Strona 1 z 1

Virago risery

: 13 maja 2014, 22:14
autor: ALBINERO
Mam pytanie dotyczące riserów . Moje w XV 1000 są krótkie a widziałem w XV 750 są długie . Moje pytanie czy ma ktoś z was w swojej maszynie długie risery i czy były one montowane seryjnie czy je zmienialiście na te długie. Następnie czy wygodnie się jeździ na tych dłuższych.

Re: Virago risery

: 14 maja 2014, 07:30
autor: e_gregor
Wydaje mi się że tylko jakieś późniejsze roczniki 750 199x miały wyższe risery

Re: Virago risery

: 14 maja 2014, 07:43
autor: Pandik
W mojej 90r są długie, lata się wygodnie.

Re: Virago risery

: 14 maja 2014, 22:24
autor: ALBINERO
A więc tak , dzisiaj usiadłem na XV 750 z długimi riserami i doznałem olśnienia , było super wygodnie.Po pracy pojechałem na szrot motocyklowy i zapytałem o wysokie risery. Gość powiedział że ma Virago na rozbiórkę i pokazał mi ją, była to 535 ale z wysokimi riserami . Kupiłem je i zabrałem się za ich wymianę. Tutaj zaczęły się schody. Okazuje się bowiem że te które kupiłem mają śrubę M 14mm. Moje po odkręceniu , okazało się że mają śrubę M 10mm.Zajęło mi kilka godzin żeby przewiercić moje tuleje met.-gum. z 10 na 14. Nie było łatwo ale się udało. Następnie się okazało że moje linki są za krótkie . Miałem jeszcze inną kierownicę , prawie prostą i ją właśnie założyłem, próby robiłem na podwórku i było ok. zobaczymy na trasie. Co jest ciekawe to to że lżejsza 535 ma większe śruby w riserach niż cięższa 1000 -ka.

Re: Virago risery

: 14 maja 2014, 23:29
autor: arecki
A ja miałem na odwrót , kupiłem od 750 i miały śrubę 14mm , a ja w 535 mam 10mm i sprzedałem aby odzyskać kasę.

Re: Virago risery

: 15 maja 2014, 16:13
autor: ALBINERO
Może zależy od rocznika jakie montowali . Dla mnie było to dużym zaskoczeniem że są dwa rodzaje śrub .

Re: Virago risery

: 15 maja 2014, 16:27
autor: mytek1
Ja w jednej 535 miałem krótkie risery z M10 z kierownicą bawole rogi. W drugiej były długie z M14 i prostą kierownicą. Obstawiam, że obydwie kierownice są oryginalne Yamahy i nikt przy tym nie majstrował. Jak na moje oko to Yamaha po prostu przy długich riserach dawała śrubę M14, a przy krótkich M10. Oczywiście w półkach od obydwóch są inne tuleje wprasowane.

Re: Virago risery

: 16 maja 2014, 12:56
autor: ALBINERO
Też tak myślę :mrgreen: . Szkoda tylko że wcześniej nie wiedziałem :( .

Re: Virago risery

: 08 lipca 2018, 23:17
autor: migor
Zamierzam przedłużyć krótkie risery .
I tutaj pytanie, jak łączona jest aluminiowa głowica ze stalowym nagwintowanym, trzpieniem.
Na gwint, czy jest zaprasowana.
Może ktoś je już rozbierał.

Re: Virago risery

: 09 lipca 2018, 16:32
autor: Doniu
Metalowy gwintowany trzpień to śruba" zatopiona" w odlewie