Dziwne zachowanie przedniego koła
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Dziwne zachowanie przedniego koła
Witam.
Nie wiedziałem jak nazwać temat, ale do rzeczy.
W czasie jazdy zauważyłem że przednie koło ma tendencję do "falowania" jakby uciekało na boki na nierównej nawierzchni a w szczególności na odcinkach drogi gdzie asfalt został sfrezowany. Dochodzi do takiej sytuacji że cały motocykl zaczyna bujać na boki.
Zastanawiam się czy to normalka czy zaczyna się coś złego dziać z motocyklem.
Nie wiedziałem jak nazwać temat, ale do rzeczy.
W czasie jazdy zauważyłem że przednie koło ma tendencję do "falowania" jakby uciekało na boki na nierównej nawierzchni a w szczególności na odcinkach drogi gdzie asfalt został sfrezowany. Dochodzi do takiej sytuacji że cały motocykl zaczyna bujać na boki.
Zastanawiam się czy to normalka czy zaczyna się coś złego dziać z motocyklem.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Sprawdź ciśnienie i łożyska
Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Jak miałem stare opony (twarde) to na frezowanym cały motocykl mi pływał jak bym po lodzie jeździł.Zmiana na nowe pozwoliła zapomnieć o tym problemie.pzdr
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Dzięki za naprowadzenie.
Opona 3 sezon,
łożyska ok
Zastanawia minie teraz czy nie za dużo dobiłem powietrza w amortyzatory (są za twarde ) i ciśnienie w oponach tu jest około 2,10 doczytałem że do 90 kg powinno być w granicy 1,75.
Opona 3 sezon,
łożyska ok
Zastanawia minie teraz czy nie za dużo dobiłem powietrza w amortyzatory (są za twarde ) i ciśnienie w oponach tu jest około 2,10 doczytałem że do 90 kg powinno być w granicy 1,75.
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
A łożysko główki ramy? Nakrętki dokręcone z odpowiednim momentem?
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Łożysko główki ramy jest ok, jezeli by miało luzy to bybylo to wyczuwalne podczas chmowania. Ale i tak sprawdzę. Właśnie zabieram się za ciśnienie w amortyzatorach i w kole, dam znać czy pomogło.
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
ROBERTS ;takie zachowanie motocykla jak opisałeś jest całkiem normalne,
na sfrezowanym asfalcie należy zwolnić do prędkości którą uznasz za bezpieczną
albo do takiej jaką ogranicza znak przy wjeżdzie na sfrezowany asfalt; do jakiej ,wybór należy do ciebie
na sfrezowanym asfalcie należy zwolnić do prędkości którą uznasz za bezpieczną
albo do takiej jaką ogranicza znak przy wjeżdzie na sfrezowany asfalt; do jakiej ,wybór należy do ciebie
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Koła szprychowe czy odlewy ?
Jak szprychowe to sprawdź naciągi szprych, u mojej bylej 535 bylo kilka szprych luźnych i miałem podobne objawy co u Ciebie. Po naciągnięciu szprych falowanie ustało.
Jak szprychowe to sprawdź naciągi szprych, u mojej bylej 535 bylo kilka szprych luźnych i miałem podobne objawy co u Ciebie. Po naciągnięciu szprych falowanie ustało.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
A więc ciśnienie w oponach było 2,5 ustawilem na 1,6 opuścił powietrze z lag i jazda próbna 5km frezowanej drogi motocykl nie do poznania, czuć nadal leka podsterowność ale nie tak jak przedtem. Ogólne poprawił sie komfort jazdy.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Dzieki wszystkim za pomoc.
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
1,6 to za mało,Roberts pisze:A więc ciśnienie w oponach było 2,5 ustawilem na 1,6 opuścił powietrze z lag i jazda próbna 5km frezowanej drogi motocykl nie do poznania, czuć nadal leka podsterowność ale nie tak jak przedtem. Ogólne poprawił sie komfort jazdy.
Dzieki wszystkim za pomoc.
w virce 1100 ciśnienie powinno być
- przód 2,3 bar
- tył 2,5 bar.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Z tym ciśnieniem to mnie zaskoczyłes, czytałem gdzies na forum ze 1,75 lecz moglem nie doczytać jakiego modelu dotyczyło. Jutro bije do 2,3 i dalej próba, może to wina za twardych amortyzatorów.
Co do prędkości przy pokonywaniu frezowanej nawierzchni to zazwyczaj pomiędzy 40 - 60 km/h i zawsze ten sam objaw.
Koła to odlewy.
Co do prędkości przy pokonywaniu frezowanej nawierzchni to zazwyczaj pomiędzy 40 - 60 km/h i zawsze ten sam objaw.
Koła to odlewy.
-
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
- Motocykl: Yamaszka
- Lokalizacja: południowy wschód
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
1,75 bara to w virkach 125 - 250 cm 3.Roberts pisze:Z tym ciśnieniem to mnie zaskoczyłes, czytałem gdzies na forum ze 1,75 lecz moglem nie doczytać jakiego modelu dotyczyło. Jutro bije do 2,3 i dalej próba, może to wina za twardych amortyzatorów.
Co do prędkości przy pokonywaniu frezowanej nawierzchni to zazwyczaj pomiędzy 40 - 60 km/h i zawsze ten sam objaw.
Koła to odlewy.
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
U mnie to samo dzieje się z tylnym kołem na koleinach i też ne wiem z jakich powodów ???
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Duże znaczenie ma teź ksztalt wypracowanej gumy, czeste latanie po g?rach i winklach zcierają oponę na okrąglo, a częste jazdy po prostej np. Na autostradach zcierają oponę do kantu i w tym przypadku ten kant na oponie wplywa na falowanie moto na koleinach i frezowanym asfalcie.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Witam ponownie
Zgodnie z tabelą ciśnień to ciśnienie powinno byś w okolicy 1,8.
Dla obydwu jednostek
PSI 26 - 1,79 bar
kG/cm2 = at 1,8 - 1,76 bar
Zgodnie z tabelą ciśnień to ciśnienie powinno byś w okolicy 1,8.
Dla obydwu jednostek
PSI 26 - 1,79 bar
kG/cm2 = at 1,8 - 1,76 bar
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Dziwne zachowanie przedniego koła
Wczoraj przeprowadziłem kilka prób:
1. Ciśnienie 1,8 ta sama twardosc amortyzatorów; ok
2. Cisnienie 2,2 - // - motocykl zaczyna bujać
3. Cisnenie 2,2 zmiana na twardości na jaszcze mieksze nadal buja
Wniosek; w moim przypadku cisnienie 1,8 to najodpowiednie, zmiana ustawien zawieszenia niema wpływu.
1. Ciśnienie 1,8 ta sama twardosc amortyzatorów; ok
2. Cisnienie 2,2 - // - motocykl zaczyna bujać
3. Cisnenie 2,2 zmiana na twardości na jaszcze mieksze nadal buja
Wniosek; w moim przypadku cisnienie 1,8 to najodpowiednie, zmiana ustawien zawieszenia niema wpływu.