Strona 1 z 1

wibracje na podnóżkach

: 21 marca 2017, 17:57
autor: rothar
witam
po zimie pojawil sie dziwny problem . przy jezdzie z wolna prędkością okolo 40-km , na luzie przy wcisnietym sprzegle, albo na calowicie wylaczony silniku - pojawiaja sie dziwne drgania czuc je najbardziej na podnozkach nie sa ciagle , pjawiaja sie tak jaby cyklicznie takie dziwne uczucie jakby cos obcieralo sie przy obracaniu , ciezko je opisac tak jaby takie szybkie delikatne drgania - nie przenosza sie na kierownice - nie mam zadnego pomyslu gdzie szukac przyczyny.
nic napewno nie obciera o kolo to sprawdzilem , i nie wyczuwam ich przy noralnej jezdzie na jakimkolwiek biegu.
-

Re: wibracje na podnóżkach

: 22 marca 2017, 06:34
autor: barg
Czyli problem występuje kiedy dyfer nie ciągnie tylko "jest pchany" przy pewnych obrotach układu.
  • olej
  • gumy zabieraka
  • luzy na wieloklinie
  • łożyska koła
a na samym początku mocowanie silnika.

Re: wibracje na podnóżkach

: 22 marca 2017, 07:02
autor: rothar
olej - napewno nie , lozyska kola tez nie ,
jak sorawdzic te gumy zbieraka ,luzy na wieloklinie ?

Re: wibracje na podnóżkach

: 22 marca 2017, 12:17
autor: IRE
Akurat nie wiem jeszcze jak w chopperach-cruiser
lecz w ścigaczach podobne objawy były w przypadku
-mocowania silnika
-nie wyrównowarzone masy w silniku - ale tu akurat dużo wyższe obrory (wał itd. może magneto)
-niewyregulowane zawory, gaźnik, gaźniki
Czy było coś robione w silniku ?
Przypuszczam że zimowanie odbywało się na stopce centralnej, tak że, opony odciążone, i się nie odkształciły-ale raczej to nie to, choć możliwe
Masz kilka propozycji teraz tylko poszukiwania - mam nadzieję że, szybko się z tym uporasz-sezon za pasem

Re: wibracje na podnóżkach

: 22 marca 2017, 14:59
autor: barg
rothar pisze: jak sorawdzic te gumy zbieraka ,luzy na wieloklinie ?
Chodzi o luzy tylnego koła, które możesz sprawdzić szarpiąc kołem gdy moto stoi na centralce. Jeśli jednak dawno nie ściągałeś koła to warto sprawdzić stan wieloklinu bo nie smarowany może się wytrzeć. Jeżeli masz koło szprychowe to zapomnij o gumach jeżeli odlewane to masz tuleje gumowo-metalowe w piaście, które mogą być zużyte. Przy składaniu wymień o-ringi i nasmaruj smarem do przegubów (molibdenowym).