Strona 1 z 1

wymiana dętki

: 07 kwietnia 2014, 23:08
autor: dbopl
Witam

W weekend będę zabierał się za wymianę dętki w tylnym kole mam pytanie czy bez tych specjalistycznych łyżek do podważania opony dam radę ją zsunąć z felgi ??
kupując dętkę brać taki sam rozmiar jak rozmiar opony ??

Pozdrawiam

Re: wymiana dętki

: 07 kwietnia 2014, 23:13
autor: kris2k
Będzie Ci ciężko, poza tym uważaj, zdejmując ją nawet łyżkami, aby nie uszkodzić felgi.
Dętkę kupuj taką jak rozmiar opony.

Re: wymiana dętki

: 07 kwietnia 2014, 23:26
autor: dbopl
dobra zdejmę koło i pojadę na wulkanizację niech wsadzą bo jeszcze coś spier.... i będzie :)

Re: wymiana dętki

: 07 kwietnia 2014, 23:38
autor: kris2k
Tam też patrz im na ręce! Chrom łatwo zadrapać, poza tym wygiąć felgę też się potrafi zdarzyć.

Re: wymiana dętki

: 08 kwietnia 2014, 19:27
autor: dbopl
spoko dzięki :)

Re: wymiana dętki

: 08 kwietnia 2014, 20:28
autor: alonso
Nie jest to takie trudne.Najgorzej zrzucic koło z felgi.Do tego możesz posłużyć się stopką od motora,żeby zrzucic kołnierz opony.Spuszczasz powietrze,stawiasz stopke na krawędzi opony przy feldze i naciskasz do oporu aż spadnie .Przekładzasz opone na zewnątrz,wyjmujesz dętkę,wsadzasz nową ,wrzucasz opone do środka,smarujesz kołnierz opony jakimś maścidłem typu smar,wazelina i pompujesz.Na kołnierz sama wskoczy :)

Re: wymiana dętki

: 08 kwietnia 2014, 20:37
autor: leszekk
alonso pisze:Nie jest to takie trudne.Najgorzej zrzucic koło z felgi.Do tego możesz posłużyć się stopką od motora,żeby zrzucic kołnierz opony.Spuszczasz powietrze,stawiasz stopke na krawędzi opony przy feldze i naciskasz do oporu aż spadnie .Przekładzasz opone na zewnątrz,wyjmujesz dętkę,wsadzasz nową ,wrzucasz opone do środka,smarujesz kołnierz opony jakimś maścidłem typu smar,wazelina i pompujesz.Na kołnierz sama wskoczy :)
Oczywiście najlepiej robić to stopką drugiego motocykla, nie tego z którego wyjąłeś koło, bo trochę niestabilnie stoi ;-)
Kołnierz opony smarem? Wazeliną? Oszalałeś?!!! Woda z mydłem (a w zasadzie pomoczone wodą szare mydło) i nic innego. Tłuszcz prędzej czy później zniszczy gumę.

Re: wymiana dętki

: 08 kwietnia 2014, 20:52
autor: radar64
Waldi gdzieś zamieszczał filmik jak to robią Rosjanie.Kładą zdjęte koło na płask i szpadlem naciskają rant opony przy feldze.Krzywizny w miarę pasują i opona zsuwa się z felgi.Myślę ,że jeżeli ktokolwiek zdecyduję się na ten wariant to będzie to robił tępym szpadlem :roll:

Re: wymiana dętki

: 08 kwietnia 2014, 21:00
autor: alonso
leszekk pisze:
alonso pisze:Nie jest to takie trudne.Najgorzej zrzucic koło z felgi.Do tego możesz posłużyć się stopką od motora,żeby zrzucic kołnierz opony.Spuszczasz powietrze,stawiasz stopke na krawędzi opony przy feldze i naciskasz do oporu aż spadnie .Przekładzasz opone na zewnątrz,wyjmujesz dętkę,wsadzasz nową ,wrzucasz opone do środka,smarujesz kołnierz opony jakimś maścidłem typu smar,wazelina i pompujesz.Na kołnierz sama wskoczy :)
Oczywiście najlepiej robić to stopką drugiego motocykla, nie tego z którego wyjąłeś koło, bo trochę niestabilnie stoi ;-)
Kołnierz opony smarem? Wazeliną? Oszalałeś?!!! Woda z mydłem (a w zasadzie pomoczone wodą szare mydło) i nic innego. Tłuszcz prędzej czy później zniszczy gumę.
U wulkanizatora kiedys byłes?

Re: wymiana dętki

: 09 kwietnia 2014, 10:47
autor: tylust
Leszek jak rozumiem podał metodę chałupniczą zresztą jak najbardziej prawidłową. Tak samo właściwie określił najlepszy (chałupniczy) środek do smarowania kołnierza opony. Woda+mydło = coś co jest śliskie, ale szybko wyschnie i przestanie działać. Dlatego w żadnym wypadku nie wazelina czy smar !!! Wiadomo, że wulkanizatorzy mają sprzęt i gotową pastę do montażu opon, ale pasta ta na pewno nie jest na bazie jakiegokolwiek tłuszczu.