Strona 1 z 1

Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 12 września 2020, 14:01
autor: piotrekk78
Potrzebuje przeciągnąć dwa przewody do akumulatora.
Do tego muszę wyjąć zbiornik paliwa, żeby te przewody jakoś sensownie schować.
pytanie; jak wymontować zbiornik, żeby czegoś nie urwać?
Z tego co już się zorientowałem, to zbiornik chyba trzyma jedna śruba - widoczna po zdjęciu kanapy. Czy oprócz niej jest coś jeszcze?
czy trzeba odkręcać kranik ? czy lepiej z kranika zdjąć przewód paliwowy?
Widzę, że są dwa przeopwyn paliwowe; grubszy i tamki cieńszy

Czy jest coś jeszcze do odkręcenia, odłączenia itd? jakaś elektryka lub coś innego.
Fajnie jakby ktoś wymienił co i jak po kolei :pomocy:

Z góry dziękuje :nazdrowie:

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 12 września 2020, 14:26
autor: Gibki 12
Odkręcasz siedzenie. Odkręcasz śrubę mocującą zbiornik. Zdejmujesz dwa wężyki z kranika. Rozłączasz kostkę od rezerwy jest po siedzeniem i zbiornik masz już gotowy do demontażu. :bravo:

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 12 września 2020, 16:09
autor: piotrekk78
Dzięki. Wychodzi na to, że to prostu zabieg.
Po niedzieli ogarnę

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 14 września 2020, 09:16
autor: leszekk
Pamiętaj, że kranik nie ma położenia OFF

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 14 września 2020, 09:23
autor: piotrekk78
leszekk pisze: 14 września 2020, 09:16 Pamiętaj, że kranik nie ma położenia OFF
No ale nie jest podciśnieniowy? Jak zostawię kranik w pozycji ON i zdejmę wężyki, to wyleje się paliwo? Muszę spuszczać paliwo ze zbiornika?

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 14 września 2020, 12:42
autor: Gibki 12
Nie trzeba. Może polać się ewentualnie troszeczkę z wężyków. :D

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 07:59
autor: piotrekk78
Wyjęcie baku okazało się prostą sprawą :lol:
Ale po odstawieniu zbiornika na bok, paliwo delikatnie kapało z kranika - z tego grubszego króćca.
To było takie kapanie - powiedzmy kropla benzyny na 2 sekundy. Ale mimo wszystko kranik nie jest 100% szczelny.

Domyślam się, że tak być nie powinno i powinien być całkowicie szczelny.
Co z tym robić? Można dokupić uszczelki i której uszczelki szukać?

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 09:10
autor: leszekk
A nie mówiłem? ;-)
Zestaw naprawczy kranika

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 09:16
autor: piotrekk78
leszekk pisze: 15 września 2020, 09:10 A nie mówiłem? ;-)
Zestaw naprawczy kranika
Ten zestaw naprawczy to brać z allegro pierwszy lepszy z opisem do Xv750 czy szukać po rocznikach itd? W sensie czy było kilka rodzai?

Będę w stanie sam powymieniać te części w kraniku? Na coś trzeba szczególnie uważać przy tej robocie?

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 09:58
autor: piotrekk78
Leszek, jest jeszcze coś o czym zapomniałem napisać.
Mam dodatkowy mały filtr paliwa. Poprzedni zamontował. Zostawić czy wywalić? Ma to jakiś wpływ i ogranicza dopływ paliwa?
Jak wywalić, to bedę musiał znaleźć nowy przewód, żeby bezpośrednio podłączyć pod kranik i ominąć filterek.

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 11:51
autor: leszekk
Nie mam pojęcia co w tej chwili na rynku jest. Zazwyczaj bezpieczniej jest dobierać części pod rocznik Twojej maszyny (o ile masz pewność, że poprzednik nie zamienił na coś od innego modelu - to zawsze pozostaje zagadką. Ale w 750 chyba nie było jakiejś znaczącej różnicy w tym obszarze w poszczególnych rocznikach więc ja bym patrzył co szybciej i co taniej można dostać.
Przy robocie najlepiej byłoby zajrzeć do serwisówki - tam mogą być zapisane jakieś mądrości ludowe

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 15 września 2020, 14:57
autor: piotrekk78
leszekk pisze: 15 września 2020, 11:51
Przy robocie najlepiej byłoby zajrzeć do serwisówki - tam mogą być zapisane jakieś mądrości ludowe
Leszku, w Clymerze nic ciekawego nie ma na temat naprawy/regeneracji kranika.
Jest bardzo pobieżnie tylko wzmianka o czyszczeniu filterka/kranika

Re: Jak wyjąć zbiornik paliwa Virago 750

: 16 września 2020, 13:00
autor: leszekk
piotrekk78 pisze: 15 września 2020, 14:57 w Clymerze nic ciekawego nie ma na temat naprawy/regeneracji kranika.
Jest bardzo pobieżnie tylko wzmianka o czyszczeniu filterka/kranika
No co ja Ci poradzę? Pozostaje Ci być pionierem, uczyć się na własnych błędach, które - jak Ci się będzie chciało - opiszesz dla potomnych ;-)
Wydaje mi się, że magii żadnej tam nie potrzeba.
Z moich doświadczeń: zawsze mieć przygotowane naczynie na wypadek, gdyby coś zaczęło ciec mimo, że nie powinno, zawsze mieć przygotowany jakiś kołek, żeby móc zaszpuntować cieknący przewód.
Przy pracach z układem paliwowym zachowujemy ekstremalną czystość, nie używamy niesprawdzonych (nie przeznaczonych do takich celów) preparatów chemicznych, klejów, uszczelniaczy chemicznych. Zwykle są tam jakieś małe śrubki więc należy pamiętać, że mała śrubka wymaga małego momentu, którym dokręcamy śrubki - zerwać gwint, uszkodzić łeb śruby łatwo, gorzej to naprawić.