dwusiarczek molibdenu

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Adamz
Posty: 1
Rejestracja: 26 października 2022, 09:35
Motocykl: Yamaha Virago 250
Status: Offline

dwusiarczek molibdenu

Post autor: Adamz »

witam szanowne grono ekspertów , z racji przerwy zimowej szukam odpowiedzi dwusiarczek molibdenu czy ceramizer czy jest sens , a może ... Proszę o parę opinii , yamaha nie ma żadnych problemów , ale poczytałem że może poprawić osiągi i żywotność silnika itp , pozdrawiam Yamaha Virago 250
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: dwusiarczek molibdenu

Post autor: leszekk »

Cześć. Przywitać się można w Powitalni.
W poszukiwaniach wszelkiej maści ulepszaczy do pojazdów uwzględnij konstrukcję Twojego motocykla, gdzie jednym i tym samym olejem smarujesz: silnik, skrzynię biegów i niestety także sprzęgło. To, co zazwyczaj jest proponowane do "lepszej" pracy skrzyni biegów czy silnika, przeważnie jest bardzo niekorzystne dla sprzęgła. Ta "lepsza" praca zwykle rozumiana jest jako zmniejszenie tarcia współpracujących elementów - cylindra z tłokiem, sworznia z panewką, zębów trących o inne zęby, łożysk tocznych ... Zmniejszenie tarcia pomiędzy elementami sprzęgła wielopłytkowego mokrego może sprawić, że siły tarcia będą niewystarczające do przeniesienia momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów i dalej na koło motocykla. Niektóre specyficzne składniki 'ulepszacza' mogą dodatkowo powodować uszkodzenia przekładek korkowych w sprzęgle.
Zatem krótko i na temat: jeśli znajdziesz coś, co ma napisane na opakowaniu: do motocykli 4-suwowych z mokrym sprzęgłem - wlewaj śmiało i podziel się informacją ile cię kosztowała naprawa ;-)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
Piter7011
Posty: 883
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 15:00
Motocykl: XV 535 Vstrom650
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 54
Status: Offline

Re: dwusiarczek molibdenu

Post autor: Piter7011 »

leszekk pisze: 31 stycznia 2023, 14:35 Cześć. Przywitać się można w Powitalni.
W poszukiwaniach wszelkiej maści ulepszaczy do pojazdów uwzględnij konstrukcję Twojego motocykla, gdzie jednym i tym samym olejem smarujesz: silnik, skrzynię biegów i niestety także sprzęgło. To, co zazwyczaj jest proponowane do "lepszej" pracy skrzyni biegów czy silnika, przeważnie jest bardzo niekorzystne dla sprzęgła. Ta "lepsza" praca zwykle rozumiana jest jako zmniejszenie tarcia współpracujących elementów - cylindra z tłokiem, sworznia z panewką, zębów trących o inne zęby, łożysk tocznych ... Zmniejszenie tarcia pomiędzy elementami sprzęgła wielopłytkowego mokrego może sprawić, że siły tarcia będą niewystarczające do przeniesienia momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów i dalej na koło motocykla. Niektóre specyficzne składniki 'ulepszacza' mogą dodatkowo powodować uszkodzenia przekładek korkowych w sprzęgle.
Zatem krótko i na temat: jeśli znajdziesz coś, co ma napisane na opakowaniu: do motocykli 4-suwowych z mokrym sprzęgłem - wlewaj śmiało i podziel się informacją ile cię kosztowała naprawa ;-)
Szybko i na temat.😄
ODPOWIEDZ