nierówna praca na niskich obrotach; ładowanie; obrotomierz
: 20 kwietnia 2017, 21:39
Witam.
dopiero zaczynam swoją przygodę z virago 1000:) Postaram sie opisać w miare dokładnie moje bolączki.
Jak odpalam moto to wszystko jest ok,ładnie wkręca na obroty,ruszam-jest ok, po chwili zaczyna się nierówna praca na niskich obrotach,jak jadę to strzela z tłumików,przerywa,jakby nie paliła na dwa gary,a po chwili obroty wskakują na ok 2k i moto strzela jak z procy. Jak się zatrzymam i dodaję gazu to niby wkręca się na obroty,ale tak jakoś "nierówno" i do tego licznik obrotów dziwnie się zachowuje(co uwidoczniłem na załączonym filmiku),jakby chciał kręcić się "do tyłu"
https://youtu.be/foCSZG1-NhQ
Przeczytałem wątek http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=2051"nierowna praca silnika plus stuki przy niskich obrotach", ale świece wymieniłem na nowe i nadal tak jest(przed wymianą miałem w przednim cylindrze świece samochodową która po wykręceniu była wilgotna). I tak właśnie mi się wydaje,że z tym cylindrem jest coś nie tak-tłumik duuużo wolniej się nagrzewa,po kilku sekundach od odpalenia silnika wylot z tylnego cylindra jest gorący, a przy przednim cały czas mogę chwycić ręką, dopiero po zwiększeniu obrotów zaczyna się robić cieplejszy. Czy to normalne?w sumie kolanko przedniego cylindra ma dużą większą średnice niż tylnego cylinda.
Poprzedni właściciel mówił, że oddawał motocykl do mechanika,który przeczyścił i podobno wymienił iglice od gaźnika na tylny cylinder.
Co do ładowania...aku bez obciążenia pokazuje mi 13,5v, po odpaleniu silnika napięcie skacze od 14v do 17v(w zależności od obrotów). Poprzedni właściciel zapewniał,że wymienił regulator napięcia,(nawet pokazał stary). Kiedy aku podłącze pod prostownik to pokazuje napięcie ok 16v ładowania, jak sprawdziłem napięcie na przewodach prostownika(po odłączeniu aku) to pokazało 12,5v. Czy walnięty jest regulator,a może aku (albo jedno i drugie ) albo coś jeszcze innego?czy mogłbym podczas pracy silnika odłączyć akumulator i wtedy sprawdzić napięcie na przewodach jakie idą do aku?czy to jest bezpieczne i czy taki pomiar coś wniesie do sprawy?
dopiero zaczynam swoją przygodę z virago 1000:) Postaram sie opisać w miare dokładnie moje bolączki.
Jak odpalam moto to wszystko jest ok,ładnie wkręca na obroty,ruszam-jest ok, po chwili zaczyna się nierówna praca na niskich obrotach,jak jadę to strzela z tłumików,przerywa,jakby nie paliła na dwa gary,a po chwili obroty wskakują na ok 2k i moto strzela jak z procy. Jak się zatrzymam i dodaję gazu to niby wkręca się na obroty,ale tak jakoś "nierówno" i do tego licznik obrotów dziwnie się zachowuje(co uwidoczniłem na załączonym filmiku),jakby chciał kręcić się "do tyłu"
https://youtu.be/foCSZG1-NhQ
Przeczytałem wątek http://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=2051"nierowna praca silnika plus stuki przy niskich obrotach", ale świece wymieniłem na nowe i nadal tak jest(przed wymianą miałem w przednim cylindrze świece samochodową która po wykręceniu była wilgotna). I tak właśnie mi się wydaje,że z tym cylindrem jest coś nie tak-tłumik duuużo wolniej się nagrzewa,po kilku sekundach od odpalenia silnika wylot z tylnego cylindra jest gorący, a przy przednim cały czas mogę chwycić ręką, dopiero po zwiększeniu obrotów zaczyna się robić cieplejszy. Czy to normalne?w sumie kolanko przedniego cylindra ma dużą większą średnice niż tylnego cylinda.
Poprzedni właściciel mówił, że oddawał motocykl do mechanika,który przeczyścił i podobno wymienił iglice od gaźnika na tylny cylinder.
Co do ładowania...aku bez obciążenia pokazuje mi 13,5v, po odpaleniu silnika napięcie skacze od 14v do 17v(w zależności od obrotów). Poprzedni właściciel zapewniał,że wymienił regulator napięcia,(nawet pokazał stary). Kiedy aku podłącze pod prostownik to pokazuje napięcie ok 16v ładowania, jak sprawdziłem napięcie na przewodach prostownika(po odłączeniu aku) to pokazało 12,5v. Czy walnięty jest regulator,a może aku (albo jedno i drugie ) albo coś jeszcze innego?czy mogłbym podczas pracy silnika odłączyć akumulator i wtedy sprawdzić napięcie na przewodach jakie idą do aku?czy to jest bezpieczne i czy taki pomiar coś wniesie do sprawy?