Strona 1 z 1

Pompa paliwa - długa praca

: 04 lipca 2020, 18:52
autor: marekc1019
W mojej 535 pompa paliwa pracowała przez chwile po pierwszym przekreceniu kluczyka. Obecnie kazde przekręcenie kluczyka skutkuje długim terkotaniem pompki, nawet po przekręceniu w odstepach kilkusekundowych. Podczas jazdy występują krótkie przydławienia przy przyspieszaniu.Zbiornik paliwa czysty, kranik zrobiony , filtr paliwa nowy.Silnik odpala zarówno zimny jak i ciepły bez problemów. Czy może to świadczyć o spadku wydajności pompy paliwa , jak ją sprawdzić ?.

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 04 lipca 2020, 20:49
autor: vinny
Napisz co ostatnio robiłeś przy moto , jak zmieniałeś filtr , to może założyłeś niezgodnie z kierunkiem przepływu , albo filtr słabej jakości . Zdejmij wężyk za pompą , zdejmij filtr paliwa ( połącz przewody rurką ) i włącz zapłon , jak paliwo siknie z 10 cm w górę to znaczy , że pompa pracuje prawidłowo :mrgreen: ,wtedy szukaj przygniecionego przewodu paliwowego lub zmień filter na nowy .

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 05 lipca 2020, 10:39
autor: marekc1019
Zmiana pracy pompy nastąpiła z dnia na dzień bez ingerencji w motocykl. Odłączyłem przewód paliwowy dostarczający paliwo do gaźników, paliwo leci na kilka cm w górę. Po zatkaniu palcem przewodu , pompa powinna zareagować tak jakby gażniki były wypełnione i przestać pracować. Pracuje dalej. Zastanawiam sie co steruje wyłączeniem pracy pompy po napełnieniu gażników, lub jej nie uruchamia gdy komory paliwa są pełne. Czy wzrost cisnienia paliwa w pompie ?. Drugą przyczyną może być uszkodzenie zaworków zwrotnych w pompie, takie są moje przemyślenia. Czy słuszne nie wiem.Co do przerw w pracy przy przyspieszeniu mam pewne podejrzenia, świece są okopcone co świadczy o zbyt bogatej mieszance. Z tego co pamietam z regulacji gazników w samochodach, wkrecanie iglicy składu mieszanki powoduje zubozenie mieszanki. Po tym co przeczytałem na tym forum o regulacji gażników, widzę że połowa wypowiadajacych jest innego zdania. Wykręcenie na 2 do 2,5 obrotu nic nie zmienia, okopcone.

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 05 lipca 2020, 11:05
autor: vinny
Odkręć górny kapsel i sprawdz , może przerywacz jest winny , być może wystarczy lekko zwiększyć odległość pomiędzy platynkami . W gażnikach skład mieszanki regulujesz poziomem paliwa w komorach pływakowych , poziom wyższy mieszanka bogata , poziom niski mieszanka uboga ,a ilość paliwa podniesieniem (opuszczeniem ) iglicy na przepustnicy .Gazniki są opisane bardzo dobrze na forum , poczytaj .

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 05 lipca 2020, 11:33
autor: marekc1019
Po zimie świeże paliwo, gaźniki wyczyszczone, poziom paliwa prawidłowy, iglice na srodkowym rowku, membrany całe, synchronizacja zrobiona, świece nowe Iskra trzyelektrodowa FE85PTRS. Czyli wszystko zgodnie z zaleceniem z serwisówki, pozostaje spróbować odmienne ustawienia na podstawie prób i błędów. Co do pompy pod dekielkiem jak nowe. Ciągle zastanawia mnie co steruje wyłączeniem pompy po wypełnieniu komór w gaźnikach paliwem. jest to prosta konstrukcja, nie ma czujnika cisnienia paliwa na przewodach ani w pompie.

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 05 lipca 2020, 14:51
autor: vinny
Zrób próbę . Ustaw moto w pionie , podłącz wężyk tak , jak do sprawdzania poziomu paliwa , odpal moto i obserwuj co dzieje się z paliwem w weżyku , Jak poziom bedzie stały , to znaczy , że wszystko ok . Twoja pompa zachowuje się tak , jakby nie miała zasilania ( bombel powietrza w przewodzie zasilającym ? , przytkany filtr paliwa ?) , lub jakby miała nieszczelną membranę . Kiedyś rozbierałem taką pompę stwierdziłem , że zatarła się na trzpieniu i nie przyglądałem się dalej , a szkoda teraz by się przydała wiedza .

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 05 lipca 2020, 18:35
autor: marekc1019
Dzisiaj po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów silnik zaczął tracić moc, ledwie dojechałem do domu. Jutro rozbiore pompę, podejrzewam zaworki zwrotne lub membramę. Trzpień membramy sprawdzałem, pracuje normalnie bez oporów. Co do zbyt bogatej mieszanki , co skutkuje zakopconymi świecami, spróbuje przesunąć zapinki na iglicach membran. Tak jak pisałem wcześniej, wszystkie regulacje zrobione zgodnie z tym co podaje poducent, chociaż nie znalazłem informacji na którym rowku powinna być zapinka. Skoro jest ich kilka to wnioskuje, że są one po to by właściwie dobrać miejsce zapinki, lub były robione jedne iglice dla kilku gaźników i w zależności od typu gażnika odpowiednio je zakładano . Srubę składu mieszanki spróbowałem wkrecić z 2,5 obrotu na 2 i 1,5 . Przy ustawieniu na 1,5 roblemy z przyśpieszaniem, strzały w wydech, czyli zbyt uboga mieszanka. Wykrecając srubę(iglicę) składu mieszanki biegu jałowego , obroty silnika wzrastają do dwóch obrotów iglicy, dalsze wykręcanie nie powoduje wzrostu obrotów silnika.Trzeba powalczyć drogą prób. Jeżeli Koledzy kupowali pompę paliwa to proszę o informację czy tansze zamienniki są warte zakupu.

Re: Pompa paliwa - długa praca

: 10 lipca 2020, 16:32
autor: marekc1019
Rozebrałem pompę paliwa i okazała się uszkodzona. Zaworek zwrotny króćca ssania przepuszczał , co skutkowało słabym cisnieniem paliwa. Wymieniona na nową.
To tak informacyjnie gdyby ktoś borykał sie z podobnymi objawami.