problem

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Skrzys
Status: Offline

problem

Post autor: Skrzys »

Witam .Jestem nowy na forum i zielony w Japończykach zawsze jeżdziłem na weteranach.Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym właścicielem 750 z 93roku i od kilku tygodni borykam się z prodlemem pracy 1 cylindra . Mam wkręcone nowe świece i tak jest problem z odpaleniem a jak odpali to tylko na 2-gi cylinder (w pierwszym od czasu do czasu coś się zadzieje -strzeli w wydech) i to wszystko . Zamieniałem świece i fajki i nic. Proszę o pomoc skrzys
Awatar użytkownika
VIKING
Posty: 1765
Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
Lokalizacja: Wieruszów
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: problem

Post autor: VIKING »

Witam mam pytanie czy w między czasie nieściągałeś osłony filtra powietrza jeśli masz te objawy jednym z ustaleń jest brak elementu gimowej zatyczki pomiędzy gażnikiem a cylindrem. Jeśli chcesz to dzwoń wytłumaczę jak to sprawdzić.
Skrzys
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Skrzys »

Mam ściągnięte boczne osłony że gażniki mam widoczne .
Mogę zadzwonić ale podaj mi nr tel
Pozdrawiam skrzys
kurek
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kurek »

witac!!
tak jak janik pisze jest taka mozliwosc...a sprawdzales iskre na swiecy tego co nie pali??jest mokra czy sucha jak wykrecisz po odpaleniu kiedy pracuje tylko na jednym cylindrze??grzebales cos z reg gaznikow??japonia nie jest niczym skaplikowanym-zwlaszcza virago...z moich doswiadczen to czesto nad weteranami dluzej sie glowilem by znalezc usterke:)
pozdrawiam
Skrzys
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Skrzys »

Dobra widzę nr

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 11:02 pm ]
Jak już odpalił to świeca była wilgotna (NGK -7)-były też zamieniane . Gażniki były wyjmowane i czyszczone bo ssanie nie chodziło ale wszystkie ustawienia pozostały bez zmian.
Zajonc
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Zajonc »

Miałem taką przypadłość w mojej Kawie. Pomogła regulacja gaźników. Jeden pływak był źle ustawiony. Może spróbujesz tego rozwiązania?
bartazzz
Status: Offline

Re: problem

Post autor: bartazzz »

na początek sprawdził bym czy dawki są takie same i synchro. Pływaki jak raz ruszysz i to nie będzie to to nie dojdziesz do ładu.
Powinieneś też sprawdzić kompresje i ustawienie zaworów.
Awatar użytkownika
robson
Posty: 1891
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 50
Status: Offline

Re: problem

Post autor: robson »

Skrzys skontaktuj się z Ayo mieszka koło Cieszyna on jest szpecem od gaźników :) A na marginesie virago lubi mieć założony filtr powietrza i nie lubi niskich temperatur.Dodam że pomidor też miał problem z zalewaniem świec nie wiem jak rozwiązał problem ale chyba dość długo palił na ssaniu aż problem ustąpił.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: problem

Post autor: BoPos »

robson pisze:A na marginesie virago ... nie lubi niskich temperatur.
:?:
Jeździłem w grudniu (do 16-go) nawet przy minus 5-ciu, nie potwierdzam. Jak tylko zniknie śnieg, niezależnie od temperatury też "niepotwierdzę".
Zapala ze ssaniem normalnie, tylko trzeba troszkę poczekać aby ruszyć aż się lekko nagrzeje.
Osobny problem to świece. Przy codziennym używaniu ssania świece szlag trafia bardzo szybko, więc mam zapas.
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2009, 11:37 przez BoPos, łącznie zmieniany 1 raz.
bartazzz
Status: Offline

Re: problem

Post autor: bartazzz »

BoPos, to racja!! Jak kupiłem swoja i chodziła krótko to świece szlag trafił. wziąłem z innej maszyny przepalone po wymianie i zapaliła od razu. wymienię dopiero jak ureguluje zawory i gaźniki bo szkoda świec na niewyregulowane moto, tym bardziej ze potrafią strasznie szybko padać.
Czyli jak masz jakieś świece wypalone to spróbuj albo swoje nad gazem wypal dość długo. Jak to nie pomoże to sprawdź synchronizacje gaźników i zawory i wtedy dopiero wymień świece. Ewentualnie sprawdź kable zapłonowe.
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: problem

Post autor: BoPos »

bartazzz pisze:Czyli jak masz jakieś świece wypalone to spróbuj albo swoje nad gazem wypal dość długo. Jak to nie pomoże to sprawdź synchronizacje gaźników i zawory i wtedy dopiero wymień świece. Ewentualnie sprawdź kable zapłonowe.
Tak prawdę mówiąc to chrzanię to.
Synchronizacja: mam dwa komplety gaźników i synchronizuję je na 'sucho', potem wymiana i sprawdzenie jak chodzą - jeśli źle to od początku.
Po ostatniej regulacji, w październiku ona ma moc jakiej jeszcze nigdy nie miała, spaliny mają wspaniały, 'tłusty' zapach, widzę jak po każdym dodaniu gazu rośnie dziura ozonowa, wspaniale strzela w wydechy - ALE MA MOC! - więc nic nie zmieniam.
Nie wypalam ani nie czyszczę świec - wywalam i zakładam nowy komplet. Kupuję je w 'KLASA'ie" omalże hurtowo.
I tyle...
bartazzz
Status: Offline

Re: problem

Post autor: bartazzz »

no tak ale jak kolega ma cos źle wyregulowane to na świece nie zarobi :D
Skrzys
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Skrzys »

Super .Dzięki za porady ale mam problem z komunikacją na forum (padł mi komp) Jak naprawię go to odrazu się odezwię a tak apropo w sobotę będę w garażu .
Pozdrawiam SKRZYS
kurek
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kurek »

BoPos pisze:Synchronizacja: mam dwa komplety gaźników i synchronizuję je na 'sucho'
hmmm jakto "na sucho"?? sprawdzasz "na oko" czy sie rowno otwieraja i probujesz ustawiac? ja wiem z doswiadczenia ze to nie zdaje egzaminu...chuoc w virago nie testowalem ale kupe rzedowych 4ek robilem i kiedys jak waku nie mialem to nie dalo sie tego tak zrobic....zawsze kibel wychozil.a to ze pali ci swiece to nic dobrego....pomijajac koszta musisz sie liczyc z tym ze glowica nie przepada za strzalami i zle uregulowanymi gaznikami...takie przynajmniej moje skromne zdanie.
pozdrawiam
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: problem

Post autor: BoPos »

kurek pisze:ja wiem z doswiadczenia ze to nie zdaje egzaminu...
Ja wiem, że zdaje. To kwestia wiedzy i cierpliwości.
kurek pisze:glowica nie przepada za strzalami
Wolne żarty...
kurek pisze:i zle uregulowanymi gaznikami...
Tak, ale tylko w przypadku zbyt ubogiej mieszanki, i nie głowica jako taka ale grzybki zaworów i przylgnie a także denka tłoków.
(Tak na wszelki wypadek mam 2 głowice zapasowe z przebiegiem 12 tys. mil).
Poza tym jest takie powiedzenie - silnik musi coś palić, albo benzynę, albo zawory - ja wolę, żeby palił benzynę więc mam bogatszą mieszankę, tak na wszelki wypadek.
henko
Status: Offline

Re: problem

Post autor: henko »

BoPos pisze:Tak, ale tylko w przypadku zbyt ubogiej mieszanki, i nie głowica jako taka ale grzybki zaworów i przylgnie a także denka tłoków.
W 100% się z Tobą zgadzam BoPos :!:
Skrzys
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Skrzys »

Witam .Jeszcze gościnnie.W sobotę odpalił mi na 2 cylindry czyli tylko regulacja i jeszcze raz regulacja - tak mi się wydaje
Pozdrawiam SKRZYS

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 6:05 pm ]
Mam pytanie do Boposa .Jak na sucho wyregulować może krótki opis może się mi uda . Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 6:07 pm ]
Bopos Mogę prosić o kontakt bo widzę że jesteś z Katowic .Ja bym się zgłosił osobiście .Pozdrawaim
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: problem

Post autor: BoPos »

Chwilowo (od prawie czterech lat) mieszkam w Warszawie.
Zadzwoń kiedyś wieczorem to opowiem jak ja to robię
sześćsetdwadwaczterydziewięćtrzytrzydziewięć.
Gratulacje odpału na dwóch!
kurek
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kurek »

panowie nie bierzecie pod uwage tego ze pekaja przestrzenie pomiedzy gniazdami zaworowymi....no chyba ze virago ma jakas turbo odporna na to glowice...widzialem nie jedna w ten sposob zalatwiona tyle ze w rzedowych i wysokobrotowych...wiem co mowie...wszystko jest tylko kwestia tego jak czest do owych strzalow dochodzi.nie bede sie z wami spieral bo ile szkol tylu znawcow ale wiem swoje:P a nie rozumiem jaki cel ma synchro na sucho skoro i tak trzeba to potem poprawic....
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: problem

Post autor: BoPos »

kurek pisze:...nie bierzecie pod uwage tego ze pekaja przestrzenie pomiedzy gniazdami zaworowymi..
Ja nie biorę... Podobnie jak nie biorę pod uwagę innych, hipotetycznych awarii prowadzących nawet do tragedii jak n.p. pęknięcia szprych w kole czy blokady wałka kardana... W przypadku silnika, i nie tylko, wystarczy stosować się do zaleceń producenta
kurek pisze:a nie rozumiem jaki cel ma synchro na sucho skoro i tak trzeba to potem poprawic....
Ja rozumiem... :rock: Ja to sprawdziłem i wiem, że działa. A Ty sprawdziłeś?
Skrzys
Status: Offline

Re: problem

Post autor: Skrzys »

Tak panowie zasięgałem informacji jeszcze u mechaników motocykli na śląsku i to jest tylko regulacja koszt u nas to jakieś 100 zeta .Tak i tak w sobotę jeszcze raz je wyciągam i będę je czyścił jeszcze raz.
ODPOWIEDZ