Malejące ładowanie
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Malejące ładowanie
Zapalając motocykl jest ok 13,9 - 14,2 po dodaniu obrotów na zapalonych światłach .
Po pewnym czasie jazdy szczególnie jadąc szybciej ok 80 km / h ładowanie spada do 13 V
Wyłączając moto i zapalając ponownie na jakiś czas ładowanie wraca do normy.
Stojąc na postoju i trzymając wyższe obroty po pewnym czasie jest jakby kichnięcie i spadek ładowania.
Regulator dosyć gorący .
Dodam że w zeszłym roku poprawiałem nadpaloną kostkę z trzema białymi przewodami i wiem że pokręciłem ich podłączenie w kostce . Nie wiem jednak czy to ma związek.
Sprawdziłem że jadąc na światłach + lightbary ładowanie utrzymuje się w granicach 13,6 - 13,9 . Po wyłączeniu świateł głównych ładowanie wzrasta do 14 ,2 po czym spada do 13 V i tak zostaje.
Sytuacja dobrego ładowania powraca po ponownym zapaleniu moto .
Czy powodem może być również to że do pięcioletniego akumulatora szczególnie ostatnio po długim postoju dolałem sporo wody ? Wygląda to tak jak by zabierając mu prąd ładowanie jest ok a jeżeli ogranicze pobór regulator zaczyna głupieć. Tak jak by akumulator zbyt szybko się ładował.
Po pewnym czasie jazdy szczególnie jadąc szybciej ok 80 km / h ładowanie spada do 13 V
Wyłączając moto i zapalając ponownie na jakiś czas ładowanie wraca do normy.
Stojąc na postoju i trzymając wyższe obroty po pewnym czasie jest jakby kichnięcie i spadek ładowania.
Regulator dosyć gorący .
Dodam że w zeszłym roku poprawiałem nadpaloną kostkę z trzema białymi przewodami i wiem że pokręciłem ich podłączenie w kostce . Nie wiem jednak czy to ma związek.
Sprawdziłem że jadąc na światłach + lightbary ładowanie utrzymuje się w granicach 13,6 - 13,9 . Po wyłączeniu świateł głównych ładowanie wzrasta do 14 ,2 po czym spada do 13 V i tak zostaje.
Sytuacja dobrego ładowania powraca po ponownym zapaleniu moto .
Czy powodem może być również to że do pięcioletniego akumulatora szczególnie ostatnio po długim postoju dolałem sporo wody ? Wygląda to tak jak by zabierając mu prąd ładowanie jest ok a jeżeli ogranicze pobór regulator zaczyna głupieć. Tak jak by akumulator zbyt szybko się ładował.
Ostatnio zmieniony 15 lipca 2020, 20:45 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 3 razy.
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: Spadające ładowanie
Nie żebym był znawcą, ale wygląda mi to tak że ładowanie Ci spada bo akumulator jest naładowany i już nie przyjmuje. Przy odpaleniu pobierasz trochę prądu, więc znów ładuje się, a po pobraniu utraconego przy rozruchu prądu znów przestaje go przyjmować.
Może ktoś potwierdzi lub obali moją tezę
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Może ktoś potwierdzi lub obali moją tezę
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Podłączenie białych przewodów z alternatora w kostce jest dowolne (tam płynie prąd zmienny ) , byle trzy były podłączone . Akumulator jak trzyma napiecie ( 3-4 dni bez ładowania napięcie na klemach jest takie same , nie spada ) to też jest dobry , bez wzgledu ile ma lat i ile wody dolałeś , ale jak musisz dolewać dużo wody , to znaczy , że ładowanie szwankuje .
Najprawdopodobniej padł Ci regulator ( taki objaw jak opisałeś to nie jest spadek napięcia na wiązce ) . Jak sprawdzić regulator bardzo dobrze opisał na forum Szogun cyt .
1 odłączyć regulator całkowicie od instalacji, przygotować multimetr ustawiając na M om (u mnie 2M om),
2. (-) z multimetru podłączyć do "wyjścia" regulatora na instalacje motocykla, a (+) podłączyć kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
3. (+) z multimetru połączyć z masą motocykla lub metalową częścią obudowy regulatora, a (-) podłączać kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
4. Wszystkie pomiary powinny dać podobne wartości (drobne różnice wynikają również z oporu na samych połączeniach), a znaczące odchyłki wskazują na uszkodzenie diody, a to jednoznaczne z uszkodzeniem całego regulatora.
Piszesz , że regulator się grzeje , jest to wynik uszkodzonego regulatora , lub braku masy przy regulatorze .
Ładowanie albo jest , albo go nie ma , bez wzgledu na to czy akumulator jest naładowany do pełna czy nie ( sorki SpyAmericano )
Najprawdopodobniej padł Ci regulator ( taki objaw jak opisałeś to nie jest spadek napięcia na wiązce ) . Jak sprawdzić regulator bardzo dobrze opisał na forum Szogun cyt .
1 odłączyć regulator całkowicie od instalacji, przygotować multimetr ustawiając na M om (u mnie 2M om),
2. (-) z multimetru podłączyć do "wyjścia" regulatora na instalacje motocykla, a (+) podłączyć kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
3. (+) z multimetru połączyć z masą motocykla lub metalową częścią obudowy regulatora, a (-) podłączać kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
4. Wszystkie pomiary powinny dać podobne wartości (drobne różnice wynikają również z oporu na samych połączeniach), a znaczące odchyłki wskazują na uszkodzenie diody, a to jednoznaczne z uszkodzeniem całego regulatora.
Piszesz , że regulator się grzeje , jest to wynik uszkodzonego regulatora , lub braku masy przy regulatorze .
Ładowanie albo jest , albo go nie ma , bez wzgledu na to czy akumulator jest naładowany do pełna czy nie ( sorki SpyAmericano )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- 7uzek
- Posty: 38
- Rejestracja: 03 lutego 2020, 11:52
- Motocykl: VIRAGO XV 535
- Lokalizacja: ok.Kłodzka
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Sprawdziłbym wszystkie połączenia , szczególnie połączenie z masą . Spryskać preparatem do złączy elektrycznych .Regulator napięcia, nadmiar prądu zamienia na ciepło i oddaje na zewnątrz przez obudowę , mówiąc w skrócie . To ze jest ciepły to normalne.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Nie rozumiem punktu 2 . Wyjaśnij co to "wyjście" regulatora na instalacje motocykla , czy to pin gdzie podłączony jest czerwony gruby przewód? Tam podłączam minus ?. Plus podłączyć kolejno do pozostałych trzech pinów ?vinny pisze: ↑14 lipca 2020, 19:38 Podłączenie białych przewodów z alternatora w kostce jest dowolne (tam płynie prąd zmienny ) , byle trzy były podłączone . Akumulator jak trzyma napiecie ( 3-4 dni bez ładowania napięcie na klemach jest takie same , nie spada ) to też jest dobry , bez wzgledu ile ma lat i ile wody dolałeś , ale jak musisz dolewać dużo wody , to znaczy , że ładowanie szwankuje .
Najprawdopodobniej padł Ci regulator ( taki objaw jak opisałeś to nie jest spadek napięcia na wiązce ) . Jak sprawdzić regulator bardzo dobrze opisał na forum Szogun cyt .
1 odłączyć regulator całkowicie od instalacji, przygotować multimetr ustawiając na M om (u mnie 2M om),
2. (-) z multimetru podłączyć do "wyjścia" regulatora na instalacje motocykla, a (+) podłączyć kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
3. (+) z multimetru połączyć z masą motocykla lub metalową częścią obudowy regulatora, a (-) podłączać kolejno do każdego z pinów na kostce łączącej regulator z alternatorem, wyniki zanotować,
4. Wszystkie pomiary powinny dać podobne wartości (drobne różnice wynikają również z oporu na samych połączeniach), a znaczące odchyłki wskazują na uszkodzenie diody, a to jednoznaczne z uszkodzeniem całego regulatora.
Piszesz , że regulator się grzeje , jest to wynik uszkodzonego regulatora , lub braku masy przy regulatorze .
Ładowanie albo jest , albo go nie ma , bez wzgledu na to czy akumulator jest naładowany do pełna czy nie ( sorki SpyAmericano )
Pomiar na pinach na odłączonym regulatorze ?
Punkt 3 (+) do masy a (-) do każdego z pinów regulatora . Pomiar na pinach na odłączonym regulatorze ?
Kostka idąca do motocyklacały czas odłączona ?
Wszyskie pomiary Ohm ?
Sprawdzilem prąd na każdym z białych przewodów. Minus do masy plus do każdego po kolei .
Napięcie na wszystkich takie samo
Ładowanie do tego sezonu było raczej ok , mam miernik na stałe na moto i nigdy nie pokazywał przeładowania.
Wody dolałem po zimowym doładowywaniu aku i postoju w ciepłym garażu . Zanim się spostrzegłem że brakuje wody na odsłoniętych celach zrobiłem z 30 km Nie zauwarzyłem braku bo nie sprawdziłem poziomu a to dla tego że akumulator doładowywałem na motocyklu bo ciepła zima była .
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Tak , wyjście z regulatora to ten pin , do którego jest podłączony czerwony przewód .Jak robisz pomiar kostka od alternatora musi być odłączona , podobnie czerwony przewód , który jest wyjściem . Sprwdzasz jakią oporność mają diody w regulatorze dlatego multimetr ustawiasz tak , jak jest napisane w punkcie pierwszym ( ja ustawiam na sygnał dzwiekowy , tam jest bardzo mało ohmów , jak ustawisz multimetr za wysoko to nie pokaże wyniku na wyświetlaczu ).
punkt 3 plus z multimetru ( czerwony przewód z multimetru ) dotykasz do masy [ masa to obudowa aluminiowa regulatora ] a minus ( czarny przewód z multimetru ) do trzech pinów na regulatorze [ nie robisz pomiaru na pinie do którego podłączasz ten czerwony przewód , który wyżej nazwaliśmy wyjsciem ]
punkt 3 plus z multimetru ( czerwony przewód z multimetru ) dotykasz do masy [ masa to obudowa aluminiowa regulatora ] a minus ( czarny przewód z multimetru ) do trzech pinów na regulatorze [ nie robisz pomiaru na pinie do którego podłączasz ten czerwony przewód , który wyżej nazwaliśmy wyjsciem ]
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Pomiary punkt 2 :
593
630
629
Pomiary punkt 3:
628
627
632
593
630
629
Pomiary punkt 3:
628
627
632
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Pierwszy wynik jest zdecydowanie za niski . Niedawno miałem sytuacje .Po złożeniu motocykla ładowanie podskoczyło do 18 voltów .Przemierzyłem regulator , nie pamietam ile było ohmów , ale jedna dioda miała zdecydowanie wiekszy opór [różnica była podobna jak u Ciebie , tylko w górę ] . Kupiłem nowy regler , przemierzyłem wyniki były takie same przy każdym pomiarze , załozyłem i mam ładowanie 14.6 volta przy właczonych światłach . Kupiłem jeszcze jeden [na zapas ] i ten przy pomiarze też ma taką samą oporność na każdej diodzie .kapitanwasyl pisze: ↑16 lipca 2020, 16:50 Pomiary punkt 2 :
593
630
629
Pomiary punkt 3:
628
627
632
Generalnie jakieś ładowanie masz , ale 13 volt [ tyle podałeś w pierwszym poście ] to jednak trochę za mało , nie jestem elektrykiem , nie wiem jak na takie ładowanie zareaguje akumulator .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Sprawdziłem jeszcze opór między trzema białymi przewodami a masą przy odłączonym regulatorze , miernik ustawiony na piszczek . Nic nie piszczy , znaczy nie ma przebicia z alternatora na masę ?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Przebicia nie ma , możesz jeszcze sprawdzić jake napięcie daje pradnica , będziesz miał pewność , że prądnica jest ok .kapitanwasyl pisze: ↑16 lipca 2020, 22:27 Sprawdziłem jeszcze opór między trzema białymi przewodami a masą przy odłączonym regulatorze , miernik ustawiony na piszczek . Nic nie piszczy , znaczy nie ma przebicia z alternatora na masę ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Posprawdzałem masy , poczyściłem , włączyłem moto i po jakiejś minucie ładowania 13,8 - 14 V z akumulatora dochodzi odgłos gotowania ( bąbelkuje ) Podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10 V . Chyba jednak aku złom ?
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Międzyfazy :vinny pisze: ↑17 lipca 2020, 00:14Przebicia nie ma , możesz jeszcze sprawdzić jake napięcie daje pradnica , będziesz miał pewność , że prądnica jest ok .kapitanwasyl pisze: ↑16 lipca 2020, 22:27 Sprawdziłem jeszcze opór między trzema białymi przewodami a masą przy odłączonym regulatorze , miernik ustawiony na piszczek . Nic nie piszczy , znaczy nie ma przebicia z alternatora na masę ?
Wolne obroty wszędzie 13,4 V
Szybkie obroty około 1-2 32,5 V
1-3 33 V
2-3 37 V
Nowe aku ładowanie , miernik plus i minus aku:
Wolne obroty bez świateł 14-1 - 14,2 -14.3 V
Szybkie obroty bez świateł 14,4 V
Wolne obroty światła 13,2
Szybkie obroty światła 14-14,2 - 14,3V
Regulator mocno się grzeje , przewody 3 białe troche ciepłe
Problem zaniku ładowania do 13,5 V po jakimś czasie jazdy na światłach występuje nadal . .
Generalnie podłączając wyjście regulatora i masę pod miernik wskazania o 0,6 V na plus...a już wszystko poczyściłem.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Ten miedzyfazowy jest trochę niski , generalnie w 535 i 750 przy 1000 obrotach prądnica podaje 16-20 volta a przy 3000 obrotów 50 -55 volta ( przynajmniej w moich virago tak było ) , nie wiem jak w 250 , ale myślę , że podobnie . Możesz jeszcze raz zmierzyć odkręcając przepustnicę tak na 3/4 ( to będzie jakieś 4000 obrotów ) i wtedy powinno być powyżej 50 voltów . Jak dla mnie w Twoim przypadku winna jest ta dioda , która ma zdecydowanie mniejszy opór niż pozostałe . Powoli szukaj nowego regulatora .
Regulator zawsze bedzie trochę wiecej niż ciepły , taki urok regulatorów strartnych .
Regulator zawsze bedzie trochę wiecej niż ciepły , taki urok regulatorów strartnych .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Pomierzyłem na mocno odkręconym rolgazie dochodzi nawet do 70 V na każdym jednakowo .vinny pisze: ↑23 lipca 2020, 01:49 Ten miedzyfazowy jest trochę niski , generalnie w 535 i 750 przy 1000 obrotach prądnica podaje 16-20 volta a przy 3000 obrotów 50 -55 volta ( przynajmniej w moich virago tak było ) , nie wiem jak w 250 , ale myślę , że podobnie . Możesz jeszcze raz zmierzyć odkręcając przepustnicę tak na 3/4 ( to będzie jakieś 4000 obrotów ) i wtedy powinno być powyżej 50 voltów . Jak dla mnie w Twoim przypadku winna jest ta dioda , która ma zdecydowanie mniejszy opór niż pozostałe . Powoli szukaj nowego regulatora .
Regulator zawsze bedzie trochę wiecej niż ciepły , taki urok regulatorów strartnych .
Niestety nie ma obrotomierza i nie wiem czy po daniu wiekszych obrotów niż 4000 napięcie tak powinno wyglądać..
Po wyłączeniu moto piszczek między fazami a masą nie piszczy ani po podłączeniu do rozpiętej kostki kiedy moto dobrze ładuje ani wtedy gdy ładowanie spada do 13 V, . Podłączając przy podpiętm regulatorze pokazuje napięcie po 14,7v między fazami a masą na wolnych obrotach , multimetr ustawiony na prąd przemienny . Czy to normalne , czy przebicie do masy ?
Regulatora nie da sie dotknąć.
W momencie kiedy ładowanie zanika mocno grzeją się przewody fazowe.
Jak w jakiś inny sposób sprawdzić czy alternator działa prawidłowo ?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Napisałem już wszystko , nigdy do głowy mi nie przyszło , żeby sprawdzać alternator tak jak Ty to zrobiłeś ( miedzy fazami a masą multimetr ustawiony na prad zmienny), żeby mieć 100% pewności , że altek działa prawidłowo , to przy pomiarze oporności pomiedzy pinami pradnicy a masą ( przy wyłaczonym silniku ) przekręć wałem głównym pełen obrót , jak multimetr zapika w jakimkolwiek położeniu wału , to znaczy , że jest przebicie i albo koło magnesowe , albo stojan jest do wymiany .kapitanwasyl pisze: ↑23 lipca 2020, 17:07
Jak w jakiś inny sposób sprawdzić czy alternator działa prawidłowo ?
Jeżeli Twoje pomiary regulatora są prawidłowe , to za nieprawidłowe ładowanie odpowiada ta jedna dioda , która ma zdecydowanie mniejszą opornosć i regulator trzeba wymienić .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Pomierzyłem fazy z masą , kręcąc wałem na żadnej miernik nie zapiszczał.vinny pisze: ↑24 lipca 2020, 02:09Napisałem już wszystko , nigdy do głowy mi nie przyszło , żeby sprawdzać alternator tak jak Ty to zrobiłeś ( miedzy fazami a masą multimetr ustawiony na prad zmienny), żeby mieć 100% pewności , że altek działa prawidłowo , to przy pomiarze oporności pomiedzy pinami pradnicy a masą ( przy wyłaczonym silniku ) przekręć wałem głównym pełen obrót , jak multimetr zapika w jakimkolwiek położeniu wału , to znaczy , że jest przebicie i albo koło magnesowe , albo stojan jest do wymiany .kapitanwasyl pisze: ↑23 lipca 2020, 17:07
Jak w jakiś inny sposób sprawdzić czy alternator działa prawidłowo ?
Jeżeli Twoje pomiary regulatora są prawidłowe , to za nieprawidłowe ładowanie odpowiada ta jedna dioda , która ma zdecydowanie mniejszą opornosć i regulator trzeba wymienić .
W opisach regulatorów jest napisane że do modelu 250 H , 250 N . Jak poznać jaki mam model ? Na module zapłonowym u mnie jest S. Nigdzie w opisach nie podają zgodności z modelem S z 89 roku.
Myślę nad toutrmaxem , może ktoś podeśle pewne źródło do zakupów?
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Tourmax zamontowany , ładowanie na wolnych bez świateł 14.1 , w trakcie jazdy na światłach 14 - 14,3
Ładowanie nie znika po dłuższej jeździe . Przewody fazowe koło kostki pod siedzeniem lekko letnie. Sam regulator po około 3 minutach robi się mocno ciepły , przewody fazowe zaraz za nim również . Tak na dotyk około 60 - 70 stopni .
Do lightbarów na wszelki wypadek wsadziłem żarówki led 2x po 3 W.
Od regulatora poprowadziłem dodatkową masę do minusa aku .
Na boczku od przodu w celu wentylacji nawierciłem otwory ( nie ma tam żadnego owiewu powietrza ), do blachy alu pod regulatorem zamontowałem kilka aluminiowych blaszek co utworzyło radiator.
Zobaczymy ile tourmax wytrzyma.
Ładowanie nie znika po dłuższej jeździe . Przewody fazowe koło kostki pod siedzeniem lekko letnie. Sam regulator po około 3 minutach robi się mocno ciepły , przewody fazowe zaraz za nim również . Tak na dotyk około 60 - 70 stopni .
Do lightbarów na wszelki wypadek wsadziłem żarówki led 2x po 3 W.
Od regulatora poprowadziłem dodatkową masę do minusa aku .
Na boczku od przodu w celu wentylacji nawierciłem otwory ( nie ma tam żadnego owiewu powietrza ), do blachy alu pod regulatorem zamontowałem kilka aluminiowych blaszek co utworzyło radiator.
Zobaczymy ile tourmax wytrzyma.
- PanG
- Posty: 550
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Zamontuj w tych lightbarach z powrotem normalne żarówki. Dodatkowo odciążysz regler
Nie wiem jak tam w 250 to rozwiązane jest, ale powierzchnia reglera pełni rolę radiatora. Jeśli styka się ona z elementami nadwozia, ów styk należy przesmarować pastą termoprzewodzącą
Nie wiem jak tam w 250 to rozwiązane jest, ale powierzchnia reglera pełni rolę radiatora. Jeśli styka się ona z elementami nadwozia, ów styk należy przesmarować pastą termoprzewodzącą
Żyj i daj rzyć innym.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
Posmarowany .PanG pisze: ↑01 sierpnia 2020, 18:38 Zamontuj w tych lightbarach z powrotem normalne żarówki. Dodatkowo odciążysz regler
Nie wiem jak tam w 250 to rozwiązane jest, ale powierzchnia reglera pełni rolę radiatora. Jeśli styka się ona z elementami nadwozia, ów styk należy przesmarować pastą termoprzewodzącą
Ja się zastanawiam czy poprzedniego regulatora nie zalatwiłem przez jazdę na lightbarach + światła pozycyjne . Lightbary miały wtedy żarówki halogenowe 2X 20 W ...
Ile Watt ma żarówka przedniej lampy ? ( starego typu, bańka)
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
A gdzie jest umieszczony regulator napięcia w 1100
Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
kapitanwasyl pisze: ↑01 sierpnia 2020, 12:21 Tourmax zamontowany , ładowanie na wolnych bez świateł 14.1 , w trakcie jazdy na światłach 14 - 14,3
Ładowanie nie znika po dłuższej jeździe . Przewody fazowe koło kostki pod siedzeniem lekko letnie. Sam regulator po około 3 minutach robi się mocno ciepły , przewody fazowe zaraz za nim również . Tak na dotyk około 60 - 70 stopni .
Do lightbarów na wszelki wypadek wsadziłem żarówki led 2x po 3 W.
Od regulatora poprowadziłem dodatkową masę do minusa aku .
Na boczku od przodu w celu wentylacji nawierciłem otwory ( nie ma tam żadnego owiewu powietrza ), do blachy alu pod regulatorem zamontowałem kilka aluminiowych blaszek co utworzyło radiator.
Zobaczymy ile tourmax wytrzyma.
W trakcie jazdy przy temperaturze powietrza 25 stopni regulator osiaga 56 stopni , po zasłonieciu otworów w boczku temperatura wzrasta do 70 stopni . Patent z wentylacją działa. Ładowanie książkowe.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Malejące ładowanie
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office