Słyszałem o transportach motocykli z Niemiec czy innej Szwajcarii do Polski, ale to raczej było niezgodne z prawem i wbrew woli legalnych właścicieli

A poważnie:
Jakie motocykle? W jaki sposób przemieszczają się (jeśli w ogóle) właściciele? Jak wędrują bagaże (jeśli to chodzi o wyprawę turystyczną a nie przemyt zabytkowych motocykli).
Jakie motocykle to bardzo istotna informacja - nie chodzi tylko o wielkość ale i masę. A może właśnie na odwrót. Jak podróżują kierowcy/właściciele też istotne, bo jeśli jadą fiatem 500 czy lecą samolotem (a co, stać ich) to przyczepki nie zapną.
Jeśli motocykli jest dwa, chodzi o wyprawę turystyczną 2-4 osób, to rozważałbym opcję przyczepki. Nawet za przeciętną osobówką te 750-1000 kg da się pociągnąć bez nadmiernego przeciążania samochodu. Wypożyczalnie są na każdym rogu i kosztuje to grosze.
Jeśli komuś szkoda chromów, dwa motocykle da się wrzucić do busa.
Jeśli mówimy o przewozie trzech maszyn (dużych - jakieś turystyki albo cięższe chromy) to bus musi być większy a przyczepa o większej nośności - jedno i drugie osiągalne. Da się zapakować więcej niż trzy motocykle, ale raczej jakieś crossy czy coś wybitnie małego i lekkiego. Trzy BMW RT czy GS to raczej limit . Chyba, że jakaś laweta czy coś (może dało by się w jedną stronę zabrać z jakimś importerem aut).
Przewóz więcej niż trzech dużych motocykli to już tylko arytmetyka - dwie przyczepy, dwa busy, bus z przyczepą ...
Jest jeszcze opcja dodatkowa, i zapewne znalazłoby się kilku śmiałków z wolnym czasem, kategorią A i stalowym dupskiem - wystawiasz ogłoszenie, że trzeba dojechać z Warszawy do Bazylei i - ja mogę się przejechać. Za 48 godzin na parkingu przed dworcem kolejowym.
Co do przewozu koleją to w Polsce raczej nie ma takiej usługi, jest transport cargo na ogólnych zasadach czyli paleta, pojazd suchy (bez oleju, paliwa), typowa dla PKP zerowa odpowiedzialność za skradzione czy uszkodzone elementy. Przywieźć kupione okazyjnie - tak. Wywieźć w celu przejechania pod Mt.Blanc - kompletowanie motocykla może nie być najtańszą rzeczą.
A zamiast wlec motocykl do Szwajcarii wystarczyłoby wynająć na miejscu?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.