Strona 2 z 3

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 24 stycznia 2016, 19:55
autor: -waldi-
kręcić o ile się wie co i jak

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 30 stycznia 2016, 12:07
autor: billymarks
To remove the Yamaha brass plug it is necessary to get a very small drill bit and drill a small hole downward into the center of the plug. Then you must use a screw to twist into your hole so you can use pliers or other tool to pull the plug out. I actually place my caburetors in a vise and then pull the plug out with a page vise grip while hitting the carbs with a rubber hammer. It is in there tight so be very careful when you try to remove it.

Moim zdaniem kręcić. Jeżeli masz rozregulowane gaźniki to musisz mieć dostęp do śrub regulacji mieszanki.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 15 września 2018, 18:26
autor: attck3
Siema, wiem że było już milion takich tematów...
Szybkie pytanko, wyczyściłem gaźniki, wymieniłem membrany bo pęknięte były, ustawiłem poziom paliwa w komorach i pozostało ustawić skład mieszanki.
Virago 750, gaźnik mikuni. Wykręcając śrubę/dyszę składu mieszanki, wzbogacam mieszankę ? czy zubażam ?
Bo co post to jest napisane co innego...

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 15 września 2018, 19:08
autor: wąsaty7
Jak odkręcasz kran to wody leci więcej czy mniej :)

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 15 września 2018, 19:29
autor: attck3
Jakby gaźnik był tak prosty jak budowa kranu to bym nie pytał :D

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 15 września 2018, 21:09
autor: wąsaty7
To może inaczej- masz gaźniczek a w nim mała śrubeczka regulacji składu mieszanki. Wyobraź sobie że ta śrubeczka to taki malutki kraniczek bez pokrętła i trzeba użyć wkrętaczka.
Z czasem jak bliżej się zapoznasz z budową gaźnika to stwierdzisz że jest prosty jak budowa cepa :rock:
A tak nawiasem jak oni łączyli te dwa patyki :wink:

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 16 września 2018, 14:56
autor: aurumcantus
wąsaty7 pisze: 15 września 2018, 21:09 w nim mała śrubeczka regulacji składu mieszanki. Wyobraź sobie że ta śrubeczka to taki malutki kraniczek bez pokrętła i trzeba użyć wkrętaczka.
:wink:
Czyli po tym wpisie kolega w sumie dalej nie wie czy wkręcając przykręca paliwo do zadanej ilości powietrza czy przykręca powietrze do zadanej ilości paliwa.
Z tego co mi wiadomo : wkręcasz mieszanka uboga wykręcasz bogatsza ale proszę mnie poprawić bo u mnie hitachi które są proste jak budowa cepa po 2gim rozebraniu :).
attck3 pisze: 15 września 2018, 19:29 Jakby gaźnik był tak prosty jak budowa kranu to bym nie pytał :D
A na kranie nie pojedzie ? :mrgreen:

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 16 września 2018, 19:28
autor: wąsaty7
Śruba składu mieszanki reguluje gotową mieszankę paliwowo-powietrzną. Nie ileś tam paliwa w stosunku do powietrza czy odwrotnie, ilość paliwa i powietrza w kanale wolnych obrotów jest ściśle ustalona przez dwie dysze mające stałą przepustowość/dysza paliwa wolnych obrotów i dysza powietrza wolnych obrotów/. Wylot tego kanału znajduje się za przepustnicą powietrza sterowaną linką gazu. Przepustnica na wolnych obrotach jest lekko uchylona, przez szparę silnik zasysa powietrze /nie pracuje jeszcze główny układ paliwowy(dysza główna paliwa, iglica przepustnicy)/. Zassane powietrze miesza się z mieszanką paliwo-powietrze z kanału wolnych obrotów i wpada do cylindra.
Regulacja polega na ustawieniu najniższych wolnych obrotów przepustnicą powietrza z jednoczesnym kręceniem śrubą składu mieszanki w celu uzyskania równomiernej i stabilnej pracy silnika na wolnych obrotach i łagodnym przejściu z wolnych na wyższe obroty. wkręcasz mniej mieszanki, wykręcasz więcej jak kranik :mrgreen:

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 16 września 2018, 23:22
autor: Darek Adamczewski
Opisana przez "wąsatego7" procedura jest jak najbardziej prawidłowa. Mnie 35 lat temu uczyli, żeby ustalić jakieś tam stabilne obroty śrubą przepustnicy, a potem znaleźć takie położenie wkrętu regulacji mieszanki, żeby silnik pracował najrówniej i osiągnął możliwie najwyższe obroty przy jak najmniejszym wykręceniu wkrętu. Potem ewentualnie obniżyć obroty na przepustnicy do prawidłowego poziomu. Taka regulacja nie daje jednak "ekologicznego" składu mieszanki, gdyż (pomimo dobrej pracy silnika)przeważnie emisja CO i CxHy jest za wysoka. Z tego powodu producenci mają obowiązek fabrycznego wyregulowania mieszanki i zaplombowania wkrętu regulacyjnego.
Aha! poprzednik ma jednak trochę racji, gdyż pomimo, ze o składzie mieszanki w zakresie roboczym, odpowiada najbardziej poziom paliwa w komorze pływakowej, rozmiar dysz i położenie iglicy, to jednak układ wolnych obrotów działa cały czas i w pewnym stopniu dorzuca się do ogólnego bilansu. Mieszanka na wolnych obrotach jest z reguły dużo bogatsza niż w zakresie roboczym, więc za bardzo wykręcony wkręt rzutuje na bogatszą mieszankę podczas jazdy i nieco większe zużycie paliwa.
Uff, to tyle z tego, co mi kiedyś w technikum do łba wbili.
No i jeszcze jedno. W Virago mamy dwa niezależne gaźniki. Jest dość trudno przeprowadzić regulację, bo trzeba to robić dla każdego z osobna.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 04 sierpnia 2021, 10:27
autor: Daniel_1972
Witam
Podłączę się do tematu. Otóż, mam problem ze składem mieszanki na tylnym cylindrze. Cały czas świeca jest całkowicie okopcona. Zacząłem regulację od 2,5 obrotu, wtedy obie były czarne, kompletnie zasmolone. Tak wyglądają przy odkręceniu o 1,5 obrotu:
https://drive.google.com/file/d/1gs0Ljh ... sp=sharing
Wczoraj dokręciłem jeszcze o 1/4 obrotu, po przejechaniu ponad 50 km (obroty 3500-4000), na tylnym cylindrze świeca praktycznie się nie zmieniła, na przednim wyraźna poprawa (myślę, że tak mogłoby zostać):
https://drive.google.com/file/d/1D3_76Q ... sp=sharing
Wcześniej na tylnym cylindrze wymieniłem śrubę regulacji składu mieszanki, ta która była nie miała metalowej podkładki pod główką z gwintem, przez co przy kręceniu trochę blokowała się o sprężynę.
https://drive.google.com/file/d/1vcmli4 ... sp=sharing
Sprawdzałem również poziom paliwa w gaźnikach, co prawda na tylnym jest wyższy, ale z tego co wyczytałem na forum i tak niższy niż zalecany (parę mm poniżej łączenia komory pływakowej z korpusem gaźnika).
Tak wygląda na tylnym:
https://drive.google.com/file/d/1G0Prcf ... sp=sharing
A tak z przedniego:
https://drive.google.com/file/d/1Q60-sD ... sp=sharing
Dodam jeszcze, że świece nowe, może 300 km, zrobiony rozrząd, wymieniony olej, filtr powietrza.
No i nie ma wystarczającej dynamiki, do 80 wydaje mi się, że całkiem dobrze się zbiera, później jest już coraz gorzej. Przed wczorajszym dokręceniem praktycznie maks jaki można było osiągnąć to 120, wczoraj była lepsza dynamika, ale nie wiem, ile dałoby się wycisnąć, bo nie było okazji.
Sam jakoś specjalnie nie potrzebuję szybkości, ale czasem przydałoby się szybkie przyspieszenie tak od 80 do 120, a tego niestety brakuje.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo wydaje mi się że większość problemu jest związane ze składem mieszanki (za bogata na tylnym cylindrze). Zdarza się że strzeli w wydech po odpuszczeniu gazu, ale zdecydowanie mniej, niż gdy śruby były odkręcone na 2,5 obrotu (wtedy to po każdym odpuszczeniu manetki strzelał).
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Daniel

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 06 sierpnia 2021, 06:57
autor: Feniks
Te poziomy masz za niskie. Ktoś mógł to chcieć wyregulować kombinując wysokoscią iglicy

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 06 sierpnia 2021, 08:10
autor: -Ostry-
Śruba składu mieszanki nie ma kompletnie nic wspólnego z za bogatą mieszanką na średnich lub wysokich obrotach (w trakcie jazdy)

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 06 sierpnia 2021, 10:04
autor: leszekk
Feniks pisze: 06 sierpnia 2021, 06:57 Te poziomy masz za niskie. Ktoś mógł to chcieć wyregulować kombinując wysokoscią iglicy
Albo podmieniając dysze

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 06 sierpnia 2021, 22:15
autor: Daniel_1972
-Ostry- pisze: 06 sierpnia 2021, 08:10 Śruba składu mieszanki nie ma kompletnie nic wspólnego z za bogatą mieszanką na średnich lub wysokich obrotach (w trakcie jazdy)
Jednak, jak reguluję na przednim cylindrze, to dokręcanie/odkręcanie w bardzo wyraźny sposób wpływa na to jak wygląda świeca, a co za tym idzie, jak moto reaguje na gaz. Kręcenie tą śrubą przy tylnym cylindrze praktycznie niewiele zmienia.
Tak czy inaczej, czuję że bez wyjęcia gaźników się nie obejdzie.
I chyba najlepiej będzie zaopatrzyć się w dobry zestaw naprawczy, powymieniać dysze... i mieć nadzieję, że to pomoże

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 06 sierpnia 2021, 22:35
autor: Darek Adamczewski
Daniel, a jak z synchronizacją gaźników? Chodzi o to, żeby przepustnice były wstępnie równo otwarte. Wtedy reguluj skład mieszanki, a potem możesz jeszcze raz sprawdzić synchronizację.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 08 sierpnia 2021, 00:32
autor: vinny
Twój pomiar na zdjęciach jest niedokładny . Wężyk powinien być przyłożony pośrodku komory pływakowej w miejscu gdzie jest dysza główna . Jest jeszcze kwestia zamocowania gazników opaskami . Dużo by o tym pisać , ale jak podasz nr. telefonu na priv to zadzwonię do Ciebie i wszystko wytłumaczę , bedzie szybciej i dokładniej .

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 11 sierpnia 2021, 18:14
autor: Daniel_1972
Darek Adamczewski pisze: 06 sierpnia 2021, 22:35 Daniel, a jak z synchronizacją gaźników? Chodzi o to, żeby przepustnice były wstępnie równo otwarte. Wtedy reguluj skład mieszanki, a potem możesz jeszcze raz sprawdzić synchronizację.
Synchronizowałem, zrobiłem vacuometr zgodnie z opisem.
I tu wygląda tak, że na niskich obrotach jeden cylinder ma wyższe podciśnienie, to na wyższych, tak 3 - 4 tys wyższe podciśnienie jest na drugim. Zawsze się to rozjeżdża przy zwiększaniu obrotów.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 11 sierpnia 2021, 18:17
autor: Daniel_1972
vinny pisze: 08 sierpnia 2021, 00:32 Twój pomiar na zdjęciach jest niedokładny . Wężyk powinien być przyłożony pośrodku komory pływakowej w miejscu gdzie jest dysza główna . Jest jeszcze kwestia zamocowania gazników opaskami . Dużo by o tym pisać , ale jak podasz nr. telefonu na priv to zadzwonię do Ciebie i wszystko wytłumaczę , bedzie szybciej i dokładniej .
Dzięki
Dodałem w opisie nr tel.
Teraz jestem na urlopie, wracam 15. Chętnie się zdzwonimy od poniedziałku 16.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 29 października 2021, 10:29
autor: Daniel_1972
Witam
Wracając do tematu, gaźniki zostały wyczyszczone, wymienione wszystkie dysze, ustawiony poziom paliwa, zsynchronizowane. Chodzi zdecydowanie lepiej, świece nie są okopcone. Ale pozostał nadal problem z mocą. O ile w średnim zakresie, tak do 4000 rpm wg mnie chodzi całkiem przyzwoicie, to powyżej kompletnie nie przyspiesza. N 5 biegu 110 km/h i to praktycznie max. Jakby ktoś doczepił spadochron. Wogóle pod obciążeniem, nawet na 2 biegu powyżej 5000 rpm bardzo powoli się wkręca. Na luzie silnik spokojnie kręci 9000 rpm.
Zastanawiam się, czy to nie jest wina układu zapłonowego, jak zdejmę fajkę ze świecy, wyraźnie czuję "kopanie" prądem.
Czy może jest ktoś z okolic (Opolszczyzna), żebym mógł na chwilę przełożyć cewki i przetestować?
Będę wdzięczny, ewentualnie za inne wskazówki.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 29 października 2021, 12:34
autor: PanG
Zasadniczo są 3 rzeczy do sprawdzenia.

1. Ciśnienie sprężania
2. Zapłon
3. Paliwo

Jeśli cewki byłyby jebniete, to albo by nie palił, albo dość wyraźnie popiardywal.

Kup se jakąś niskooporową dwustrzalowke od np punto (15zl) Podmien, sprawdź.

Komprecha ile?

Przepustnice suwakowe nie powycierane czasem?

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 29 października 2021, 13:46
autor: Daniel_1972
Kompresja na poziomie 10, równo na obu cylindrach, była sprawdzana w warsztacie

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 31 października 2021, 15:48
autor: Daniel_1972
I chyba przyczyna się znalazła. Zdjąłem krócice doprowadzające powietrze do gaźników i okazuje się, że przepustnice mambranowe nie poruuszają się przy dodawaniu gazu. Jak oglądałem membrany, wyglądają na całe, bez przetarć. Zastanawia mnie, dlaczego brak jest reakcji?

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 31 października 2021, 20:00
autor: PanG
Bo powietrze zaiwania luzami między korpusem a przepustnicą.

Psiknij kompresorem w odpowietrznik membrany. Sprężone powietrze powinno podnieść przepustnicę. Jeśli tak, kupuj nowe szuflady z nadzieją, ze korpus jeszcze sezon przehula 😉

Jesli nie - pękła guma, albo masz nieszczelność na łączeniu membrany z szufladą (oring 35x1,5 zalatwia doraźnie sprawę)

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 01 listopada 2021, 08:16
autor: wąsaty7
Sprawdź drożność filtrów odpowietrzenia membrany.

Re: Sklad mieszanki - ile obrotow srubkami?

: 01 listopada 2021, 11:20
autor: Daniel_1972
PanG pisze: 31 października 2021, 20:00 Bo powietrze zaiwania luzami między korpusem a przepustnicą.

Psiknij kompresorem w odpowietrznik membrany. Sprężone powietrze powinno podnieść przepustnicę. Jeśli tak, kupuj nowe szuflady z nadzieją, ze korpus jeszcze sezon przehula 😉

Jesli nie - pękła guma, albo masz nieszczelność na łączeniu membrany z szufladą (oring 35x1,5 zalatwia doraźnie sprawę)
Jak dmucham w odpowietrznik, jedna się podnosi. Druga ani drgnie, powietrze luźno wylatuje ze strony gardzieli.