jeden gar, a hamulca przedniego nie było. Wszystko udało się zrobić, a serducho zdrowiutkie, tylko gaźniki potrzebowały interwencji. Teraz ma 46 tys mil przebiegu czyli około 74 tys km i z silnikiem nie ma najmniejszego problemu.
Co do sprężania to i tak musisz najpierw ustawić zaworki i zrobić gaźniki żeby pomiar był miarodajny.
Powodzenia w uruchamianiu.
Co do sprężania to i tak musisz najpierw ustawić zaworki i zrobić gaźniki żeby pomiar był miarodajny.
Powodzenia w uruchamianiu.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Z tego co zrozumiałem kolega pisze o XT 600 a nie o Virago.tylust pisze:Generalnie wszędzie gdzie szukam to czytam, że silniki Virago uchodzą za bardzo trwałe, a przebiegi po 200 tyś. km nie należą do rzadkości, a Ty piszesz o tak poważnych naprawach przy jakim przebiegu ?
Grzegorz nie stresuj się przedwcześnie tylko docieraj go delikatnie
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Ten szlif na ile setek ci zrobił? Tłok normalny czy kuty? Oryginał czy zamiennik który ma inne parametry? Jak szlif dobrze zrobiony to po 50km powinno być jak należy a czasami od razu... Ja robie szlify tylko u jednego gościa- ma mały zakład ale fachura jest Raz oddałem do wielkiego znanego zakładu ale buraki zrobili szlifa pod kutego tłoka jak pod zwykłego i po nagrzaniu silnika się przycierał Efekt- tłok za 800zł wytrzymał tydzień i tuleja do wymiany bo szlif już nie wydał
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Kiedyś, żeby poprawić skuteczność szlifu (żeby klient był bardziej zadowolony) zalewało się silnik gównianym olejem, zalewało brudnego paliwa (żeby się jak najszybciej nagary wytworzyły) i przy wyjeździe z warsztatu silnik chodził jak po najlepszym tuningu.
Prawda jest taka, że nawet jeśli szlif i pasowanie pierścieni zrobiono perfekcyjnie, to docieranie silnika nie jest pojęciem które odeszło w niepamięć wraz z ubiegłowiecznymi konstrukcjami. Trzeba wsiąść i pojeździć delikatnie zgodnie z instrukcją - jak dla nowego motocykla. No i zamiast non stop diagnozować co się poprawiło i o ile, zadbać o to, żeby docieranie zrobić jak należy. No i nie zapomnieć o wymianie filtra i oleju po kilkuset kilometrach!!!
Prawda jest taka, że nawet jeśli szlif i pasowanie pierścieni zrobiono perfekcyjnie, to docieranie silnika nie jest pojęciem które odeszło w niepamięć wraz z ubiegłowiecznymi konstrukcjami. Trzeba wsiąść i pojeździć delikatnie zgodnie z instrukcją - jak dla nowego motocykla. No i zamiast non stop diagnozować co się poprawiło i o ile, zadbać o to, żeby docieranie zrobić jak należy. No i nie zapomnieć o wymianie filtra i oleju po kilkuset kilometrach!!!
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .
Czy było robione honowanie?
I jakim miernikiem mierzyłeś, wkręcanym czy przykładanym?
Docieranie na ostro na mineralnym i szybka zmiana oleju.
I jakim miernikiem mierzyłeś, wkręcanym czy przykładanym?
Docieranie na ostro na mineralnym i szybka zmiana oleju.