Strona 1 z 1

zapłon/sygnał z wału.

: 05 lutego 2016, 17:30
autor: gazownik
Tak się zastanawiam na jakie paliwo (ilość oktanow) były projektowane nasze maszyny? Moja maszyna jest z USA a jak wiadomo usa jak i Rosja mają nisko oktanową wachę, a zwłaszcza taka była w latach 80, i na początku 90tyh (teraz nie jest lepiej :p). Co za tym idzie maszyny nasze powinny być do tego przystosowane. Czyli to do czego zmierzam nie wykorzystują potencjału paliwa 95 i lepszego... Zastanawiam się jak wygląda sygnał z czujnika położenia wału korbowego, i czy go dało by sie trochę przyspieszyc...
Mniejsze spalanie, większa moc...
Może ktoś posiada przebieg oscyloskopu przebiegu tego sygnału?

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 05 lutego 2016, 23:56
autor: -waldi-
lepiej zmień motocykl...

wartość oktanowa określa nie "moc" paliwa, a odporność na spalanie detonacyjne. Im większa wartość oktanowa tym mniejsza kaloryczność paliwa - a właśnie kaloryczność daje moc

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 00:32
autor: Blunio
-waldi- pisze:lepiej zmień motocykl..
Vmax - to byłoby to :bikersmile:

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 10:09
autor: gazownik
Im większą oktanowosc tym dłuższy czas spalania. Im dłuższy czas spalania tym wcześniej należy zapalić mieszankę aby lepiej ją wykorzystać.
Co w efekcie daje
- większą moc (w wolnym ssaku nieznacznie ale...)
- mniejsze spalanie
- Lepsza emisja (dla ekologów istotną sprawą :bravo:)

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 12:38
autor: marian07
To wygląda tak:
- wyższa liczba oktanowa - paliwo do silników wysilonych, z wyższym stopniem sprężania czy też obrotami; krótko mówiąc w tych silnikach 95tka by nie zdawała egzaminu bo samozapłony by wpadały.
- niższa liczba - do silników niewysilonych, niższy stopień spr i obroty; po prostu nasze sprzęty
- zatankowanie Virago 98 nie będzie miało żadnej różnicy w porównaniu do zatankowania 95.(poza ceną)
Można by snuć teorię i dojść w obliczeniach do różnicy rzędu ułamków kilowata, ale to absolutnie nie będzie mierzalne czy też odczuwalne.

Sprawa dodatkowa która wpływa na mit że niby jest różnica to porównanie silników wysilonych (tych które instrukcyjnie mają mieć polewane 98): jeden zalany 95 a drugi 98. Oczywiście ten z 98 będzie miał lepsze osiągi, bo przy 95 będzie łapał samozapłony i praca jego będzie mniej płynna, wręcz fatalna.

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 13:53
autor: gazownik
No dobra skończy tema wyższości wschodniego paliwa na 98, czy Vpower. A powróćmy do sedna pytania.
I jeszcze jedno pytanko, jak wpływa na pracę silnika czujnik podciśnienia (ten na cewkach), wystawia on sygnał dla modułu zapłonowego, czy jeszcze na coś wpływa?

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 14:26
autor: skarbek70
Należałoby jeszcze dodać , że wyższa liczba oktanowa to też wyższa temp. spalania. Dla silników chłodzonych powietrzem zalecana jest jak najniższa liczba oktanowa. Właśnie za względu na temp.

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 06 lutego 2016, 23:56
autor: -waldi-
gazownik pisze:No dobra skończy tema wyższości wschodniego paliwa na 98, czy Vpower. A powróćmy do sedna pytania.
I jeszcze jedno pytanko, jak wpływa na pracę silnika czujnik podciśnienia (ten na cewkach), wystawia on sygnał dla modułu zapłonowego, czy jeszcze na coś wpływa?
według jego wskazań zapłon zostaje przyśpieszony


z Virago sporta nie zrobisz...

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 07 lutego 2016, 17:20
autor: gazownik
-waldi- pisze:z Virago sporta nie zrobisz...
Nie mam zamiaru :shock: . Ale jeśli da się w jakiś sposób usprawnić maszynę to czemu nie... Jedni lubią "tuningować" mocując lampki choinkowe, a ja lubię usprawniać (ot taki fetysz).
Jeśli w tygodniu zamontuje wydech, to wezmę z pracy oscyloskop i sprawdzę jak ten przebieg wygląda (bez wydechu to trochę za głośno w garażu jest :D ), i może znajdę zależność między ciśnieniem a wysterowaniem zapłonu. Dobrze by było jeszcze analizator w komin wsadzić i popatrzeć co ze składem się dzieje (ale to za jakiś czas). Jak się uda to umieszczę foto na forum dla potomnych, może komuś się przyda.
Nic na siłę :motorcycle:
A tym czasem :chopper: low and slow :rock:

Przesuwanie sygnałów z wału o ile będzie trudne to i bez sensu (dwa impulsy na obrót)...
Jak coś to zostaje tylko wpięcie się pomiędzy sterownik a cewki zapłonowe zgranie mapy zapłonów względem obrotów i podciśnienia i jej modyfikacja (szybko tego raczej nie zrobię, a szkoda)... Jak coś ugryzę to dam znać.

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 30 maja 2016, 23:48
autor: muniek
Jest zależność między stopniem sprężania a liczbą oktanową. W mojej galerii jest wykres jakby co. Trochę stary z b.starej książki i skala się kończy na sprężaniu 9 ale daje pojęcie.

Re: zapłon/sygnał z wału.

: 01 czerwca 2016, 09:47
autor: 2007XV1700
@ -waldi-
jeśli moduł nad cewkami wyprzedza zapłon na module zapłonowym to czy nie da się właśnie nim osiągnąć zamierzenie gazownika?

@gazownik
jakie efekty? co osiągnąłeś?