Strona 2 z 2

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 19 kwietnia 2019, 22:42
autor: Feniks
Hmm.
Ja tam śpec nie jestem. Ostatnio tzn z 3-4tyg temu rozebrałem cały układ chamulcowy. Zaciski wyczysciłem, odtłusciłem, nawet pomalowałem. Poskładałem na nowych uszczelkach, posmarowałem plastitube, palcami mozna wkładać.
Jak poskrecałem wszystko na moto to zalałem zbiorniczek płynem , odkręciłem odpowietrzniki i heja klameczką kiwando. Jak sie nakiwałem to zakrecam odpowietrzniki i przerwa na kawe. W miedzyczasie pstrykam pare razy palcami w przewody. I dalej wracam do kiwania. Jak juz myśle że cos robie nie teges to płyn zaczyna lecieć z odpowietrznikow. Wtedy kiwam i popstrykuje przewody na zmiane zeby powietrze poleciało do góry. Noi zaczynam pompowanie 5x i popuszczam odpowietrznik , i tak ileśtam razy to powtarzam.
Takim systemem już pare razy udało mi sie uklad odpowietrzyć.

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 20 kwietnia 2019, 22:17
autor: hubertk
No udało się :) Jestem mistrzem hamulcowym. Tak jak ktoś wspomniał powyżej, zapowietrzona była pompa. Próbowałem metodę Feniksa, bez kawy, ale z pstrykaniem, niestety nic. Kupiłem strzykawkę 50ml, wlewałem od strony zaworka, oczywiście przez wężyk podłączony do strzykawki i druga strona do zaworka, powietrze rzeczywiście poszło, ale dalej nic to nie dało. Uwaga podczas wpompowywania klamka musi być wciśnięta, teraz to dla mnie oczywiste, ale może kto tak jak ja będzie zielony. Wpompowałem od dołu, ale dalej nic... Wyczytałem na innym forum, że jeżeli w pompie hamulcowej nie ma zaworka odpowietrzającego to trzeba UWAGA!!! podłożyć szmatę pod miejsce połączenia przewodu ze zbiorniczkiem i robić tak samo jak z zaworkiem na dole czyli wciskasz klamkę odkręcasz przewód zakręcasz puszczasz, wciskać odkręcasz, zakręcasz puszczasz. U mnie zadziałało po drugim wciśnięciu, klamka nagle stwardniała... i już to tyle, zadziałało wszystko gra odpowietrzone... Dzięki za pomoc :)

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 21 kwietnia 2019, 10:23
autor: Feniks
:bravo:
No to teraz wielkanocna przejazdzka za zajączkiem :chopper:

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 21 kwietnia 2019, 11:08
autor: Andrze786
No tak, odpowietrzanie klamki to właśnie wciskanie klamki i luzowanie przewodu. Szkoda, że nie opisałem tego jaśniej wcześniej to obyłoby się bez problemów. Ale ważne, że się udało.

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 21 kwietnia 2019, 13:12
autor: Feniks
Hmm. Ja mam nieorginalną kierownice a co za tym idzie zbiorniczek nie jest poziomo a nachylony. Prawdopodobnie to pomaga że pompa sie nie zapowietrza i wywala powietrze do góry do zbiorniczka. Jak już czuje że przewody i zaciski są zalane to widze że przy kiwaniu klamką w ostatnim etapie powietrze leci do zbiorniczka.
Może to być też oznaką nieszczelnosci na tłoczku, bo chyba nie powinno się tamtędy nic przedostawać. Ale hample żyleta

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 22 kwietnia 2019, 22:07
autor: hubertk
aaaa zauważyłem na yama sklep, że wg schematu tłoczki w zacisku są takie same, czyli koleś sprzedał mi dobrze uszczelki tzn dwa takie same komplety, a mój zacisk ma dwa różne tłoczki jeden mniejszy jeden większy czyli wygląda, że mój zacisk jest chyba hmm nieorginalny, no bo ja mam 1998, niebieską i wg schematu dwa tłoczki powinny być tej samej wielkości. Wytłumaczy mi ktoś WTF?

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 23 kwietnia 2019, 01:30
autor: Andrze786
Też mam z 98 i są różne tłoczki. W serwisówce też są różne.

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 23 kwietnia 2019, 11:04
autor: hubertk
No to może jednak wysłał mi złe przez pomyłkę, a na tym schemacie jest wygląd ogólny, a kupuje się i tak komplet więc pewnie w komplecie jest do mniejszego i do większego.

Czy możesz mi podesłać tę serwisówkę, bo szukam tu i szukam i same puste linki są, oprócz tego, że koledzy piszą, że to ta sama co do 250. Będę wdzięczny, bo odkrywam w sobie żyłkę mechanika :)

ps.
Do 250 znalazłem tu: https://virago250street.files.wordpress ... 91-pgs.pdf

Re: Czyszczenie zacisku, zmiana klocków i płynu - pierwsze podejście.

: 23 kwietnia 2019, 13:30
autor: Andrze786
To ta co używam.