Strona 1 z 1

Zebatki virago

: 03 marca 2018, 15:44
autor: adiadzio
Ile zębów powinny mieć zebatki z przodu i z tyłu w virago z silniku 250? Może ktoś podpowie

Re: Zebatki virago

: 03 marca 2018, 17:33
autor: MateuH
45 i 16 takie kupiłem

Re: Zebatki virago

: 03 marca 2018, 20:41
autor: adiadzio
Dzięki

Re: Zebatki virago

: 03 marca 2018, 20:43
autor: IRE
A nie różnią się czasem modelem np. 250 S Virago, 250 V-Star,250 Virago, rocznikiem jak i kodem silnika?

Re: Zebatki virago

: 04 marca 2018, 08:52
autor: MateuH
A być może nie pomyslalem. Kupowałem pod najmocniejszą wersje. S co sugerujesz dać 14 lub 15 na przód :)

Re: Zebatki virago

: 04 marca 2018, 12:09
autor: IRE
Ja bym zakładał to co w oryginale czyli 45 i 16

Zmiana zębatki miała by sens przy innym kominie.
Moje zdanie ; zmiana zębatki przedniej na mniejszą, lub tylną na większą, ma sens tylko wtedy gdy motocykl szykujesz do jazdy na jednym kole.
To jest też zależne od tego - czego oczekujesz od moto, większej elastyczności, przyspieszenia

Dając 14, 15 będziesz miał większe spalanie, krótsze biegi

Jak latasz delikatnie i długie trasy to nieraz nawet warto dać 1 ząb większą-będzie gorzej przyśpieszać, ale biegi się wydłuża, jak elastyczny silnik to mniej wachlowania, i przy powiedzmy 100 czy 110 spadną ci obroty i spadnie spalanie.

Mniejsza zębatka z przodu - szybcjej zużywa się łańcuch i zębatki, lepiej dać tył większy np +3 niż przód - 1

Choć też nie do końca, zgodnie z gearingcommander zależy to od tego jak często dany ząb spotyka się z danym ogniwem łańcucha. Zależy to od wartości liczby zębów na przodzie, tyle, i długości łańcucha.

Zostawił bym to co w oryginale
Zmiana to zawsze kompromis

Masz programik pod linkiem
http://www.gearingcommander.com/
ale jest to teoria

Re: Zebatki virago

: 04 marca 2018, 17:11
autor: MateuH
Przerabiałem temat w hyo. Zmiany prawie nie odczuwalne. Leżą w garażu i czekają te co fabryka obliczyła.