Strona 1 z 2

Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 11:28
autor: biały
Witam
Nie dawno stałem się szczęśliwym posiadaczem virago 535 i od razu problem, a więc tankuje do pełna (mam jeden zbiornik pod siedzeniem) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy jadę dalej po po ok 1-2 km silnik zaczyna przerywać przełączam na REZ i sinik pracuje normalnie więc proszę o pomoc czy magę jeździć tylko na REZ i w czym tkwi problem.
Pozdrawiam biały

Re: Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 11:53
autor: leszekk
No właśnie - w czym tkwi problem?
Czy świecąca kontrolka rezerwy gdy jedziesz w nocy nie sprawia, że gorzej widzisz prędkościomierz? Bo mi to przeszkadza. Można zatem pomyśleć o odłączeniu żaróweczki, prawda?
Rezerwa w motocyklu to patent wymyślony dawno temu gdy czystość paliwa była wątpliwa. Dłuższy króciec przy kraniku pozwalał pobierać w normalnej jeździe paliwo z górnej frakcji (w założeniu mniej zanieczyszczone) zatem jeśli nie musiałeś przełączać na rezerwę (wystarczyło patrzeć na licznik dziennego przebiegu i tankować co 200 km), cały syf z paliwa pozostawał w dolnej części zbiornika. W ostateczności, gdy do CPNu było daleko, przełączałeś na rezerwę i jakoś obywało się bez pchania ale warto było rozważyć opcje czyszczenia gaźnika.
Później pojawiły się czujniki poziomu paliwa, których doskonałość jest wątpliwa - motocykl to jednak pojazd dość mało stabilny zwłaszcza w jeździe, więc wskaźnik pokazuje tak bardziej "mniej-więcej", zatem rozwiązania z rezerwą przełączaną kranikiem czy tak jak w 535 dźwignią nadal pozostają w użyciu. O ile świecąca kontrolka jedynie przeszkadza w czytaniu przyrządów o tyle przełacznik wymaga podjęcia świadomej akcji, co być może lepiej motywuje do uzupełnienia paliwa. Działające obydwa elementy - kontrolka i przełącznik z pewnością uchronią Cię przed nieplanowanymi ćwiczeniami fizycznymi w postaci pchania motocykla do stacji benzynowej.
Był na forum - nie wiem czy jeszcze się udziela - człowiek, który twierdził, że jemu najlepiej jeździ się z kranikiem ustawionym w pozycji PRI bo to zmniejsza opory w przepływie paliwa przez kranik dzięki czemu ma lepsze osiągi ... Cóż ...

Re: Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 14:26
autor: toooomelo
Nie wiedziałem, że 535 ma kontrolkę rezerwy.

Re: Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 14:54
autor: biały
Dzięki za szybką odpowiedz ale dalej nie wiem dlaczego nie mogę jeździć z przełącznikiem na ON skoro mam pełny bak i czy można cały czas jeździć na rezerwie?

Re: Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 15:28
autor: toooomelo
biały pisze: 06 maja 2020, 14:54 ... czy można cały czas jeździć na rezerwie?
Można.

Re: Kontrolka rezerwy

: 06 maja 2020, 16:34
autor: robercik
Ja jeżdżę cały czas na REZ i tankuję co ok. 150km.

Re: Kontrolka rezerwy

: 09 maja 2020, 23:07
autor: Oman
A nie masz po prostu zamienionych wężyków?

Re: Kontrolka rezerwy

: 12 maja 2020, 17:47
autor: biały
Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?

Re: Kontrolka rezerwy

: 12 maja 2020, 23:06
autor: toooomelo
biały pisze: 12 maja 2020, 17:47 Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
A możesz nam tę kontrolę pokazać? Na pewno jest od rezerwy paliwa?

Re: Kontrolka rezerwy

: 13 maja 2020, 06:52
autor: Feniks
toooomelo pisze: 12 maja 2020, 23:06
biały pisze: 12 maja 2020, 17:47 Co mają wężyki do świecącej kontrolki rezerwy?
A możesz nam tę kontrolę pokazać? Na pewno jest od rezerwy paliwa?
:mrgreen: olej olej :frustrated:

Re: Kontrolka rezerwy

: 13 maja 2020, 11:08
autor: toooomelo
Feniks pisze: 13 maja 2020, 06:52

:mrgreen: olej olej :frustrated:
A mi się wydawało, że mówimy o rezerwie paliwa:
"tankuje do pełna (...) przełącznik na kierownicy na ON silnik odpala jadę,po ok. 30 sek zapala się kontrolka rezerwy" (cyt.)

Re: Kontrolka rezerwy

: 14 maja 2020, 07:48
autor: biały
]Pierwsza od prawej

Re: Kontrolka rezerwy

: 14 maja 2020, 17:51
autor: toooomelo
Bardzo ciekawa sprawa. Osobiście pierwsze widzę.
Normalnie 535 nie ma czegoś takiego. Chyba, że to jakaś wersja "ekstra" ;-)

Re: Kontrolka rezerwy

: 14 maja 2020, 19:41
autor: Piotrek9007
U mnie też nie ma w 535 takiej kontrolki. Mam wersje Europejską, ciekawy temat, ale licznik w milach więc na inne rynki widać była jeszcze wyższa Full Opcja niż DX Full chrom


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Kontrolka rezerwy

: 15 maja 2020, 21:28
autor: MarcinS
Bardzo wczesne wersje chyba miały kontrolkę rezerwy.

Re: Kontrolka rezerwy

: 02 lipca 2020, 00:59
autor: mbbartek
A ja mam taki problem, że w ogóle nie zapala mi się kontrolka i wyjeżdżam paliwo do 0.
Nie posiadam kranika, tylko przełącznik i oczywiście pompka.
Gdzie szukać przyczyny?? Dlaczego się nie zapala się kontrolka, choć żarówka sprawna i dlaczego bez przełączania wysysa paliwo również ze zbiornika rezerwowego (u mnie występują dwa zbiorniki).
xv1000 z '84

Re: Kontrolka rezerwy

: 13 września 2020, 19:28
autor: R63
Temat był przypominany, kolega który to wykombinował modernizuje już inny motocykl, a patent rozwiązuje problem rezerwy która może się nie przełączyć. Zrobił dla mnie taką blaszkę z polerowanej kwasówki i na pewno zimą dolny kranik przerobię. viewtopic.php?f=22&t=32870

Re: Kontrolka rezerwy

: 30 września 2020, 09:28
autor: mbbartek
Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.

Wysłane z mojej komóry


Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 01:02
autor: vinny
mbbartek pisze: 30 września 2020, 09:28 Tylko, że ja nie mam ani dolnego, ani górnego kranika. A dokładanie kranika choć go tam wcześniej w ogóle nie było uważam za bezcelowe. Tym bardziej, że są dwa zbiorniki. Problem należy rozwiązać elektrycznie lub elektroniczne, bo po przełączeniu na res słychać cyknięcie elektromagnesu, tylko nie ma sygnału o konieczności przełączenia na rezerwę i tym samym brak zapalenia się kontrolki rezerwy.

Wysłane z mojej komóry
Sygnałem do włączenia rezerwy w 535 jest słabnący motocykl , wtedy należy przełączyć na rezerwę przełącznikiem przy kierownicy . Nie ma żadnej kontrolki , bo w zbiorniku nie ma czujnika . Jeżeli elektromagnes " cyka " to znaczy , że masz i kranik , jak go nie widzisz to możesz wymacać , wystarczy przesunąc reka pod dolnym zbiornikiem z lewej strony motocykla .

Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 06:55
autor: mbbartek
Wszystko ok, tylko ja mam xv1000 ;)

Wysłane z mojej komóry


Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 22:21
autor: vinny
mbbartek pisze: 01 października 2020, 06:55 Wszystko ok, tylko ja mam xv1000 ;)

Wysłane z mojej komóry
Sorki , siła sugesti :D , zdjecia i wszystko wyżej o 535 to poleciałem po bandzie .Prawdopodonie zepsuł się czujnik poziomu paliwa , można go przemierzyć , ale trzeba wyjąc go ze zbiornika

Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 22:25
autor: mbbartek
A widziałem, że on od spodu zbiornika ten czujnik ma chyba złączkę na wkretach. Czy tam go nie zmierzę?? Jakie wartości powinien mieć ten czujnik ??

Wysłane z mojej komóry


Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 23:29
autor: vinny
Odkręć śruby mocujące czujnik poziomu paliwa i
wyjmij go ze zbiornika paliwa.
3. Postaw czujnik poziomu paliwa na warsztacie, w
pozycji w jakiej znajduje się po jego zainstalowaniu. Podłącz
omomierz do złącza elektrycznego czujnika. ustaw
omomierz na RX100.
4. Podnieś ciężarek czujnika poziomu paliwa do
następujących wysokości:
a. XV700 i XV750: 42 mm.
b. XV1000 and XV1100: 22 mm.
c ciężarkiem umieszczonym na prawidłowej wysokości,
omomierz powinien wskazywać 1,1 ± 0,2 K Ohm w
temperaturze 20 ° C. Jeśli odczyt jest niepoprawny,
wymień czujnik poziomu paliwa.
jak sprawdzić wszystkie elementy wpływające na działanie lub nie działanie rezerwy masz w Clymerze na stronie 175

Re: Kontrolka rezerwy

: 01 października 2020, 23:32
autor: mbbartek
O, konkretną porada. Dzięki bardzo. Zerkne, jak się skończy sezon i będzie więcej czasu na dłubanie.

Wysłane z mojej komóry


Re: Kontrolka rezerwy

: 02 października 2020, 14:17
autor: wąsaty7
Ciężarek o którym pisze vinny to termistor,który zanurzony w paliwie ma wysoką rezystancję a po wynurzeniu małą i żarówka zaczyna świecić.Różnica w wysokości zamocowania "ciężarka" wynika z budowy układu paliwowego.W XV1100 masz 2.5l paliwa pod tyłkiem.