leszekk pisze: ↑22 maja 2020, 08:43
Prędzej bym obstawiał, że regulacja nie została wykonana prawidłowo - za mocno naciągnięty łańcuch przy regulacji (podany luz łańcucha chyba trzeba mierzyć przy motocyklu stojącym na kołach). Ale virago z łańcuchem nie miałem więc moja wypowiedź może być obarczona błędem
Top Gun pisze: ↑22 maja 2020, 08:50
Tak to się właśnie objawia...To że łańcuch po regulacji , bardzo szybko, ponownie się rozciąga
Świadczy to o jego stanie i przebiegu
na pewno nie jest to 9 tys nazdrowie:
Pora na wymianę...Wymienić należy cały, kompletny napęd
robson pisze: ↑22 maja 2020, 09:18
Mozliwe ze naciagasz bez sprawdzenia gdzie jest bardziej wyciagniety i dlatego masz takie objawy. Pokobinuj jeszcze wymienic zawsze mozesz.
Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi
Łańcuch regulowałem według instrukcji motocykla, motocykl na kołach oparty na stopce, luz mierzony po środku pomiędzy zębatkami, z miarką w ręce ustawiłem 30 mm (producent zaleca 30 - 40 mm), sprawdziłem luz na całej długości, nie było żadnych zauważalnych różnic w naciągu.
Co do przebiegu motocykla (9 tys. km) to raczej wątpliwości nie mam, fabryczne opony (produkcja pod koniec 1997 roku) z wysokim bieżnikiem, fabryczne klocki hamulcowe z grubą okładziną i ogólny stan motocykla potwierdzają, że moto jeździło "w koło komina"
Ja sam w miesiąc od zakupu zrobiłem ponad tysiąc km, na początku nie zauważyłem aby łańcuch nadmiernie się rozciągał, gdy po wymianie opon zakładałem koło i regulowałem łańcuch (30 mm) to koło nie zmieniło nawet położenia (znaczniki osiowania w tym samym ustawieniu co przed demontażem), po wszystkim pojechałem na myjnię bezdotykową, myłem z większej odległości żeby woda z detergentami pod ciśnieniem nie dostała się tam gdzie nie powinna się dostać, następnie umyłem łańcuch (Motul C1 i szczotka) i nasmarowałem go (Motul C2+). Zauważyłem, że od tej pory zaczął się problem z szybkim luzowaniem łańcucha. Dodam, że pierwotnie łańcuch był w początkowej pozycji naciągu, aktualnie jest po 1 naciągnięciu i wymaga kolejnego, naciągnę go po raz drugi i ostatni, ponieważ zamówiłem dzisiaj kompletny zestaw napędowy dedykowany do XV 125:
- łańcuch DID 520VX2 (114 ogniw, uszczelnienia X-ring)
- zębatka przednia SUNSTAR (13 zębów)
- zębatka tylna SUNSTAR (47 zębów)
Zdjęcie zrobione w dniu w którym demontowałem koło do wymiany opony, widać, że łańcuch był w początkowej pozycji naciągu, luz przy tym naciągu wynosił 30 mm, po pierwszym naciągnięciu pierwszy z ząbków dotknął czarnej blachy.
- 20200505_155415.jpg (148.83 KiB) Przejrzano 3346 razy
Stany licznika z ostatnich kilku corocznych badań technicznych, jak widać jazda w koło komina, w 2019 roku brak badania technicznego ponieważ Yamaha już tylko stała w garażu, stąd decyzja poprzedniego właściciela o sprzedaży motocykla (prezentu od żony na 40 urodziny).
- historiapojazdu.gov.pl.jpg (129.49 KiB) Przejrzano 3301 razy