Witam!!
Mam takie pytanko czy alternator w 535 pod obciążeniem (włączone światła i tak dalej)
daje równe napięcie między fazami? Bo u mnie między fazami wychodzi że dwie fazy dają
równe napięcie a jedna o wiele niższe .
Pytanie raczej do ludzi znających się na temacie.
Pozdrawiam i liczę że ktoś mi konkretnie odpowie na to pytanie
Alternator nierówne napięcie przy obciążeniu?!?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 06 maja 2008, 10:35
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Czarnów
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Alternator nierówne napięcie przy obciążeniu?!?
Powinno być równe. Sprawdź stan styków, wydłubaj złącze z kostki i obadaj w miejscu zaciśnięcia. Jeśli o.k., zmierz omomierzem na dużym zakresie np. 2000 kΩ opór między wyprowadzeniami cewek alternatora a masą, ma nie być przejścia, czyli min. kilkaset kΩ, pomiar dobrze jest zrobić przy rozgrzanym silniku. Jeśli o.k., zmierz opór między fazami, oczywiście regulator ma być odłączony przy wszystkich pomiarach. Zakres omomierza minimalny, np. 200Ω. Ma pokazać praktycznie zwarcie, czyli 0,5 - 1,5Ω . Jeśli powyższe nie da odpowiedzi, winny może być regulator napięcia. O pomiarach co nieco pisałem w poniższym wątku.
viewtopic.php?t=2015&start=25
P.S. Spytam jeszcze jakie jest napięcie ładowania, tzn na aku i jaki wpływ na to mają obroty i obciążenie?
viewtopic.php?t=2015&start=25
P.S. Spytam jeszcze jakie jest napięcie ładowania, tzn na aku i jaki wpływ na to mają obroty i obciążenie?
-
- Status: Offline
Re: Alternator nierówne napięcie przy obciążeniu?!?
Jeśli powinno by równe to dupa , bo ja mam nowy regulator i ładowania nie ma ,
między regulatorem a alternatorem mam dwa bezpieczniki (na dwóch fazach ,
bo na trzech nie trzeba) 15A głównie dla zabezpieczenia regulatora przed
spalaniem a także dlatego że nie byłem pewien alternatora i reszty instalacji.
Ładowanie jest ale bardzo kiepskie tak na światłach na wyższych obrotach max 13,6 Volt.
Styki wszystkie sprawdzałem jeszcze przed wymianą regulatora i po, więc alternator do wymiany.
Po włożeniu regulatora było ładowane max 14,5 Volta, pohulałem tak ze 200 KM i spalił mi się jeden bezpiecznik i
dla pewności pomierzyłem alternator bod obciążeniem i było tak jak pisałem wyżej.
Dziękuje za odpowiedź , pomierzę tak jak mi napisałeś i dam znać (ale to raczej dopiero w poniedziałek bo praca i studia zaoczne) . Wielkie dzięki.
między regulatorem a alternatorem mam dwa bezpieczniki (na dwóch fazach ,
bo na trzech nie trzeba) 15A głównie dla zabezpieczenia regulatora przed
spalaniem a także dlatego że nie byłem pewien alternatora i reszty instalacji.
Ładowanie jest ale bardzo kiepskie tak na światłach na wyższych obrotach max 13,6 Volt.
Styki wszystkie sprawdzałem jeszcze przed wymianą regulatora i po, więc alternator do wymiany.
Po włożeniu regulatora było ładowane max 14,5 Volta, pohulałem tak ze 200 KM i spalił mi się jeden bezpiecznik i
dla pewności pomierzyłem alternator bod obciążeniem i było tak jak pisałem wyżej.
Dziękuje za odpowiedź , pomierzę tak jak mi napisałeś i dam znać (ale to raczej dopiero w poniedziałek bo praca i studia zaoczne) . Wielkie dzięki.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Alternator nierówne napięcie przy obciążeniu?!?
Z tego wynika że w jednej z cewek może być zwarcie międzyzwojowe.Kam_Rebel pisze:Bo u mnie między fazami wychodzi że dwie fazy dają
równe napięcie a jedna o wiele niższe .
Można to zmierzyć omomierzem o bardzo niskim zakresie,ale jest to bardzo trudne.
-
- Status: Offline
Re: Alternator nierówne napięcie przy obciążeniu?!?
No i wyszło zwarcie między wszystkim fazami a masą motocykla, muszę ściągnąć dekiel od alternatora i przyjrzeć się izolacji kabla od alternatora a jak nie to wyciągnę alternator i go sobie szczegółowo obejrzę.
[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 6:49 pm ]
Witam ponownie śledzących ten wątek , alternator wyciągnięty i poszedł do przewinięcia a moja piękna stoi z rozdłubanym sercem , taka smutna , aja jeszcze smutniejszy jak na nią patrze.
Temat uważam za zamknięty.
[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 6:49 pm ]
Witam ponownie śledzących ten wątek , alternator wyciągnięty i poszedł do przewinięcia a moja piękna stoi z rozdłubanym sercem , taka smutna , aja jeszcze smutniejszy jak na nią patrze.
Temat uważam za zamknięty.