Strona 1 z 1

silnik xv1000

: 06 grudnia 2015, 17:52
autor: GRZEGORZ_HELL
Pany mam problem, posiadam xv1000 85r zrobiłem szlif wału + nowe panewki, uszczelniacze zaworów i uszczelki głowicy, dotarte zawory. Pierścienie i cylindra bez progu i rys wydawały się ,,na oko " OK. Po złożeniu i założeniu silnika odpalił <radocha> . Jak to po rozbiórce i składaniu dymił na siwo/niebiesko z kominów ale myślałem że olej po smarowaniu tłoków się wypali i będzie ok a tu dalej dymi :[ . Po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu dymienie jest bardzo małe. Jak ostygnie daje jak z parowozu. Sprawdziłem ciśnienie P-8,2Bar T-10Bar i na P przednim cylindrze mokra świeca <mysli> . Po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu oleju czuć MOCNO ssanie i wylot powietrza z korpusu silnika przedmuchy :[ . Gdzie tkwi problem co jeszcze sprawdzić aby zlokalizować przedmuchy :( może ktoś miał podobny problem?

Re: silnik xv1000

: 07 grudnia 2015, 14:59
autor: 2007XV1700
pierścienie?

Re: silnik xv1000

: 07 grudnia 2015, 16:23
autor: GRZEGORZ_HELL
Ale dlaczego tylko na 1 cylindrze i gdzie ewentualnie mogę dostać pierścienie ?

Re: silnik xv1000

: 07 grudnia 2015, 21:49
autor: Darek Adamczewski
Objawy wskazują na pierścienie, konkretnie na zużycie pierścieni zgarniających - tzw. olejowych. Może Ci któryś "chrupnął" przy montażu? Jeśli masz manometr do pomiaru ciśnienia, to zrób jeszcze tzw. próbę olejową. Ok. 2 cm oleju wlewa się strzykawką w otwór świecy i wtedy mierzy ciśnienie. Tylko najpierw olej do jednego cylindra, potem pomiar, a później to samo w drugim. Jeśli ciśnienie się w zauważalny sposób podniesie, to znaczy, że układ tłok-pierścienie-cylinder jest zużyty. I jeszcze jeden szczegół. Czy zmierzyłeś luz pierścieni w rowkach i luz pierścieni na zamkach po włożeniu co cylindra. Szczegóły w serwisówce. Zamki pierścieni przed montażem powinny być przemieszczone względem siebie o 120 stopni.

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 14:03
autor: GRZEGORZ_HELL
Ciśnienie mierzyłem i wyszło na przednim ok 8,2 tył 10 Bar rozumiem że po zalaniu olejem poszczególnych cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od podanych ? Gęsty olej uszczelni pierścienie dobrze kumam ?
Pierścieni nie zdejmowałem z tłoków tylko przemyłem całość w Pb przekręciłem zamki w gwiazdę i założyłem.
Muszę pożyczyć jeszcze raz manometr i sprawdzić z olejem.
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedz.

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 16:26
autor: Arni
GRZEGORZ_HELL pisze:Po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu oleju czuć MOCNO ssanie i wylot powietrza z korpusu silnika przedmuchy :[
To jest normalne zjawisko i niema związku z Twoim problemem.
GRZEGORZ_HELL pisze:rozumiem że po zalaniu olejem poszczególnych cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od podanych
Dokładnie tak. Ciśnienia na obydwu cylindrach powinny się wyrównać. Gdy tak się stanie to oznacza, że masz nieszczelność na układzie pierścienie-cylinder.
Ja tak mam w swojej XV750 z 83r. - na jednym cylindrze mam ok 8,5bar. Yamaszka jeździ tak od lat i nie narzeka :wink:

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 16:38
autor: GRZEGORZ_HELL
Czyli ten efekt ,,ssania i wydechu" na odkręconym korku oleju to normalne tak mają wszystkie xv.
Ciśnienie ciśnieniem nie czuję spadku mocy itd. tylko to dymienie na siwo/niebiesko na początku jest denerwujące.
A czy u Ciebie też tak dymi na zimnym?

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 16:43
autor: Arni
Nie, mój nie dymi i nie bierze oleju.

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 18:56
autor: kamyk2351
Jeźeli ci dymi na zimnym silniku a później dymienie zanika to obstawiam na nieszczelne prowadnice zaworów, po zgaszeniu silnika olej ktory jest w glowicy spływa przez nieszczelne prowadnice zaworów na tłoki i po powtórnym odpaleniu silnika się spala i stad niebieski dym, po kilkumunutowej pracy dymienie ustaje poniewaź olej ba tlokavh się wypalił.
Możliwa też obcja że nadmiernie zużyte zawory tz. ich bieżnie pracujące w prowadnicach.

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 19:21
autor: Pawcio89
Tak jak piszę poprzednicy opcji jest wiele, a od siebie dodam jeszcze że przyczyną pobierania oleju może być jeszcze owal na tulei cylindra.

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 19:47
autor: GRZEGORZ_HELL
Zawory były docierane i bez luzu na prowadnicach, dodatkowo założyłem nowe uszczelniacze na nie. Sam już nie wiem co o tym myśleć ??

Re: silnik xv1000

: 08 grudnia 2015, 19:52
autor: 2007XV1700
Nie ma co myśleć tylko trzeba zrobić próbę olejową

Re: silnik xv1000

: 19 grudnia 2015, 15:27
autor: GRZEGORZ_HELL
Witam ponownie, nie miałem przyrządu do zmierzenia ale dziś się udało. Co ciekawe wcześniej 1 cylinder wskazywał ok 8,2 a tył 10 Bar a dziś po kilku odpaleniach i 2 krótkich testach na zimnym 1 ok 9 Bar 2 b/z.
Po wstrzyknięciu oleum ciśnienie podskoczyło w obu cylindrach po ok 0,5 Bar nie wiem czy to dużo czy mało. Jedno jest pewne coś podskoczyło czyli uszczelniło. Dymi z obu kominów dalej myślałem że z 1 tylko bo rury są połączone ale porozpinałem na kolanku i dymi z obu :frustrated:
Macie jakieś pomysły co dalej ??

Re: silnik xv1000

: 20 grudnia 2015, 10:28
autor: Artur
To dziwne jak by Ci nie dymił, bierze olej przez cylindry i tyle.
popełniłeś sporo błedów składając to
nie zmierzyłeś luzu pierścienia w rowku tłoka
nie zmierzyłeś zużycia cylindra i tłoka
nie przechonwałes cylindra aby nadac mu rysy niezbędne do dopasowania sie pierścieni
ze poskładałeś to na stare pierścienie to juz przy poprzednich błędach nie ma znaczenia

taki zespół tłok cylinder działa nieraz dobrze dopóki się go nie rozbierze potem muszą byc spełnione określone warunki aby mógł sie dotrzeć i znowu pracować OK

Re: silnik xv1000

: 20 grudnia 2015, 14:42
autor: GRZEGORZ_HELL
Zgadzam się, przed rozebraniem nie było problemu z tłokami i pierścieniami tylko z wałem dlatego nie ruszałem tematu. Okazało się że po rozebraniu silnika wystarczyło zmienić położenie pierścieni przy myciu i wyszło to co jest teraz. Na szczęście zdjęcie głowic i cylindrów to mniejszy problem niż rozpoławianie silnika. Trzeba pozbierać $$$ na pierścienie i przechonować cylindry.

Re: silnik xv1000

: 28 grudnia 2015, 00:59
autor: -waldi-
czy pierścień olejowy poskładałeś zgodnie z "normami" ?

Re: silnik xv1000

: 28 grudnia 2015, 16:51
autor: GRZEGORZ_HELL
Nie składałem pierścieni olejowych bo ich nie zdejmowałem tylko tłoki z pierścieniami zostały umyte naoliwione i wsunięte w cylindry.

Re: silnik xv1000

: 02 stycznia 2016, 14:26
autor: -waldi-
no to podczas mycia przestawiłeś elementy składowe pierścienia i kicha jak ich nie ustawiłeś

Re: silnik xv1000

: 04 stycznia 2016, 10:28
autor: tylust
podpowiedź jakbyś chciał to kiedyś poprawiać

Obrazek