Strona 1 z 1

Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 13 czerwca 2014, 10:55
autor: Luki17
Witajcie.W gaźnikach mikuni mam założone według serwisówki główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 13 czerwca 2014, 12:30
autor: tylust
Wielkość dyszy dostosowana jest do całego układu zasilania. Jak założysz mniejszą dyszę to uboższa będzie mieszanka. Silnik będzie zasysał tyle samo powietrza co wcześniej, a paliwa będzie mniej. Mówiąc najbardziej obrazowo i w sposób prosty efektem tego będzie to, że silnik będzie musiał o wiele bardziej się wysilać aby wykrzesać z siebie satysfakcjonujące Ciebie osiągi. Zmienią się warunki spalania mieszanki co niestety może mieć negatywny wpływ na trwałość silnika - szybsze zużycie tłoków czy zaworów.
Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ... Bo tu generalnie wszyscy chcą aby jak najszybciej jechał - czyli dysze jeśli wymieniają to raczej na większe, filtry powietrza na bardziej przepustowe, a wydechy na otwarte :chopper:

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 14 czerwca 2014, 11:11
autor: Luki17
Nie potrzebuję motocykla do szybkiej jazdy bo jeśli bym chciał szybko jeździć to kupiłbym szlifierkę. Chodzi mi o to jak zmniejszyć zużycie paliwa. Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 14 czerwca 2014, 11:27
autor: grzegorzbr2
Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 14 czerwca 2014, 22:46
autor: leszekk
Luki17 pisze:Virago 750 potrafi przy spokojnej jeździe palić 5.5l na 100, a mnie pali 6.8 przy jeździe do 100km/h.
To się da regulować. A przede wszystkim zdemontować zbędne gadżety, dbać o ciśnienie w oponach i delikatniej odwijać rolgaz.

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 15 czerwca 2014, 08:12
autor: Blunio
leszekk pisze:To się da regulować.
Zamiast eksperymentować z dyszami na początek zacząłbym od delikatnego zmniejszenia poziomu paliwa w gaźnikach. Ale najpierw obejrzałbym świece po dłuższej przejażdżce. Ich kolor dużo mówi o nastawach silnika, rzecz ogólnie ujmując. Jeśli są okopcone lub ciemne, można coś pokombinować z nastawami. Jeżli mają piękny kolorek kawy z mlekiem, należy raczej zweryfikować swój styl jazdy i kondycję techniczną motóra, na przykład czy nie obcierają hamulce. :motorcycle:

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 15 czerwca 2014, 09:25
autor: hetman
grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 15 czerwca 2014, 09:38
autor: tylust
hetman pisze:
grzegorzbr2 pisze:Czy jest sens przymulać silnik aby zaoszczędzić na paliwie 8zł na 100km?
Otóż jest, i nie tylko ze względu na swój portfel. Chciałbym żeby moje dziecko kiedyś też znało zapach świeżego powietrza.
Ja z kolei chciałbym aby moje wnuki zaznały przyjemności jazdy na XV 750 z pustym wydechem oraz brzmienia silnika V8 tak od około 350 cali sześciennych czyli 5700 ccm :mrgreen: Nie przesadzajmy z tym ekoterroryzmem. Startujący Jubo Jet produkuje tyle spalin ile Ty ze swoimi dziećmi nie wyprodukujesz do końca życia. Jest wiele innych sposobów na ochronę środowiska oprócz kastrowania motocykli.

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 17 czerwca 2014, 19:25
autor: Artur
Jak zalozysz kolego mniejsze dysze paliwowe to tylko zaszkodzisz, czy widziales kiedys wypalony zawór lub dziurę w tloku?
Możesz mieć okazje zobaczyć, bo o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Jest takie stare powiedzenie mechaników jeszcze z czasów gaźników w puszkach "silnik pali benzynę lub zawory"
Powodzenia :D

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 17 czerwca 2014, 23:17
autor: Blunio
Artur pisze:o ile silnik stoleruje za bogata mieszankę przykapcajac czasem na czarno,to mieszanka za uboga skutkuje w/w usterkami
Popieram w 100%. Silnik ma spalać mieszankę stechiometryczną, czyli 17 kg powietrza na 1 kg benzyny. Wszelkie odstępstwa od tej proporcji mają zły wpływ na silnik i własności trakcyjne pojazdu.
Silniki o zapłonie iskrowym źle pracują na mieszankach ubogich - podwyższa się temperatura spalin, spalanie jest wydłużone w czasie (przewlekłe) w rosnącej objętości nad tłokiem (spalanie izobaryczne), i wypalać się przy tym mogą przylgnie gniazd zaworowych, nadpaleniu mogą ulec elektrody świecy zapłonowej. Stąd w dawniejszych silnikach z gaźnikiem mieszanka tworzona była raczej w kierunku mieszanki bogatszej, co generowało powstawanie nadmiernej emisji toksycznych spalin i powodowało większe zużycie paliwa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... _powietrza
Idąc tokiem myślenia autora wątku, można by całkiem zadrutować dysze. Tylko gdzie wtedy przyjemność z jazdy :?:
:motorcycle:

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 02:07
autor: vinny
Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
sorki za angielska klawiature

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 02:23
autor: Cpt. Nemo
Luki17 pisze: główne dysze paliwa 122,5.Czy jak założę mniejsze dysze np. 117,5 to motocykl będzie mniej palił i czy nie będzie to miało wpływu na przyspieszenie?
Oczywiscie, bo fabryka takie dysze zalozyla tylko po to zeby narazic uzytkownika na wysokie uzycie paliwa.
Niedobra fabryka niedobra ...

tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ...
To nie koniecznie tak dziala :) Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 l :)


vinny pisze:Jezeli ma palic 5,5 l/100 km , to do tego co napisali wyzej koledzy dolozylbym synchronizacje gaznikow i bedzie tyle palila.
Zdecydowanie zbyt wiele osob tutaj przecenia znaczenie synchronizacji :)
Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki :)

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 08:46
autor: Blunio
Cpt. Nemo pisze:Synchronizacja dobra rzecz, ale nie jest zadnym panaceum na wszystkie bolaczki
Dokładnie tak. Synchronizacja jest ostatnią kosmetyką po gruntownej regulacji zaworów, gaźników, wymianie filtrów i świec. To po prostu taka wisienka na torcie :mrgreen:

Samo zaś spalanie paliwa jest wypadkową kondycji technicznej motóra i umiejętności kierowcy oraz szeregu czynników zewnętrznych, jak stan drogi, temperatura, ciśnienie atm, wilgotność powietrza, itd itp.
Na dwie pierwsze mamy niebagatelny wpływ i na tym trzeba się skoncentrować. Pierwszy czynnik jest inwestycyjny (jak dbasz - tak masz), drugi można można rozwijać i doskonalić bezinwestycyjnie :bravo:

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 09:18
autor: tylust
Cpt. Nemo pisze: ...

tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek :wink: ...
To nie koniecznie tak dziala :) Przyklad ? Suzuki SV 650 zuzywa przy Viragowej 535 jezdzie 4 - 4,5 l....

Silniki gaźnikowe mają to do siebie. Kiedyś miałem świra na punkcie amerykańskiego V8 i parę latek kulałem się Oldsmobilem z silnikiem 5,7.... Taki silnik spali 12/100, ale spali też 30/100.... Kto co lubi :mrgreen:

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 14:31
autor: Bynio
Opuść iglicę o jeden ząbek to będzie ci palił mniej :)

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 15:09
autor: Luki17
Dzięki Bynio.Tak też uczynię.I zobaczymy czy to pomoże.

Re: Zmiana dyszy głównej paliwowej na mniejszą

: 19 czerwca 2014, 16:54
autor: Cpt. Nemo
tylust pisze: Jak chcesz aby mniej palił to kup moto o mniejszej pojemności lub skuterek
Ze skuterkow np. Burgman 650 :) albo Honda FJS Silver Wing 600 czy tez Yamaha T-max XP 500

:) :)