Strona 1 z 1

xv 700 dysze główne

: 25 sierpnia 2014, 21:45
autor: gregm
Witam
Sprawdzałem w gaźniku dysze i okazało się, że mam zamontowane odwrotnie dysze główne. To znaczy w moim roczniku według Clymera powinno być:
cylinder 1 128
cylinder 2 132
Rozumiem, że cylinder pierwszy, to ten od akumulatora. Natomiast drugi,to ten od koła.
Poprawiłem to i ku mojemu zaskoczeniu osiągi spadły, teraz kulam się tylko do setki. Świeca w cylindrze 1 jest czysta, jak nówka, świeca w cylindrze 2 jest mocno okopcona na czarno. Oczywiście synchro gaźników robiłem, kręcenie śrubami regulacyjnymi wzbogacania mieszanki nic nie zmienia.
Mylę się i robię coś nie tak, czy może jest błąd w Clymer- że lub w jego tłumaczeniu.
A może ten układ jest dobry, trzeba tylko zamienić wałki rozrządu?

Re: xv 700 dysze główne

: 25 sierpnia 2014, 22:41
autor: Artur
Miedzy dysza 128 a 132 różnica jest tak znikoma ze dała by ledwo widoczny odcień świecy, gdzieś masz cos innego skopane w gaźnika dolotach sprężaniu itd

Re: xv 700 dysze główne

: 30 sierpnia 2014, 13:49
autor: gregm
Sprawdzałem dalej i mam po nocy była sporą różnicę poziomu paliwa w komorze gaźnika. Nowe zaworki iglicowe wstawiłem już wcześniej, więc zostaje pływak. Pod gorącą wodą delikatnie przepuszcza powietrze. Mam nadzieję, że to będzie przyczyną złego spalania.
Czy ktoś z Was ma może namiar na jakiś sklep, z częściami do tego Hitachi???

Re: xv 700 dysze główne

: 30 sierpnia 2014, 14:02
autor: -waldi-
ebay...


a może przetkaj dysze powietrzne, bo jak było pisane różnica znikoma między dyszami, czuć przy max otwarciu przepustnicy i max prędkości.

Re: xv 700 dysze główne

: 30 sierpnia 2014, 14:19
autor: gregm
dysze powietrzne już czyściłem wcześniej. Nie pomogło.

Re: xv 700 dysze główne

: 30 sierpnia 2014, 20:11
autor: -waldi-
Na jałowych jak wkręt wkręcisz do oporu dany cylinder ma zgasnąć.

Zdemontuj pokrywki membran i sprawdź ułożenie membran w rowku uszczelniającym. Zakładam, że Ci się podwinęła jedna - z przedniego cylindra.
Ja robiłem testy na różnych dyszach od 114 do 132 jak ustawiałem skład i różnica jak pisałem niewielka.

Re: xv 700 dysze główne

: 06 września 2014, 11:21
autor: gregm
-waldi- pisze:Na jałowych jak wkręt wkręcisz do oporu dany cylinder ma zgasnąć.
W sumie zakręciłem obydwa i nadal mogę jeździć :?:
Poza tym miałem w obudowie komory pływakowej zatkany kanalik. Nie wiem skąd tam brud, bo go wcześniej dokładnie wyczyściłem.

Re: xv 700 dysze główne

: 07 września 2014, 00:20
autor: -waldi-
no to masz cos przytkane i masz za bardzo uchylone przepustnice - ciągnie z głównego układu

dysza w pokrywce to ssanie....

Re: xv 700 dysze główne

: 08 września 2014, 22:19
autor: gregm
podeśle mi ktoś namiar na dyszę 132 M5. Szukam od jakiegoś czasu, ale znajduje dysze tylko do mikuni.

Re: xv 700 dysze główne

: 16 września 2014, 12:50
autor: gregm
Znalazłem moją bolączkę. Poprzedni właściciel, wypiłował głębszy kanałek do odkręcania tej dyszy. Poza tym oddałem dyszę dla kumpla do obejrzenia pod mikroskopem warsztatowym i wyszło szydło z worka. Dodatkowo ktoś wcześniej przepychał ją jakimś drutem, lub czymś podobnym. Jeszcze nie udało mi się zakupić nowej 132, ale tymczasowo wstawiłem 128, jak ręką odjął. Motocykl został oficjalnie odmulony. Co do spalania to raczej utrzymuję się na jednakowym poziomie, bo muszę się nacieszyć tym ogniem na tłokach. :rock:

Re: xv 700 dysze główne

: 16 września 2014, 18:10
autor: -waldi-
możesz mieć 128, nie kombinuj

Re: xv 700 dysze główne

: 17 września 2014, 11:23
autor: gregm
W serwisie również mi powiedzieli, że w obu gaźnikach powinna być dysza 128.

Re: xv 700 dysze główne

: 17 września 2014, 20:40
autor: -waldi-
132/128ma być , ja piszę na podstawie testów. Masz zapewne wylatana już dyszę iglicową i zmiana dyszy o kilka um nie ma znaczenia.