Virago 125 "gaśnie" przy redukcji z wyższego biegu

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
bobbychopper
Posty: 7
Rejestracja: 09 września 2015, 20:37
Motocykl: Yamaha Virago 125
Status: Offline

Virago 125 "gaśnie" przy redukcji z wyższego biegu

Post autor: bobbychopper »

Nie znalazłem odpowiedzi, wiec pytam się osobiście. Czy ktoś mógłby mi podsunąć co może być przyczyną? Virago 125 gaśnie na wciśniętym sprzęgle przy redukcji biegu. Dopiero mocne dodanie gazu na "ratuje" od zgaśnięcia motocykla. :? Zaczęło się tak dziać trzy dni temu i bardzo mnie to zaniepokoiło. Proszę o pomoc! :(


PS. Kilka dni temu zmieniłem napęd i świece, ale nie wiem czy to ma na to wpływ.
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Virago 125 "gaśnie" przy redukcji z wyższego biegu

Post autor: barg »

Jedyny pomysł to zła regulacja sprzęgła. Nie wysprzęgla do końca i "ciągnie" co obciąża silnik i jak jest na wolnych obrotach to zwyczajnie go dławi. Wydaje mi się, że przy 125 i odpowiedniej wadze ridera to możliwe.

Spróbuj stanąć i na jedynce z wciśniętym sprzęgłem dodać gazu, zobaczysz czy zacznie ciągnąć do przodu.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
LisowczykJG
Posty: 25
Rejestracja: 27 października 2013, 21:20
Motocykl: Yamaha Virago 535 ,
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Virago 125 "gaśnie" przy redukcji z wyższego biegu

Post autor: LisowczykJG »

Witaj kolego ja w moim XV 250 miałem podobny problem i regulacja sprzęgła pomogła, nie wiem czy w XV 125 masz centralną stopkę jeżeli tak to postaw go na niej jeżeli nie to wymyśl coś aby umieścić tylne koło w powietrzu odpalić moto i wtedy możesz obserwować co dzieje się z kołem. Dobrze ustawione sprzęgło powinno działać tak że przy włączeniu 1 i wciśniętym sprzęgle koło powinno lekko się obracać i być łatwe do zatrzymania ręką podobnie powinno to wyglądać na biegu jałowym, jeżeli u CB koło będzie kręciło się dosyć szybko to znaczy że sprzęgło zbyt mało rozchyla tarcze i za słabo rozsprzęgla wtedy zostaje tylko naciągnąć regulacje tą nad silnikiem i obserwować i ustawić idealnie tak aby sprzęgło się nie ślizgało przy przyśpieszaniu ale też dobrze rozpinało tarcze.
ODPOWIEDZ