Strona 1 z 1

Jak sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i napinaczy?

: 27 lipca 2015, 18:57
autor: micek1968
Ostatnio zauważyłem że przy skręceniu gazu na rozgrzanym silniku gdzieś z przodu motocykla wydobywa się jakiś dziwne metaliczne grzechotanie. Na postoju pracuje normalnie, jedynie podczas jazdy to słychać. Albo kosz sprzęgłowy (choć chyba by grzechotał również na postoju) albo łańcuszek.
Czy da się jakoś sprawdzić stan napinaczy i łańcuszka w 750-tce bez rozbierania połowy silnika?

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i napinaczy?

: 28 lipca 2015, 17:26
autor: leopold
Ależ oczywiście.
Napinacze bez kłopotu odnajdziesz z boku obu cylindrów, przykręcone są dwoma śrubeczkami na imbus 5 mm. Dostęp bez problemu. Przy ponownym przykręceniu warto sprawdzić/wymienić uszczelki, coby oleum nie wyciekało. Dokładny opis jak sprawdzać, ile ma sterczeć i jak to włożyć z powrotem (trza napiąć) w Clymerze.
Można też zdjąć lewą kapę silnika (aby móc kręcić wałem i ustawiać znaki), oraz klapki koła łańcuchowego rozrządu z boku głowic i porównać ustawienie znaków ustawczych, detale znowu w Clymerze.
Pozdrawia Leopold

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i napinaczy?

: 28 lipca 2015, 17:51
autor: micek1968
Z tego co dziś sprawdziłem to chyba 750tka ma 4 napinacze? Przynajmniej ma tyle przykręcanych kopułek przy cylindrze. Wszystkie cztery trzeba sprawdzić czy przednie/tylne itp ?

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i napinaczy?

: 28 lipca 2015, 19:56
autor: tylust
Na każdy cylinder przypada po jednym napinaczu, te drugie które policzyłeś to tylko zaślepki otworów. Są one tam dlatego, że cylindry (przód-tył) są zamienne i jak przód zamienisz z tyłem to na drugą stronę musisz przenieść napinacz.

Na przednim cylindrze napinacz jest od strony gaźników, a na tylnym cylindrze napinacz jest od strony kolanka wydechu.

Re: Jak sprawdzić stan łańcuszka rozrządu i napinaczy?

: 28 lipca 2015, 20:40
autor: micek1968
No proszę... dobrze że nie odkręcałem :)

A takie pytanie pomocnicze ;) Czy łańcuszek także będzie słychać "na postoju" czy tylko podczas jazdy? Pytam bo tak dziś zauważyłem, że jadąc około 50-60/h po puszczeniu gazu dzwoni, ale jak wcisnę sprzęgło i obroty spadną do tych około 800 to też brzęczy (?).