Strona 4 z 5

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 06:47
autor: Feniks
Uszczelki pod cylindrem, oringi i simeringi nasmarowane olejem zakładać, a pod głowicą ? Ona taka metalowa trzywarstwowa jest , też wymaga smarowania ?

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 11:09
autor: vinny
Uszczelkę pod cylinder możesz nasmarować olejem , oring pod cylinder raczej towotem . Uszczelka pod głowicę wprost przeciwnie musi być sterylna , nie smarować a miejsca gdzie spocznie odtłuszczone rozcieńczalnikiem .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 11:34
autor: Feniks
:D Oki.
Vinny stado ognistych dziewic Ci dostarcze za Twoją pomoc.
Czy dobrze myśle. Jak założe kape z okienkiem i według niej bede ustawiał rozrząd to ustawianie na znaki na zebatce pośredniej przez ten chory wziernik nie ma znaczenia bo i tak ustawiam według koła magnesowego ?

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 17:06
autor: vinny
Nie , znaki na wszystkich zębatkach na głowicy nad zębatka górna i we wzierniku muszą się zgadzać i na nie ustawiasz rozrząd . Załóż koło magnesowe , kręcąc wałem wzierni ustaw mniej więcej na godz 2 , na zębatce pośredniej po przekątnej zaznacz tipeksem miejsce , gdzie jest znak ( żebyś mogł się orientować gdzie jest znak zasłonięty kołem magnesowym ) zębatkę pośrednią włóż tak żeby mniej więcej pasowało , a jak nie zobaczysz znaku w otworze pokręć w lewo lub w prawo wałem( powinno wystarczyć po pół obrotu ) , aż zobaczysz znak we wzierniku . Kapę zakładasz , żeby przekręcić wałem bo nie każdy ma klucz z kątomierzem .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 22:30
autor: Feniks
tak to szło ?

Re: Silnik- wymiana/remont

: 15 marca 2019, 22:59
autor: Feniks
Pewnie ze zdjęć nie bardzo da się to rozczytać więc opisze.
Robiłem na założonych cylindrach , głowicach i zakutym łańcuchu, który wczesniej włożyłem razem z zębatką pośrednią
Tylny cylinder - na zębatce pośredniej markerem zaznaczyłem sobie gdzie szukać na niej znacznika, przyłożyłem kape (magnes sam trzymał) i ustawiłem T w okienku,po zdjęciu kapy upewniłem się tylko że wziernik w kole magnesowym jest w osi ze sforzniem zębatki pośredniej, wsadziłem gwozdzia fi około 4mm w miejsce blokowania zębatki pośredniej, wyjąłem sforzeń zębatki pośredniej i ustawiłem jej znacznik tak żeby zgrywał się z wziernikiem koła magnesowego, założyłem sforzeń ,zabezpieczenie i wyjąłem gwozdzia, w głowicy wałek ustawiłem na znacznik w wałku i w odlewie, założyłem łańcuch na zębatke i zębatke na wałek, poskręcałem, założyłem napinacz.
Przedni cylinder- po zakończeniu ustawiania tyłu założyłem kape i przekręciłem wałem zgodnie z jego obrotem do momentu pojawienia się znaczka I .Zdjąłem kape i zaznaczyłem sobie to ustawienie markerem w razie jakby mi ręka zadrżała przy robocie, z drugiej strony znacznik na zębatce głównej był wtedy w osi sforznia zębatki pośredniej,znowu zabezpieczyłem gwozdziem, wyjąłem sforzeń i ustawiłem znaczek zębatki pośredniej do zębatki głównej, założyłem sforzeń i zabezpieczenie , w głowicy ustawiłem wałek znaczkiem do znaczkaw odlewie, załozyłem zębatke z łańcuchem i deflektor, założyłem napinacz.
I to chyba tyle, Prosze o zweryfikowanie czy to tak miało być.
Jutro pokręce wałem tak żeby zobaczyć czy po iluśtam obrotach ustawienie się powtarza

Re: Silnik- wymiana/remont

: 16 marca 2019, 10:28
autor: Feniks
Ustawienie powtarza sie co 10 obrotów wału
Jeśli dobrze zaskoczyłem to w punkcie zsynchronizowania rozrządu dla danego cylindra moge przy okazji zawory ustawić ?

Re: Silnik- wymiana/remont

: 16 marca 2019, 14:06
autor: vinny
Feniks pisze: 15 marca 2019, 22:59 Pewnie ze zdjęć nie bardzo da się to rozczytać więc opisze.
Robiłem na założonych cylindrach , głowicach i zakutym łańcuchu, który wczesniej włożyłem razem z zębatką pośrednią
Tylny cylinder - na zębatce pośredniej markerem zaznaczyłem sobie gdzie szukać na niej znacznika, przyłożyłem kape (magnes sam trzymał) i ustawiłem T w okienku,po zdjęciu kapy upewniłem się tylko że wziernik w kole magnesowym jest w osi ze sforzniem zębatki pośredniej, wsadziłem gwozdzia fi około 4mm w miejsce blokowania zębatki pośredniej, wyjąłem sforzeń zębatki pośredniej i ustawiłem jej znacznik tak żeby zgrywał się z wziernikiem koła magnesowego, założyłem sforzeń ,zabezpieczenie i wyjąłem gwozdzia, w głowicy wałek ustawiłem na znacznik w wałku i w odlewie, założyłem łańcuch na zębatke i zębatke na wałek, poskręcałem, założyłem napinacz.
Przedni cylinder- po zakończeniu ustawiania tyłu założyłem kape i przekręciłem wałem zgodnie z jego obrotem do momentu pojawienia się znaczka I .Zdjąłem kape i zaznaczyłem sobie to ustawienie markerem w razie jakby mi ręka zadrżała przy robocie, z drugiej strony znacznik na zębatce głównej był wtedy w osi sforznia zębatki pośredniej,znowu zabezpieczyłem gwozdziem, wyjąłem sforzeń i ustawiłem znaczek zębatki pośredniej do zębatki głównej, założyłem sforzeń i zabezpieczenie , w głowicy ustawiłem wałek znaczkiem do znaczkaw odlewie, załozyłem zębatke z łańcuchem i deflektor, założyłem napinacz.
I to chyba tyle, Prosze o zweryfikowanie czy to tak miało być.
Jutro pokręce wałem tak żeby zobaczyć czy po iluśtam obrotach ustawienie się powtarza
Jeżeli możesz kręcić wałem i nic się nie blokuje :wink: to robota wykonana prawidłowo . Tak to miało być .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 16 marca 2019, 14:07
autor: vinny
Feniks pisze: 16 marca 2019, 10:28 Ustawienie powtarza sie co 10 obrotów wału
Jeśli dobrze zaskoczyłem to w punkcie zsynchronizowania rozrządu dla danego cylindra moge przy okazji zawory ustawić ?
Nie będę powielał https://virago.com.pl/viewtopic.php?f=2&t=552 zdjęcia nie działają , ale opis wystarczy .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 16 marca 2019, 14:27
autor: Feniks
:nazdrowie:

Re: Silnik- wymiana/remont

: 24 marca 2019, 17:14
autor: Feniks
Zbliżam sie do pierwszego odpalenia swieżo wyremontowanego silnika. Jeszcze zrobie płukanie zbiorników bo od roku leżą suche i przód instalacje podepne. Noi oczywiscie paliwa naleje.
Na co szczegolnie zwrócić uwage. Składałem wszystko na olej, kanały olejowe przedmuchałem kompresorem.

Re: Silnik- wymiana/remont

: 25 marca 2019, 15:26
autor: vinny
Założ prawidłowa stroną filtr oleju , nalej oleju tyle ile trzeba , poluzuj górną śrubę magistrali olejowej , żeby po odpaleniu było widać czy jest obieg i ogień .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 25 marca 2019, 16:15
autor: Feniks
Sruby na obu głowicach poluzować ? i pokrecić ze zdjętymi fajkami czy ciśnie ?
Ciekło wczesniej z czujnika luzu , taki polepiony czymś był, i okazało sie że jest pęknięty. Czyli akcje "start maleńka" musze odroczyć aż przyjdzie nowy czujnik :(

Re: Silnik- wymiana/remont

: 27 marca 2019, 15:58
autor: vinny
Możesz na obu . Kręcenie nie ma sensu , szkoda rozrusznika , jak się nie pokarze po minucie , dwóch znaczy pompa nie podaje ,wyłącz silnik .Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 27 marca 2019, 21:47
autor: Feniks
:nazdrowie: Vinny gdzie Ci te dziewice dostarczyć ?
:mrgreen: :mrgreen: :bravo: :mrgreen:

Re: Silnik- wymiana/remont

: 28 marca 2019, 12:31
autor: vinny
Dzięki za uznanie , nagroda zacna :bravo: , ale te dziewice Tobie się należą :nazdrowie: . Odwaliłeś kawał dobrej roboty . Jak masz zacięcie literackie napisz manuala " jak to się robi " tak dla potomnych i wyślij GLIWICKI-emu , on to umieści na stałe na forum .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 28 marca 2019, 13:21
autor: Feniks
Prawda taka że jakby nie wsparcie to bym sie pewnie wogóle nie podjął. Troszke to potrwa ale na pewno takiego manuala napisze.
Vircia zaśpiewała tak jakby nawet regulacji już nie potrzebowała a gaźniki robiłem dwa lata temu. Jeszcze regulacje sprzęgła i hamulce dokończe i jazda :chopper:
Mam nadzieje że nic mi sie nie wysypie na końcu roboty . Np z pod czujnika luzu musze wywalić miedzianą podkładke bo wydaje mi się że jest za gruba ( około 3-mm) i nie działa czujnik, kabel do ramy musiałem przystawiać.

Re: Silnik- wymiana/remont

: 28 marca 2019, 20:54
autor: MarcinS
vinny pisze: 27 marca 2019, 15:58 Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .
Jaki to dokładniej filtr? K&F czy K&N? Bo K&N podaje na swojej stronie, że filtr KN-145 nie posiada zaworu zwrotnego (Anti Drain Back Valve) :( Jest tylko zawór obejściowy (Bypass Valve).

Re: Silnik- wymiana/remont

: 28 marca 2019, 22:37
autor: vinny
NIe znam dokładnie budowy filtra , polegam na danych sprzedawcy np.https://sprzedajemy.pl/filtr-oleju-moto ... nr57699522

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 13:52
autor: vinny
MarcinS pisze: 28 marca 2019, 20:54
vinny pisze: 27 marca 2019, 15:58 Ja zakładam filtr oleju K&F , troche droższy , ale ma zawór zwrotny , czyli po odpaleniu moto olej jest wszędzie tam gdzie ma być natychmiast .
Jaki to dokładniej filtr? K&F czy K&N? Bo K&N podaje na swojej stronie, że filtr KN-145 nie posiada zaworu zwrotnego (Anti Drain Back Valve) :( Jest tylko zawór obejściowy (Bypass Valve).
Masz rację , https://www.knfilters.com/oil-filters/p ... oil-filter , ale zadanie tego zaworu jest podobne , żeby zimny , gęsty olej po rozruchu jak najszybciej dotarł na górę silnika . Ja te filtry stosuje w moim moto ( jeżdżę na pełnym syntetyku 20 W50 ) , nie wiem czy silnik jest zadowolony :wink: , jak padnie to napiszę po jakim przebiegu , mam nadzieję , że to trochę potrwa :D .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 15:21
autor: MarcinS
Nie życzę, żeby padł silnik. Po prostu myślałem, że może faktycznie namierzyłeś filtr z zaworem zwrotnym. To byłoby cenne znalezisko. :) Zawory obejściowe powinny zasadniczo być w każdym filtrze. K&N to świetne filtry. Dodają do nich oringi? Champion nie dodaje, Vesrah też nie. :/

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 15:43
autor: vinny
MarcinS pisze: 29 marca 2019, 15:21 Nie życzę, żeby padł silnik. Po prostu myślałem, że może faktycznie namierzyłeś filtr z zaworem zwrotnym. To byłoby cenne znalezisko. :) Zawory obejściowe powinny zasadniczo być w każdym filtrze. K&N to świetne filtry. Dodają do nich oringi? Champion nie dodaje, Vesrah też nie. :/
Oringów niestety nie dodają :( . Ja mierzę suwmiarką grubość gumy oringu który mam założony , w sklepie kupuję oring większej średnicy , o odpowiedniej grubości , przycinam na wymiar i sklejam super glu , nigdy mi nic nie ciekło , ani się nie pociło . Chyba zaśmiecamy temat Feniksowi .

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 18:20
autor: Feniks
Piszcie, piszcie :)
Ja mam Hilfo
Mnie zastanawia dziurka w dolnej czesci miejsca na filter. U mnie jest tam sruba dekla m7 wkrecona tak głęboko że ją całkiem zatyka :shock: Zastanawiam się na co ona tam jest .
Wiem że ktoś juz ten temat poruszał ale nigdy nie mam czasu poszukać

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 22:39
autor: Feniks
Silnik pali elegancko, nie dymi. Czujnik luzu wymieniony i działa. Ale przy próbie wrzucenia biegu silnik gasnie :cry:
Co to może być, gdzie szukać, co przeoczyłem ?

Re: Silnik- wymiana/remont

: 29 marca 2019, 22:50
autor: MarcinS
Czujnik stopki bocznej albo sprzęgła?