xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
dychul
Posty: 103
Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
Motocykl: Virago 535XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Post autor: dychul » 24 marca 2014, 08:57

Witam.
Chyba przeczytałem wszystko co mi wyświetliła szukajka na temat cewek i impulsatora. Nie znalazłem jednak jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie stąd pozwoliłem sobie napisać.
Moja Virago przy dużych obrotach i zagrzanym silniku przerywa. Z radą znajomego pomierzyłem rezystancje cewek i impulsatorów. Z całą pewnością jedna cewka jest d/d. Jednak interesuje mnie także WASZA opinia na temat tych podzespołów w moim moto. Ten znajomy twierdzi, że impulsatory także mogą być przyczyną awarii. Wg jego rozgrzany impulsator, którego rezystancja wynosi powyżej 190 ohm kończy się lub już dokonał żywota. Poniżej podaje pomiary:

Impulsatory:
zimny silnik
1) 150 ohm 2) 150 ohm
ciepły
1) 197 ohm 2) 200 ohm

cewki nn
zimny silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm
ciepły silnik
1) ok. 4 ohm 2) ok. 4 ohm

cewki wn pomiary wykonane bez fai
zimny silnik
1) 12,2 kohm 2) ok. 2000 kohm
ciepły silnik
1) 13,8 kohm 2) powyżej skali urządzenia 2000kohm

Z całą pewnością cewka nr 2 do wymiany czy coś więcej.
BYŁO: MZ ETZ250
OBECNIE: Virago XV535=> JAWA 50 x 2 szt.=> WSK125
Obrazek

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Post autor: -waldi- » 24 marca 2014, 14:13

cewka 2 ma uszkodzone uzwojenie wtórne lub przewód WN - 2M? to duo za dużo

reszta wygląda na sprawne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
dychul
Posty: 103
Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
Motocykl: Virago 535XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Post autor: dychul » 24 marca 2014, 20:24

-waldi- pisze:cewka 2 ma uszkodzone uzwojenie wtórne lub przewód WN - 2M? to duo za dużo

reszta wygląda na sprawne


Cewa do zadniego cylindra już jedzie. Mam cichą nadzieję, że będzie hulał. Znajomy uważa, iż w mojej Virago z podwójnymi impulsatorami wartość rezystancja na rozgrzanym silniku nie powinna przekraczać 160 ohm. Powyżej tej wartości mogą być cuda. Zobaczymy co będzie na razie po wymianie cewki, a impulsatory swoją drogą używane jak znajdę to kupię. Oby były tylko na zaś. Na bieżąco będę informował o reakcjach moto.
BYŁO: MZ ETZ250
OBECNIE: Virago XV535=> JAWA 50 x 2 szt.=> WSK125
Obrazek

Awatar użytkownika
dychul
Posty: 103
Rejestracja: 31 października 2008, 09:14
Motocykl: Virago 535XV
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Post autor: dychul » 26 marca 2014, 13:37

Witam.
Dziś wymieniłem cewkę w/n nr 2. Po tej operacji motor pracuje idealnie. Silnik rozgrzałem w Warszawskich korkach, a później gwałtownie przyspieszałem. Następnie wyjechałem na autostradę gdzie także nie żałowałem gazu. Wcześniej z całą pewnością jeden gar przestałby chodzić. Dziś nie było nawet cienia kłopotów. Jak na razie impulsatory mimo powyższych wartości dają radę.
BYŁO: MZ ETZ250
OBECNIE: Virago XV535=> JAWA 50 x 2 szt.=> WSK125
Obrazek

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: xv 535 sprawność cewek i impulsatora

Post autor: -waldi- » 26 marca 2014, 16:14

Impulsatory dają radę, bo są sprawne....
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

ODPOWIEDZ