Zerwany gwint

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

Witam. Po zakupie motoru jakim jest Virago 535 nadszedł czas na zmianę oleju i tu pojawił się problem a mianowicie okazało się że jest zerwany gwint na najdłuższej śrubie od pokrywy filtra oleju. Czy ktoś już miał taki problem i jak temu zaradzić? Bardzo proszę o pomoc i poradę. Z góry dziękuje i pozdrawiam
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: kamyk2351 »

Może była wkręcona za krótka śruba, sprawdź czy wkręci się dłuższa, u mnie tak kiedyś było.
Jeśli gwint jest uszkodzony do końca to pozostaje rozwiercić i nagwintować pod szpilkę lub zakupić na alledrogo zestaw do naprawy zerwanych gwintów
Ostatnio zmieniony 25 lutego 2015, 14:45 przez kamyk2351, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

wykręciłeś tę śrubkę? jak tak to czy gwint jest zerwany na śrubce?
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

gwint jest zerwany w bloku silnika
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

spróbuj dłuższą śrubkę wkręcić, powinien być zapas o pare milimetrów, a to powinno wystarczyć żeby trzymało, tylko delikatnie i z wyczuciem. Jak masz zdięty dekielek od filtra a nie masz pod ręką dłuższej śrubki to możesz spróbować inną śrubką która tam podejdzie, to w celu czy jest dobry i dłuższy gwint.
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

próbowałem tak i gwint jest zerwany do na całej długości
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

tam jest m5 czy m6 bo nie pamiętam? jak m6 to wiertło 6.8 wiertarka i wiercisz+gwintownik m8 i gwintujesz

lub........http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 07585.html
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

m6 tam jest ale to mam rozumieć że muszę ściągnąć pokrywę od sprzęgła?
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

czy ten gwint m8 zrobić w pokrywie sprzęgła?
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

w porywie to nie bo tam nie masz gwintu tylko otwory przelotowe
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

właśnie zmierzyłem ten otwór przelotowy i on ma 6,8 mm
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

teoretycznie to mógłbyś nagwintować i w pokrywie i też powinno trzymać, tylko musisz ją zdemontować bo Ci wiórów naleci do oleju
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: kamyk2351 »

GregorS pisze:teoretycznie to mógłbyś nagwintować i w pokrywie i też powinno trzymać, tylko musisz ją zdemontować bo Ci wiórów naleci do oleju
Nie bardzo dobry pomysł , ponieważ ta śróbka dociska do karteru też prawą kapę.
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

masz rację, spojrzałem teraz na foto kapy,
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

to co nie gwintować w pokrywie?
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

na pewno ta długa sruba jest po obwodzie pokrywy?
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

no właśnie że nie po obwodzie tylko w środku pokrywy
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

ja bym zaryzykował i nagwintował, kapa bedzie dociskana po obwodzie i powinno być szczelnie, może ta jedna śrubka nie zrobi dużej różnicy
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
grzes19851003
Posty: 10
Rejestracja: 05 grudnia 2014, 18:30
Motocykl: Yamaha Virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: grzes19851003 »

no też tak właśnie myślę bo jak by było po obwodzie to nie wygłupiał bym się z czyms takim jak gwintowanie w pokrywie. dzięki kolego za porady. pozdrawiam
Awatar użytkownika
GregorS
Posty: 1904
Rejestracja: 20 maja 2009, 23:48
Motocykl: 535,750=> NT650V
Lokalizacja: z e-wsi w woj. łódzkim
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: GregorS »

tak to wygląda

Obrazek

Obrazek

Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=9rr5Z7kpCTo

........MOTÓR NIE UMIERA NIGDY, MOTÓR JEST WIECZNY..........
http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: Artur »

Jakie gwintowanie w pokrywie to z to idiotyzm jak można dawać takie rady, to jest bardzo ważną śruba bo w filtrze jest ciśnienie oleju z pompy
Trzeba zdemontować pokrywę i naprawić gwint zestawem Helicoil M6 i będzie działać jak orginał
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: kamyk2351 »

Nię gwintuj w kapie :!: Tak jak wcześniej pisałem, śruba musi być przelotowa przez dekiel i wkŕecona w karter, obok tej śruby znajduje się połączenie magistrali olejowej która z filtra idzie dalej i olej smaruje wał główny, i pozostałe elementy obrotowe.Panuje tam ciśnienie oleju i jeśli kapa będzie słabo docinięta do karteru to olej może wypluć uszczelkę :!: i zatarcie silnika gotowe, mam na myśli ten półokrągły otwór.
Ale wybór należy do Ciebie.
Załączniki
20150225_173848.jpg
goldboss
Posty: 53
Rejestracja: 14 stycznia 2022, 19:40
Motocykl: Yamaha virago 535
Status: Offline

Re: Zerwany gwint

Post autor: goldboss »

Ja zrobiłem tak. W dekielku przewierciłem otwór na 7,2mm , w bloku nic nie wierciłem tylko powolutku nagwintowałem otwór gwintownikiem M7
kupiłem na alledrogo jak najdłuższą śrubę M7 ze starej tej długiej obciołem tyle śruby z łbem ile na całą długość było mi potrzeba elegancko pospawałem równo i wkręciłem . Trzyma jak umarłego za serce. Trzeba dokładnie zmierzyć i dopasować tą srube żeby nie była za krótka i wkręcała się prawie do samego końca do zrobionego gwintu.
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1028
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Online

Re: Zerwany gwint

Post autor: ZWIERZAK »

Też uważam że sruba m7 jest najlepszym rozwiązaniem, w tym deklu sruba m8 to moim zdaniem trochę za duzo
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
ODPOWIEDZ