Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
grzegorz 6
Posty: 349
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
Motocykl: virago xv -1100
Lokalizacja: mielec
Wiek: 50
Status: Offline

Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: grzegorz 6 »

Panowie jakie będzie ciśnienie po szlifie cylindra i oczywiście nowy tłok i pierścienie .
serwisówka podaje że nowy motor np .xt 600 ma 10 atm.
Przed remontem ma 8,5 atm . :cry:
po remoncie 9 atm . :?
lecz musi się dotrzeć gar do pierścieni więc potrzeba troszkę czasu powiedzmy 500 kil.
ile nam wzrośnie ciśnienie po dotarciu lub czy nam cokolwiek wzrośnie . :idea:
Awatar użytkownika
mytek1
Posty: 1107
Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: mytek1 »

Z tego co moje materiały pokazują to XT 600E ma mieć 11atm. Wymieniałeś uszczelniacze w głowicy i docierałeś zawory?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Awatar użytkownika
grzegorz 6
Posty: 349
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
Motocykl: virago xv -1100
Lokalizacja: mielec
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: grzegorz 6 »

Oczywiście wszystko powymieniałem uszczelniacze nawet zawory docierane były i testowane czy są szczelne dzwoniłem do faceta co szlifował zarzeka się że usługę zrobił dobrze po prostu musi się cylinder dopasować do pierścieni zrobić spokojnie 500 kil i ma ciśnienie iść w gorę .koszt naprawy 700 zł włożyłem same części .1 gar . :shock:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: -waldi- »

a może pomiar do bani zrobiony ( jak go robisz), a co było, że szlifa robiłeś, bo 8,5 to nie tragedia.
Czy przy montażu pierścienie przestawiłeś, dobrze zamontowałeś (chodzi o 2 pierścień o ile ma przekrój L)
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
grzegorz 6
Posty: 349
Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
Motocykl: virago xv -1100
Lokalizacja: mielec
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: grzegorz 6 »

próbnik ciśnienia mam swój działał poprawnie chyba że padł .
miałem na 2 motorze xt 600- 8 ,5 według wskazań lecz był nie za mocny i lekko brał olej więc zima to poprawka .
w sumie to około 16 silników co zrobiłem i akurat mój mnie wkóżył zastanawiam się czy facet co robił szlif nie spierdolił roboty ..
miałem 8 ,5 po poprawkach 9 atm .przejechałem ok 60 kil i ciśnienie podniosło się na 9,3 więc pomau idzie w gorę pierścienie docierają się do gara serwisówka podaje 11 chciałbym uzyskać 10 at.czuję po motorze że to dalej nie to .na 2 biegu ma śmigać na jednym ole . delikatnie będę go docierał do 500 kil i zrobię pomiar zobaczymy zmiana olejów i filtra za 300 kil później 1000 i docelowy . :chopper: :evil:
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: tylust »

Jestem mechanicznym laikiem, ale trochę historie o szlifach itp. mnie przerażają. Generalnie wszędzie gdzie szukam to czytam, że silniki Virago uchodzą za bardzo trwałe, a przebiegi po 200 tyś. km nie należą do rzadkości, a Ty piszesz o tak poważnych naprawach przy jakim przebiegu ? A może to nie jest poważna naprawa, a ja całkiem się nie znam :) Kupiłem Virago z 1982, którego jeszcze nie udało mi się uruchomić z powodu zdechłego akumulatora, ale jak się okaże, że nagle silnik trzeba odbudowywać to się załamię... Dodatkowo mam jeszcze jedno pytanie. Moje moto ma tak czy inaczej gaźniki do zrobienia i nawet z nowym aku pewnie nie odpali. Czy w takim wypadku da się zmierzyć sprężanie ? Bo wg serwisówki należy to robić na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku ?
Tomek
Awatar użytkownika
Friilin
Posty: 308
Rejestracja: 24 listopada 2011, 20:15
Motocykl: 2x XV920J Virago 82r
Lokalizacja: Pionki k. Radomia
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: Friilin »

Nie stresuj się na zaś. Ja kupiłem z tego samego roku. Stała w szopie/drwalce czort wie ile. Gość twierdził, że 3 lata. Rozrusznik nie kręcił w ogóle, z pycha nawet coś paliła, ale na jeden gar, a hamulca przedniego nie było. Wszystko udało się zrobić, a serducho zdrowiutkie, tylko gaźniki potrzebowały interwencji. Teraz ma 46 tys mil przebiegu czyli około 74 tys km i z silnikiem nie ma najmniejszego problemu.
Co do sprężania to i tak musisz najpierw ustawić zaworki i zrobić gaźniki żeby pomiar był miarodajny.
Powodzenia w uruchamianiu.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: Arni »

tylust pisze:Generalnie wszędzie gdzie szukam to czytam, że silniki Virago uchodzą za bardzo trwałe, a przebiegi po 200 tyś. km nie należą do rzadkości, a Ty piszesz o tak poważnych naprawach przy jakim przebiegu ?
Z tego co zrozumiałem kolega pisze o XT 600 a nie o Virago.

Grzegorz nie stresuj się przedwcześnie tylko docieraj go delikatnie :bikersmile:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
Awatar użytkownika
Miszczu
Posty: 1813
Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
Motocykl: xv 1000 custom
Lokalizacja: Kielce- okolice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: Miszczu »

Ten szlif na ile setek ci zrobił? Tłok normalny czy kuty? Oryginał czy zamiennik który ma inne parametry? Jak szlif dobrze zrobiony to po 50km powinno być jak należy a czasami od razu... Ja robie szlify tylko u jednego gościa- ma mały zakład ale fachura jest :wink: Raz oddałem do wielkiego znanego zakładu ale buraki zrobili szlifa pod kutego tłoka jak pod zwykłego i po nagrzaniu silnika się przycierał :? Efekt- tłok za 800zł wytrzymał tydzień i tuleja do wymiany bo szlif już nie wydał :?
Obrazek
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: leszekk »

Kiedyś, żeby poprawić skuteczność szlifu (żeby klient był bardziej zadowolony) zalewało się silnik gównianym olejem, zalewało brudnego paliwa (żeby się jak najszybciej nagary wytworzyły) i przy wyjeździe z warsztatu silnik chodził jak po najlepszym tuningu.
Prawda jest taka, że nawet jeśli szlif i pasowanie pierścieni zrobiono perfekcyjnie, to docieranie silnika nie jest pojęciem które odeszło w niepamięć wraz z ubiegłowiecznymi konstrukcjami. Trzeba wsiąść i pojeździć delikatnie zgodnie z instrukcją - jak dla nowego motocykla. No i zamiast non stop diagnozować co się poprawiło i o ile, zadbać o to, żeby docieranie zrobić jak należy. No i nie zapomnieć o wymianie filtra i oleju po kilkuset kilometrach!!!
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
muniek
Posty: 142
Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
Motocykl: Virago 535
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: Prawidłowe ciśnienie w cylindże po szlifie .

Post autor: muniek »

Czy było robione honowanie?
I jakim miernikiem mierzyłeś, wkręcanym czy przykładanym?
Docieranie na ostro na mineralnym i szybka zmiana oleju.
ODPOWIEDZ