Strona 1 z 1

Za wysoki poziom oleju

: 17 lipca 2014, 12:12
autor: schalker
Witam kolegów,

na wiosnę wymieniałem olej i filtr. Jestem święcie przekonany, że wlewałem go tyle aby było go pomiędzy 1/3 a 2/3 wysokości okienka (podczas wlewania nowego oleju silnik był lekko rozgrzany bo przed spuszczeniem odpaliłem maszynę)

Wczoraj kontrolowałem poziom oleju (na zimnym silniku tzn. 2 godziny po przyjeździe, moto stało na dworze) i mam pełne oczko oleju. Gdy przechyle go trochę na bok wtedy dopiero pokazuje się powietrze.

Wiec mam pytanie co się mogło stać że poziom podskoczył i czy obniżyć poziom oleju czy jeździć ?

Pozdrawiam

Re: Za wysoki poziom oleju

: 17 lipca 2014, 12:31
autor: jjanusz
może nie spuściłeś starego oleju do końca :?: , a potem ściekł i podniósł ci poziom :!:
skoro do tej pory nie miałeś z tym problemu
a po za tym za dużo oleju jest niewskazane

Re: Za wysoki poziom oleju

: 17 lipca 2014, 13:02
autor: tylust
Może do oleju dostaje się paliwo ? Sprawdź czy gaźniki Ci nie leją. Czy olej nie śmierdzi paliwem ? Jeśli tak, to nadaje się do wymiany, a gaźniki do sprawdzenia - czyszczenia. Moto pracuje dobrze czy pojawiły się ostatnio jakieś problemy ?

Re: Za wysoki poziom oleju

: 17 lipca 2014, 15:41
autor: schalker
Muszę sprawdzić czy olej nie śmierdzi paliwem.

Ogólnie moto chodzi dobrze.

Gdy go kupowałem w tamtym roku w serwisie zauważyli pękające kroćce gaźników - wtedy powiedzieli, że mogę jeszcze jeździć, ale czy to ma coś z tym wspólnego ?

Pozdrawiam

Re: Za wysoki poziom oleju

: 17 lipca 2014, 16:38
autor: Blunio
Króćce tak maja ze pękają na wierzchu a w środku są zdrowe. Gdyby pękły na wskroś na pewno byś zauważył nieprawidłowa prace silnika. Podobnie sprawa sie ma gdyby gaźniki lały. Paliwo w oleju to jeszcze skutek krótkich tras. Myśle ze trochę przelales olej przy wymianie. Mały naddatek oleju krzywdy nie zrobi, dużo zależy jeszcze jak sie moto trzyma w czasie pomiaru.
Na razie nie pękaj tylko jeździj. Szerokości !

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 10:28
autor: schalker
Blunio pisze:Króćce tak maja ze pękają na wierzchu a w środku są zdrowe. Gdyby pękły na wskroś na pewno byś zauważył nieprawidłowa prace silnika. Podobnie sprawa sie ma gdyby gaźniki lały. Paliwo w oleju to jeszcze skutek krótkich tras. Myśle ze trochę przelales olej przy wymianie. Mały naddatek oleju krzywdy nie zrobi, dużo zależy jeszcze jak sie moto trzyma w czasie pomiaru.
Na razie nie pękaj tylko jeździj. Szerokości !
Pocieszam się, że faktycznie przelałem oleju podczas wymiany. Moto trzymam na pewno prosto, bo mam stopkę centralną i przy pomiarze nie rozkładam jej ale przystawiam tylko do podłoża i widzę czy stopka obiema nóżkami idealnie przylega do podłoża.

Być może pokuszę się o zlanie oleju, żeby było wszystko w porządku.

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 13:18
autor: jjanusz
W. Czym masz problem :?: skoro do tej pory nie przybywałob ci oleju :!: to odlej troszkię i ciesz się z jaazdy :chopper:

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 13:43
autor: Winters
U mnie za każdym razem na zimnym siniku jest minimalnie inny poziom (wyższy lub niższy) - i prawdopodobnie zależy to od tego jak zatrzyma się wał po wyłączeniu silnika, jeśli jest go więcej zanurzonego w oleju to poziom jest wyższy.... :lol:

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 13:52
autor: tylust
A nie jest tak, że jak silnik działa prawidłowo to wał zawsze zatrzymuje się w tym samym miejscu ? Sorry za off topic :wink:
Taki pytanie lajkonika.

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 14:09
autor: Winters
Z tego co się orientuje to wał zatrzymuje się jak chce. Współczesne silniki w samochodach wyposażonych w automatyczny system start-stop mają układ zatrzymujący wał w odpowiednim położeniu umożliwiającym łatwiejszy start silnika -ale pisze to jako lajk oczywiście.

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 14:14
autor: tylust
Mi się tylko tak skojarzyło z powodu problemów z rozrusznikiem w moich rocznikach 81-83... i co się z tym wiąże zużyciem zębatki na kole magnesowym. Zębatka ta jest zużyta nierównomiernie - tak jakby mechanizm rozrusznika przy próbie odpalania atakował ją ZAWSZE (lub głównie) w jednym i tym samym miejscu... Stąd wniosek, że wał staje zawsze mniej więcej tak samo... ale to taka moja czysto teoretyczna dywagacja przed grilowym weekendem :wink: :nazdrowie:

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 14:50
autor: Artur
Wał zatrzymuje się zawsze w ten sam sposób, czyli przed suwem sprężania, na jednym lub 2gim cyl, z tad nierównomierne zużycie wieńca na kole magneta

Re: Za wysoki poziom oleju

: 18 lipca 2014, 23:14
autor: -waldi-
a nie koniecznie, nie raz potrafi odbić i cofnąć

Re: Za wysoki poziom oleju

: 22 lipca 2014, 09:33
autor: schalker
Dobrze wypoziomowałem motocykl na stopce centralnej i faktycznie okazało się, że oleju jest za dużo.

Chcę trochę oleju spuścić tylko proszę o radę czy uda mi się trochę upuścić przez śrubę do spuszczania oleju czy muszę cały olej spuścić i wlać z powrotem ?

Pozdrawiam

Re: Za wysoki poziom oleju

: 22 lipca 2014, 10:08
autor: vinny
schalker pisze:Dobrze wypoziomowałem motocykl na stopce centralnej i faktycznie okazało się, że oleju jest za dużo.

Chcę trochę oleju spuścić tylko proszę o radę czy uda mi się trochę upuścić przez śrubę do spuszczania oleju czy muszę cały olej spuścić i wlać z powrotem ?

Pozdrawiam
Uda sie upuscic troche , podstaw czysta miske pod , jakbys za duzo upuscil bedziesz mial z czego dolac do stanu .
sorki za angielska klawiature

Re: Za wysoki poziom oleju

: 22 lipca 2014, 18:11
autor: -waldi-
rurka i odessij olej po co tak kombinować

Re: Za wysoki poziom oleju

: 23 lipca 2014, 13:02
autor: kibicFCB
dokładnie zero kombinacji i po sprawie