Strona 1 z 1

XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 25 października 2019, 19:57
autor: Krzesław
Dzień dobry,

mam następujący problem:
ponad miesiąc temu nabyłem yamahę virago xv535 86r.

Wszystko elegancko, była świeżo po czyszczeniu, wymianie uszczelek i synchronizacji gaźników. Motocykl ma pusty wydech i po zagrzaniu pojawiały się strzały z wydechu. Poza tym świeżo po zalaniu do pełna potrafił strzelić kilka razy i stracić moc - przygazówka wystarczyła na naprawę :P

Ostatnio jednak stracił moc, mocniej dudni przy pracy i pojawiają się trzaski/strzały z wydechu tzn. brzmi to tak jakby ktoś przywalił z pustej plastikowej butelki w ziemię, bardzo głośny i krótki dźwięk. Występuje słabo podczas pracy i przy odpuszczaniu gazu przy przygazówce.

Więc tak, pali na obydwu cylindrach ale dosyć słabo i nierówno tzn. nierównomiernie się nagrzewają, jedna świeca jest lekko wilgotna po pracy, a druga okopcona na czarno. Opory na impulsatorze sprawdzone instrukcją z tego posta https://virago.com.pl/viewtopic.php?t=32101 wahają się między 160, a 170 om. Akumulator trzyma napięcie a alternator działa (mierzone na klemach).

Planuję wymianę świec, a jeśli to nie pomoże zabranie się za cewki, ale postanowiłem najpierw zapytać, ponieważ w sumie to nie wiem co właściwie się dzieje z moto.

Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 25 października 2019, 20:36
autor: Blunio
Na początek sprawdź poziomy paliwa w komorach plywakowych. To badanie nieinwazyjne, wiec warto zrobić na samym początku. No i śruby regulacyjne wolnych obrotów wykręcone na 2,5 obrotu.
Z tym że może być problem innej natury, a mianowicie po wybeszaniu wydechów należałoby zrobić korektę dysz - a tego pewnie nikt nie ruszał i jest problem. ;)

Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 25 października 2019, 20:38
autor: facet
Jak strzela i okopcone to za bogato.

Wysłane z mojego EVR-AL00 przy użyciu Tapatalka


Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 26 października 2019, 17:59
autor: Krzesław
Nie mogę nigdzie znaleźć gdzie w gaźnikach mikumi znajduje się śruba do otwarcia tego wylotu paliwa. Poza tym nie wiem czy akurat w mojej sytuacji pomiar ten ma sens, ponieważ ten dzyndzel na wylocie z gaźnika pierwszego cylindra jest ułamany więc mogę zmierzyć poziom tylko w drugim :P

Śruby regulacyjne wolnych obrotów wykręcone na 2,5 i mało to dało. Silnik chodzi, strzela i nie radzi sobie za dobrze z obciążeniem.

Sprawdzę za chwilę jeszcze filtr powietrza i ponownie świece.

Edit: udało mi się zlokalizować śrubę i zmierzyć poziom w gaźnitu tylnego cylindra:
Na sucho:
Obrazek
W czasie pracy po 2 minutach działania:
Obrazek
Świeca tył:
Obrazek
Świeca przód:
Obrazek

Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 26 października 2019, 18:58
autor: jjanusz
Ja jak miałem ułamany ten(dzyndzel) od pomiaru poziomu paliwa to wcisnąłem tam kawałek pustego wkładu od długopisu i na niego wężyk

Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 26 października 2019, 19:14
autor: Krzesław
O kurcze chciałem sprawdzić czy da się dać jakiegoś lajka czy coś i niechcący oznaczyłem temat jako rozwiązany xD.

Re: XV 535 Strzały z tłumika i brak mocy

: 26 października 2019, 20:21
autor: Feniks
Poczytaj co Clymer pisze o poziomie paliwa. Ja nie znam 535 ale wydaje mi się ze na gazniku jest oznaczenie prawidłowego poziomu i Ty masz za niski. Ja bym proponował :
Rzuć okiem na membrany czy są ok
Ogarnij poziom paliwa
Sruby składu mieszanku na 2,5 obrotu
Załóż świece dedykowane do moto
Filtr powietrza sprawdź
Synchro gaźników