Płonąca kostka po wymianie aku i regulatora XV 125 '98
: 14 maja 2020, 15:22
Witam wszystkich
To mój pierwszy post - szkoda, że w takich okolicznościach akurat... Do rzeczy.
Jestem raczej noga z elektryki, ale szybko się uczę i mam podstawie narzędzia oraz miernik
Wczoraj stopiła mi się kostka połączeniowa w moim 125 widoczna na filmiku.
https://photos.app.goo.gl/Y1BG77HCPBi6mpwz5
Zacznę od początku. Miesiąc temu okazało się, że mam do wymiany akumulator. Wymieniłem go. Po kilku dniach okazało sie, że akumulator się gotuje. Poza tym spaliła mi się nowo zamontowana żarówka światła H4 światła mijania/drogowego. Check na forum - mówią wszyscy "regulator - sprawdź napięcie na aku". Mam miernik samochodowy. Wyszło kilka voltów za duże i rosło przy dodawaniu gazu. Ponadto ta kostka połączeniowa, widoczna teraz na filmiku, który zrobiłem wczoraj, była w tamtym momencie mocno zaśniedziała oraz leciutko nadtopiona. Zakupiłem zamiennik regulatora napięcia, wyciąłem tą nadtopioną kostkę. Po wymianie regulatora, kostki i uzupełnienieniu ubytku w Aku wodą destylowaną już grało. Minęły dwa tygodnie i zacząłem czuć nieprzyjemny zapach - pod siedzeniem ujrzałem wczoraj to co na filmiku. Kostka stopioną. Nie ukrywam, że trochę mnie to podłamało.
Co i jak powinienem sprawdzić, wymienić?
Proszę o wyrozumiałość, bo motocykl mam dopiero od 2 miesięcy i powoli się z nim zapoznaję, a z elektryką nie jestem za pan brat... Jedno jest pewne - zapału mi nie brakuje
To mój pierwszy post - szkoda, że w takich okolicznościach akurat... Do rzeczy.
Jestem raczej noga z elektryki, ale szybko się uczę i mam podstawie narzędzia oraz miernik
Wczoraj stopiła mi się kostka połączeniowa w moim 125 widoczna na filmiku.
https://photos.app.goo.gl/Y1BG77HCPBi6mpwz5
Zacznę od początku. Miesiąc temu okazało się, że mam do wymiany akumulator. Wymieniłem go. Po kilku dniach okazało sie, że akumulator się gotuje. Poza tym spaliła mi się nowo zamontowana żarówka światła H4 światła mijania/drogowego. Check na forum - mówią wszyscy "regulator - sprawdź napięcie na aku". Mam miernik samochodowy. Wyszło kilka voltów za duże i rosło przy dodawaniu gazu. Ponadto ta kostka połączeniowa, widoczna teraz na filmiku, który zrobiłem wczoraj, była w tamtym momencie mocno zaśniedziała oraz leciutko nadtopiona. Zakupiłem zamiennik regulatora napięcia, wyciąłem tą nadtopioną kostkę. Po wymianie regulatora, kostki i uzupełnienieniu ubytku w Aku wodą destylowaną już grało. Minęły dwa tygodnie i zacząłem czuć nieprzyjemny zapach - pod siedzeniem ujrzałem wczoraj to co na filmiku. Kostka stopioną. Nie ukrywam, że trochę mnie to podłamało.
Co i jak powinienem sprawdzić, wymienić?
Proszę o wyrozumiałość, bo motocykl mam dopiero od 2 miesięcy i powoli się z nim zapoznaję, a z elektryką nie jestem za pan brat... Jedno jest pewne - zapału mi nie brakuje