Strona 1 z 1

Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 19:59
autor: Fanatyk84
Witam, po wykręceniu świec rozrusznik kreci , a po wkręceniu słyszę klik klik klik. Co to może być?. Akumulator dobry, świece przeczyscilem - iskra dużo lepsza, ale nie odpala ;)). Prosiłbym o pomoc. Załączam filmiki. Motor trochę stał...

https://youtu.be/QcjdccXU_Sg

https://youtu.be/fEvl-Sj8UZs

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 20:21
autor: jarodex
Elektromagnes rozrusznika - nie łączy, wymiana.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 20:23
autor: Fanatyk84
Dzięki serdeczne :)

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 20:56
autor: Fanatyk84
Wiesz może gdzie taki mogę kupić przez internet w dobrej cenie, aby nie zbankrutować?.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 21:57
autor: 7uzek
Przejrzałbym instalacje , przygasanie kontrolki świadczy o braku dobrego styku na złaczach . Pod obciążeniem zanika napięcie ,bez świec nie ma kompresji ,obiążenie słabe to i kreci.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 22:24
autor: Feniks
Aku podładuj ?

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 09 maja 2020, 22:26
autor: Fanatyk84
Dzięki chłopaki. Sprawdzę instalację i podładuje akumulator.
Dam znać co i jak... ;)

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 12 maja 2020, 22:16
autor: Fanatyk84
Czy ten elektromagnes działa prawidłowo?

https://youtu.be/syAj9kqth9w

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 13 maja 2020, 14:41
autor: jarodex
Wyrzuca ale nie łączy - styki padły, najlepiej wymienić teraz niż pchać w trasie.
No i nie bawić się w naprawy to nie lata 80te.... 35 USD da się przetrawić.

Może coś takiego:

LINK

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 15 maja 2020, 16:44
autor: Fanatyk84
Elektromagnes działa prawidłowo, sprawdzony w dwóch warsztatach

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 15 maja 2020, 16:46
autor: Fanatyk84
Może to rozrusznik, dziś zdjąłem pokrywę, ale wygląda ok
https://zapodaj.net/100bb7ca25a6f.jpg.html
https://zapodaj.net/1b854bad991c3.jpg.html

Tak jakby nie miał siły zakręcić.. Kurna Felek ;)

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 16 maja 2020, 16:47
autor: Fanatyk84
Witam odpalił z popychu, z górki. Rozrusznik praktycznie nie kręci, myślałem, że to wina prądu, akumulatora. Czyli rozrusznik do regeneracji?. Czy to może być wina sprzęgiełka?

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 16 maja 2020, 17:20
autor: jacek64
Sprawdź jeszcze masę przy silniku i podaj bezpośrednio prąd na elektromagnes. Jak zakręci to do sprawdzenia instalacja elektryczna.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 16 maja 2020, 17:42
autor: Fanatyk84
Jeśli byłby zepsuty rozrusznik to w ogóle by kręcił po wykręceniu świec?

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 16 maja 2020, 19:06
autor: jacek64
Nie ale musisz wykluczyć wszystko inne. Podstawowe sprawdzenie można zrobić bez ingerencji .Rozrusznik możesz sprawdzić podłączajac go z zewnetrznego źródła napiecia. Bedziesz wtedy wiedział czy trzeba dalej rozbierac

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 17 maja 2020, 10:38
autor: Fanatyk84
Czyli z akumulatora podłączyć do śruby rozrusznika minus a plus na przewód, który wychodzi z rozrusznika?

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 17 maja 2020, 10:54
autor: jacek64
Odłącz całkowicie akumulator w moto, odkręć przewód pradowy z przekaźnika. Z zewnętrznego źródła napięcia poprowadź przewód + pod zacisk elektromagnesu co go odkręciłeś, " - " do masy rozrusznika, i teraz osobnym przewodem podajesz + z aku do zacisku elektromagnesu ( wsuwka cienka ). Oczywiście wszystko z zachowaniem ostrożnosci żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić. Jeżeli rozrusznik zakręci normalnie to znaczy że jest coś z instalacją w moto. Trochę zabawy ale da się zrobić :). Myślę że problem jest albo z masą albo z tym cienkim przewodem od załączania. Tak 80 % :). Skoro stwierdzili że elektromagnes jest ok to raczej rozrusznik tak sam z siebie od razu nie pada. Lepiej wykluczyć teraz objawy niż bawić się w rozkręcanie, spuszczanie oleju itp.
Miłej zabawy :mrgreen:

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 18 maja 2020, 08:53
autor: Kargul
Jak masz sprawny aku i chcesz sprawdzić masę, to podłącz jakiś gruby (np. Cu 10mm2) kabel pomiędzy "-" na aku a jakąś śrubą mocującą rozrusznik. Nie musi to być estetyczne, bo nie masz z tym jeździć. I sprawdź czy odpali. W upalony przewód "+" z aku do rozrusznika nie wierzę. Jak chcesz ominąć całą elektrykę motocykla, to masz '+" na elektromagnesie. Ale ja i tak obstawiam szczotki, tak jak Ci pisałem na PW. Zresztą wystarczy woltomierz aby to sprawdzić i nic nie trzeba rozkręcać.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 15 września 2020, 19:12
autor: alonso
Co to może być że tak słabo kręci lub wcale? https://youtu.be/UA7I2PLV1WI

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 18 września 2020, 12:37
autor: Kargul
Np. Słaby Aku, szczotki

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 18 września 2020, 19:56
autor: alonso
Odpalane na aku z samochodu 😀

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 22 października 2020, 21:27
autor: poolski
Witam
W tym pioruńskim elektromagnesie są 2 uzwojenia - jedno uzwojenie zwarte na stałę do masy. Prawdopodobnie mam przywarcie tych uzwojeń bo iskrzy ale nie działa dopiero po podaniu + do styku blaszki i masy na grubą śrubę zasilania działa. Otworzyłem go jak puszkę i dalej nie mam pojęcia ? Czy ktoś wie jak to ma za zadanie działać z tymi uzwojeniami gdzie co przychodzie i oco chodzi ???
:motorcycle:

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 22 października 2020, 23:01
autor: wąsaty7
Elektromagnes ma dwa uzwojenia.1- wciągające -początek to zacisk sterowania(blaszka),koniec - śruba wyście na rozrusznik. Gdy wszystko jest sprawne koniec uzwojenia dostaje masę poprzez uzwojenie rozrusznika, początek (+) i rdzeń zostaje wciągnięty. W tym momencie popłynie prąd na rozrusznik i znika masa na końcu uzwojenia wciągającego - koniec pracy uzwojenia. 2- uzwojenie podtrzymujące - początek zacisk sterowania ,koniec masa obudowa elektromagnesu .Praca elektromagnesu dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie pracują dwa uzwojenia (wciągające i podtrzymujące) razem. W drugim etapie tylko uzwojenie podtrzymujące.
Sprawdzenie uzwojenia wciągającego. Plus na zacisk sterowania, minus na śrubę - rdzeń zostaje wciągnięty.
Sprawdzenie uzwojenia podtrzymującego. Plus na zacisk sterowania, minus na masę obudowę elektromagnesu .Palcem wcisnąć rdzeń i po puszczeniu palca ma pozostać w pozycji wciągniętej. Odłączenie prądu spowoduje wysunięcie rdzenia do pozycji wyjściowej.

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 23 października 2020, 14:45
autor: poolski
wąsaty7 pisze: 22 października 2020, 23:01 Elektromagnes ma dwa uzwojenia.1- wciągające -początek to zacisk sterowania(blaszka),koniec - śruba wyście na rozrusznik. Gdy wszystko jest sprawne koniec uzwojenia dostaje masę poprzez uzwojenie rozrusznika, początek (+) i rdzeń zostaje wciągnięty. W tym momencie popłynie prąd na rozrusznik i znika masa na końcu uzwojenia wciągającego - koniec pracy uzwojenia. 2- uzwojenie podtrzymujące - początek zacisk sterowania ,koniec masa obudowa elektromagnesu .Praca elektromagnesu dzieli się na dwa etapy. W pierwszym etapie pracują dwa uzwojenia (wciągające i podtrzymujące) razem. W drugim etapie tylko uzwojenie podtrzymujące.
Sprawdzenie uzwojenia wciągającego. Plus na zacisk sterowania, minus na śrubę - rdzeń zostaje wciągnięty.
Sprawdzenie uzwojenia podtrzymującego. Plus na zacisk sterowania, minus na masę obudowę elektromagnesu .Palcem wcisnąć rdzeń i po puszczeniu palca ma pozostać w pozycji wciągniętej. Odłączenie prądu spowoduje wysunięcie rdzenia do pozycji wyjściowej.
Dzięki super opis :bravo: - jak skończę zmianę zdychającą (tylko przeziębienie) to od razu idę sprawdzić stary rozebrany bo iskrzył ale nie wiedziałem, że trzeba go docisnąć i ma tak trzymać myślałem zepsuty :?: (już go otworzyłem jak konserwe :frustrated: )
A mam już kupiony na e-bay nowy ale nie wiem czy będzie pasował bo między rocznikami XV1000 1984-5 a 1986 były ponoć jakieś różnice.
:motorcycle:

Re: Virago 1100, rok 94 nie odpala

: 23 października 2020, 15:28
autor: poolski
alonso pisze: 18 września 2020, 19:56 Odpalane na aku z samochodu 😀
Też to miałem ledwo kręcił bez świec nabił mi cisnienie na cylindrze 6 a na drugim trochę więcej aku od samochodu diesla to chyba nie może być lepiej. W między czasie wymieniony przekaźnik z przycisku rozrusznka bo zaskakiwał za 5-10 razem. A z wkręconymi świecami to całkiem padaczka ledwo kręciła - tylko moje XV100 34 lata to kupiłem nowy rozrusznik 4 szczotkowy (nie ma mocowania dużej zębatki tylko jakiś wpust - jakieś to dziwne ) sprzęgło jednokierunkowe ale okazuje się że i elektomagnes może mieć już dosyć. Ten duet musi być sprawny żeby działał jak mi to uświadomił "Wąsaty7".
:motorcycle: