Strona 1 z 3
XV750 Metaxa Cafe Racer
: 23 października 2018, 23:15
autor: metaxa
Mailem nie robić tego tematu ,ale wiele osób na FB Pisze ze jest to bardzo ciekawy projekt i warto pozostawić coś dla potomnych .
Jest to już mój 2 projekt pierwszy był Bobber na Bazie VT600 ,Ktory obecnie jeździ w Czechach . Cafe Racer na bazie xv750 już widzę ze jest dużym wyzwaniem .A szczególnie jeśli chodzi o koszta . ale mamy na to cala zimę
, A wiec zaczynamy
Kilka fot z Rozbiórki .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 23 października 2018, 23:18
autor: metaxa
[image][/image] [image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 23 października 2018, 23:22
autor: metaxa
2 etap to odnowa tego brzydkiego silnika oczywiście przed rozebraniem motocykl miał wizytę u mechanika gdzie zostały wyczyszczone gazniki i wyregulowane zawory .[image][/image][image][/image][image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 15:03
autor: metaxa
2 Dni ciężkiej pracy [image][/image] . [image][/image] .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 17:45
autor: pero
Można wiedzieć jaki jest koszt takiego odnowienia silnika i czy sam robiłeś?
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 20:01
autor: metaxa
pero pisze: ↑25 października 2018, 17:45
Można wiedzieć jaki jest koszt takiego odnowienia silnika i czy sam robiłeś?
1, Farba do silników Motip 50 zl za szt x2 ( najbardziej podobna kolorystycznie do oryginalnej farby )
2 ,Pasta polerska 30 zl + papier wodny 1500 - 2000- 2500
3. i najdroższa z rzeczy to własne chęci ,bo bezcenne ,
4 no i na koniec jeszcze jeden wydatek
.
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 21:29
autor: metaxa
3 Etap przygotowanie wszystkiego do malowania proszkowego ,rama pospawana ,stelaż pod siedzenie wykonany . Niestety z pospiechu nie mam wszystkich zdiec wiec operuje tym co mam , jeśli będzie jakaś niewiadoma, z chęcią wszystko wyjaśnię.
[image][/image] .[image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
Na zakończenie mogę podać ze cena pomalowania proszkowego tych elementów + lakier bezbarwny to 380 zl
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 21:43
autor: metaxa
Etap 4 Bak chyba najbardziej pracochłonny element jeśli chodzi o przygotowanie i spawanie.
Biorąc pod uwagę ze niektóre elementy mam już poskładane i porobione będę szybciej wstawiał posty z wykonanych prac .
[image][/image] [image][/image] [image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 25 października 2018, 22:59
autor: Doniu
Małe pytanko,czy zbiornik w jakiś szczególny sposób był przygotowany przed cięciem i spawanie, czy po prostu z marszu to robiłeś?
Ogólnie bardzo fajny projekt,czekam na dalsze zdjęcia z postępów prac!
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 26 października 2018, 23:01
autor: metaxa
Doniu pisze: ↑25 października 2018, 22:59
Małe pytanko,czy zbiornik w jakiś szczególny sposób był przygotowany przed cięciem i spawanie, czy po prostu z marszu to robiłeś?
Ogólnie bardzo fajny projekt,czekam na dalsze zdjęcia z postępów prac!
Zbiornik był cięty na zgrzewach i tam spawany , dla bezpieczeństwa wylałem z niego paliwo , 3 dni suszyłem , przed spawaniem zalałem go woda z ludwikiem w proporcji 1 litr płynu na zbiornik . Pomysł zgarnięty od kolegi z USA płyn zapobiega atakowi rdzy po zalaniu woda , i naprawdę to działa .Po pospawaniu , wodę wylewamy i suszymy bak opalarka .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 26 października 2018, 23:14
autor: metaxa
Etap 5 Przerobienie sztycy od R1 .
Niestety oryginalna sztyca od R1 jest o niecałe 2 cm krótsza od oryginalnej , nie chciałem robić patentu z YT w postaci przecięcia sztycy wsadzenie dystansu i połączenie jej prętem gwintowanym , bo jakoś w takie cuda nie wierze . a wiec wyszarpałem sztyce z oryginalniej pulki i wsadziłem do nowej . weszły na pokład nowe specjalne łożyska i górna nakrętka z patentu Ducati .
[image][/image] [image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image][image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 26 października 2018, 23:29
autor: metaxa
Cale kompletne zawieszenie przednie od Yamahy r1 2002 r
[image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 27 października 2018, 21:56
autor: Doniu
Dziękuje za odpowiedz
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 29 października 2018, 21:25
autor: metaxa
Panowie i Panie zapomniałem do czego był przykręcony ten kabel , góra na pewno do Akumulatora do - a dolne oczko do czego? Morzecie sprawdzić u siebie i podesłać foty albo napisać gdzie to przykręcić [image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 30 października 2018, 08:35
autor: Snake
Wg mnie to masa, to może do pokrywy (dekla) pod którąś śrubę, albo pod którąś śrubę w ramie?
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 31 października 2018, 20:50
autor: metaxa
Etap 5 Powoli składamy
[image][/image][image][/image] [image][/image] [image][/image] [image][/image]
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 15 listopada 2018, 10:45
autor: tylust
porządna robota
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 15 listopada 2018, 16:07
autor: 2007XV1700
kierownice masz źle założoną
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 15 listopada 2018, 23:10
autor: metaxa
Na tym zdieciu tak ale już jest ok , ;] trochę był przestój ale jutro dam parę fot .
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 16 listopada 2018, 09:37
autor: Swordplex
Dobra robota, nie powiem jestem pod ogromnym wrażeniem.
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 16 listopada 2018, 12:33
autor: Maruda
Ciekawie to wszystko się prezentuje...
Będę obserwował dalszy postęp prac... Pozdrawiam i powodzenia życzę...
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 16 listopada 2018, 19:13
autor: metaxa
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 18 listopada 2018, 18:22
autor: metaxa
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 07 grudnia 2018, 12:00
autor: tylust
Fajnie, ale co do kierunkowskazów przednich zgodnie z "Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" - ich wzajemna odległość powinna dla motocykla wynosić minimum 240 mm (tylnych 180 mm) a wysokość montażu z przodu co najmniej 1200 mm. Co prawda motocykle po raz pierwszy zarejestrowane przed 1986 rokiem nie muszą wcale mieć kierunkowskazów, ale gdy mają to powinny być zamontowane zgodnie z przepisami
. Pomijam oczywiste "pierdoły", że powinny mieć odpowiednie znaki homologacji i takie tam
Motocykl musi być również (niestety) wyposażony w błotniki lub inne elementy spełniające tę funkcję. oczywiście w polskich realiach spotyka się wiele maszyn niespełniających nawet połowy wymogów ustawowych. W moim też do kilku elementów można by się spokojnie przyczepić
Zwracam jedynie uwagę na potencjalne problemy szczególnie przy zapowiadanych od kilku lat zamianach i zaostrzeniach przepisów dotyczących przeglądów rejestracyjnych. Chyba, że masz rejestrację "na zabytek" to problem cyklicznych przeglądów niejako odpada.
Jaką gumę włożyłeś na przód bo to chyba nie seryjne 120/70 ? Czy nie będzie ci przy nurkowaniu kolidowała z cewkami ? U mnie pojawił się ten problem przy zbyt "tłustej" oponie i wróciłem do 120/70.
Re: XV750 Metaxa Cafe Racer
: 24 grudnia 2018, 05:58
autor: spyra78
Elegancko. Czekam na finał.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk