Strona 1 z 1

virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 12:07
autor: ventix
Cześć

Czy w Łodzi lub okolicach jest ktoś kto może mi pomóc w doregulowaniu gaźnika po rozwierceniu wydechu. Niby jest wszystko ok ale na 2 i 3 przy trochę większych obrotach delikatnie prycha tak jak by zbyt uboga była mieszanka. Przyglądałem się gaźnikowi ale nie bardzo widzę dysze którymi można by coś doregulować a nie chciał bym popsuć.

Help :pomocy:

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 12:45
autor: Bynio
To nie dyszą tylko śrubką od składu mieszanki musisz doregulować , wykręcić np. o pół obrotu

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 12:46
autor: ventix
A podpowiesz gdzie tej śrubki szukać ?

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 14:30
autor: Bynio
Nie grzebałem przy 125 ale musisz poszukać jakiejś dokumentacji skoro sam nie jesteś w stanie znaleźć . Zazwyczaj ta śrubka jest pod gumową zaślepką ale to nie jest regułą .

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 14:48
autor: 2007XV1700

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 15:41
autor: -waldi-
jak odkręcisz pompkę paliwa to za nią w gaźniku jest

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 23 marca 2015, 18:10
autor: ventix
Dziękuję, znalazłem. Jutro spróbuję doregulować. Mam nadzieję że delikatne odkręcenie załatwi sprawę.

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 24 marca 2015, 21:26
autor: Bluesmen
No i jakie efekty?

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 24 marca 2015, 22:22
autor: roboluch
Śrubą regulacji wolnych obrotów nie wyregulujesz gaźnika! Jak sama nazwa wskazuje, tą śrubką regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach silnika i tylko wolnych obrotów. W XV125 śrubkę tę wykręcasz na 2,5 do 3,25 obrotów przy standardowej dyszy wolnych obrotów jaką masz w gaźniku tj. 12,5, tak aby obroty rozgrzanego silnika były jak największe i na tym koniec. Bez wymiany dyszy głównej, standardowo montowana jest 77, można dodać nieco więcej wachy, poprzez podniesienie iglicy gaźnika o jeden rowek. W twoim przypadku @ventix, może się okazać, że gaźnik podaje za dużo wachy, należało by to sprawdzić. Na rozgrzanym silniku delikatnie, pomału, dodajesz gazu tak do 1/4 obrotu manetki, nie więcej i słuchasz czy silnik z wolnych obrotów płynne się wkręca na wyższe obroty. Jeśli jest OK a nadal prycha albo się dławi to gazior może podawać za dużo wachy, więc znowu ćwiczymy wykręcanie membrany gaźnika i przestawiamy iglicę. Przy regulacji gaźnika musimy pamiętać aby zbytnio nie zubożyć mieszanki ponieważ jest to bardzo szkodliwe dla silnika ( wypalanie gniazd zaworowych, wypalanie denka tłoka, zbyt wysoka temperatura silnika, spalanie stukowe itd.itp.). Mieszanka zbyt bogata nie jest tak szkodliwa jak uboga, (nadmierny nagar na świecach, tłoku, sadza w rurze itd,itp.). Proponuję również zwrócić uwagę na fajki i przewody wysokiego napięcia, zwłaszcza gdy w 15-to letnim motocyklu mogą być one jeszcze oryginalne :shock:
Ufff, jakoś poszło... :mrgreen:

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 25 marca 2015, 20:55
autor: ventix
Jeszcze nic nie robiłem bo czas nie pozwolił. Dziękuję za tak szczegółową odpowiedź ale z tego jak pracuje silnik to wydaję mi się że jest zbyt mała ilość wachy bo tu nie ma strzelania w rurę a jest lekkie dławienie i to tylko na większych obrotach w sytuacji gdy chcę np szybciej ruszyć pod górkę. Przy normalnej jeździe i w miarę szybkich zmianach biegów w zasadzie nie ma problemu. Trochę zgłupiałem już, wymiana dyszy głównej wiąże się z dość dużą ingerencją więc na razie wypróbuję śrubkę pod gumową zatyczką, pewnie się nie uda ale nic na tym nie tracę. Będę miał chwilę wolnego to będą testy bo nie lubię jak coś mi nie działa tak jak trzeba.

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 26 marca 2015, 01:11
autor: roboluch
To zupełnie tak samo jak ja, nie lubię jak coś mi nie działa tak jak powinno. Dlatego gaźnik w XV125 przerobiłem dosłownie od podszewki. Związane to było z adaptacją gaźnika od xv250 do mojej xv125. Testowałem z wymianą dysz (głównej i wolnych obrotów), wyrzuciłem gumową przewężkę dolotu powietrza w jajcu, testowałem na różnych ustawieniach iglicy tak długo, aż osiągnąłem zamierzony efekt. Teraz mój "pierdzilot" osiąga bez większego problemu 105 na równej drodze, przy czym nie pali więcej jak 3,2l/100km niosąc na sobie 110 żywej wagi+ubrania i dodatki. :mrgreen:
Jeśli chcesz zapodać więcej wach swojemu motungowi to wcale nie musisz wymieniać dyszy głównej!
Wystarczy podnieść iglicę o jeden lub dwa rowki wyżej i sprawa załatwiona! :bravo:
Poza tym kolego @ventix, coś tak się uparł na to kręcenie śrubką wolnych obrotów! Uwierz mi, nic Ci to nie da, poza tym, że rozregulujesz sobie skład mieszanki wolnych obrotów i będzie ci motung ciężko palił nawet na ciepłym silniku, a nie od dotknięcia przycisku startera. No chyba, że masz już rozregulowany to mu bardziej nie zaszkodzisz.
Przyczyną dławienie na wysokich obrotach może być nadmiar paliwa lub niedobór powietrza (to już przerabiałem) :wink:
Nadmiar paliwa charakteryzuje się również tym, że świece są okopcone, nie osiąga maksymalnej prędkości (patrz oznaczenia swojego modułu zapłonowego) oraz tym, że jadąc pod górę i odejmując nieco gazu motor zaczyna delikatnie przyspieszać :shock: (tak jak napisałem nie odwrotnie)
Daj znać, kiedy się odważysz zajrzeć do gaziora, bo wcześniej czy później raczej to nastąpi :mrgreen:

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 21 maja 2015, 19:12
autor: arti512366
:pomocy: :pomocy: Witam. Przepraszam z gory jesli cos zle robie ale mam pytanie w kwestii tej regulacji czyli wykrecaniu srybki od mieszanki biegu jalowego a mianowicie chodzi mi o to czy wykrecamy pelny obrot czyli 360 stopni czy tylkotak jakby pol obrotu.

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 22 maja 2015, 11:33
autor: 2007XV1700
arti
tak jakby, lepiej nie kręć jeśli nie wiesz jak.

poczytaj forum zanim zadasz dziwne pytania.

viewtopic.php?f=22&t=5127&hilit=regulacja+ga%C5%BAnika

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 24 lipca 2015, 21:17
autor: marito
Panowie mam zbyt bogatą mieszankę (czarne świece, okopcony wydech) choć moto wkręca sie bez problemów na obroty i nic nie strzela z wydechów. Prędkośc maksymalna to ok 90km/h mimo, że mam wersję z modułem odblokowanym. Idzie to jakoś podregulować czy zostawić i tak jeździć ?

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 28 stycznia 2016, 21:14
autor: jacekratownik
roboluch pisze: można dodać nieco więcej wachy, poprzez podniesienie iglicy gaźnika o jeden rowek.:
Roboluch mógł byś podpowiedzieć na którym rowku od góry ustawić zawleczkę iglicy?
Ja mam na 1 rowku licząc od "ostrej" strony iglicy. Śrubkę składu mieszanki mam wykręconą na 2 obroty. Motor teraz przy powolnym odkręcaniu manetki wchodzi ładnie na obroty a nie dusi się, poziom paliwa równo z kreską na gaźniku. Zobaczymy jak będzie podczas eksploatacji bo to wszystko było robione w garażu po rozgrzaniu motunga tak że nie dało się dotknąć cylindrów, więc myślę że wystarczająco. Swiece nowe, koloru kawa z mlekiem.

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 07 lutego 2016, 20:28
autor: LisowczykJG
Witam wypowiem sie bo tez rozwiercalem wydechy a z moto nie mam zadnych problemow igilce najlepiej ustaw na srodku i kombinuj regulacja gaznika to dosyc dluga i wymagajaca cierpliwosci procedura reguluj zawsze na cieplym silniku regulujesz srubka z prawej strony z lewej masz wolne obroty przy dobrze ustawionym gazniku swiece powinny miec kolor kawy z mlekiem :lol: zbyt biale to za uboga mieszanka zbyt czarne to za bogata i tyle trzeba jeszcze upewnic sie ze masz czysty filtr powietrza i dobrze ustawione zawory na cylindrach moja virka 250 na autostradzie z sakwami i mna czyli tak 80 kg leci przelotowo 120 km/h ma zadowalajace przyspieszenie maksymalnie udalo ki sie wycisnac nia jakiesz 130 pare ale to juz szkoda maszyny z reguly jezdze ok 80 i przy tym pali mi ok 2,8 l na 100 przednia zebatke zalozylem o 1 zabek wieksza dalo to fajny efekt troche dlozszych biegow.

Pozdrawiam i przepraszam za brak polskich znakow

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 17 maja 2016, 20:38
autor: Tymon
A ja mam dwa problemy :
- ktos tak skatowal srube skladu mieszanki ze nie wiem czy ja wykrece :(
- pali ze strzala wkreca sie luks ale jak schodzi z obrotów to strzala z wydechu :(
Chcialem przestawic iglice nie ma zabkow do regulacji poza jednym :(
? co tu teraz poczac? Olalem to a niech strzela :mrgreen:

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 13 sierpnia 2017, 19:10
autor: MateuH
[quote="roboluch"
Nadmiar paliwa charakteryzuje się również tym, że świece są okopcone, nie osiąga maksymalnej prędkości (patrz oznaczenia swojego modułu zapłonowego) oraz tym, że jadąc pod górę i odejmując nieco gazu motor zaczyna delikatnie przyspieszać :shock: (tak jak napisałem nie odwrotnie)
Daj znać, kiedy się odważysz zajrzeć do gaziora, bo wcześniej czy później raczej to nastąpi :mrgreen:[/quote]
Siema.
Znowu odkpalem cos. Mam wlasnie te objawy. Czyli opuscic iglice?
Mysle o zmianie gaźnika lub dyszy głównej i wywaleniu zwezki. Pomoze to troszke w osiagach bo nawet junaki mam problem dogonić zwlaszcza pod gorke. Chciabym powalczyc z moca zanim zrobie prawko i kupie wieksza virażkę

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 28 lipca 2021, 21:35
autor: Marek.
Tak, wiem... kopę lat, ale...zakręcając dodaję paliwa czy powietrza, bo nie znalazłem?
Mam okopcone świece.

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 12 sierpnia 2021, 20:08
autor: eclipse10
Marek. pisze: 28 lipca 2021, 21:35 Tak, wiem... kopę lat, ale...zakręcając dodaję paliwa czy powietrza, bo nie znalazłem?
Mam okopcone świece.
zakrecając zubażasz mieszankę wykręcając wzbogacasz

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 15 sierpnia 2021, 12:25
autor: Marek.
eclipse10 pisze: 12 sierpnia 2021, 20:08
zakrecając zubażasz mieszankę wykręcając wzbogacasz
Dzięki
A tak przy okazji, bo walczę i prawie jest ok.
Jakie są objawy ubogiej mieszani a jakie za bogatej? O kolorze świec wiem.
:motorcycle:

Re: virago 125 - regulacja gaźnika po rozwierceniu wydechu

: 11 września 2021, 22:33
autor: eclipse10
Jak za uboga to będzie ci sie ciezej wkręcał na obroty jak za bogato tak samo