Strona 3 z 3

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 15:49
autor: micek1968
a tak jakby trzeba było jednak wymieniać te łożyska to muszę kupować konkretnie do Virażki czy po prostu pójść do sklepu z łożyskami i kupić łożyska oznaczone 22-1004 . Pytam bo pewnie łożyska w torebce Yamahy będą kosztowały 5 razy więcej niż takie nie-Yamahowe (pamiętam kiedy kupowałem gumki pod dekiel od filtra oleju kiedy oryginały kosztowały coś koło 50 zł a za gumki w sklepie z uszczelkami zapłaciłem 2,50)

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 20:31
autor: jacek64
22-1004 to numer zestawu ( łożyska i podkładki ) tak ze mogą nie mieć takiego. Jeśli osobno chcesz kupić to jutro mogę podać numery łożysk ( gdzieś mi się jeszcze walają pudełka po nich ). Jeśli teraz nie masz włożonych stożkowych to musisz zrobić mały tuning ze starych osłon :mrgreen: . Co do oringów - owszem kupisz znacznie tańsze tylko musisz mieć tą świadomość że za tą kasę sprzedadzą ci oczywiście olejo-odporne ale nie będą odporne na temperaturę.Owszem są do jakiś 80 stopni tylko CHWILOWO a nie na stałe. Dostaną temperatury, robią się twarde i mogą puścić. Ja bynajmniej wołam o lepszy materiał. Jak musiałem silnik przez takie wyciągać to na takie wogóle nie patrzę.

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 21:29
autor: danek25
o co chodzi z tym tuningiem osłon. U mnie są jeszcze kulkowe, a zamówione stożkowe

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 21:36
autor: tylust
Jak zamówiłeś zestaw to dostaniesz łożyska z nowymi osłonami. Kolega micek pytał o SAME łożyska. Jak kupi same łożyska to będzie musiał pokombinować z wykorzystaniem starych osłon :wink:

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 21:43
autor: jacek64
danek25 pisze:o co chodzi z tym tuningiem osłon. U mnie są jeszcze kulkowe, a zamówione stożkowe
Po prostu inna jest budowa łożysk i inaczej zbudowane są uszczelniacze albo osłonki ( jak to kto nazywa ). Da się zrobić tylko trochę pomyśleć przy przeróbce żeby spełniały swoją rolę.

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 21:46
autor: danek25
ja zamówiłem łożyska z pierścieniami komplet górne i dolne to chyba wystarczy???

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 22:01
autor: jacek64
Wystarczy. Jeżeli wybierasz wersję oszczędnościową ( same łożyska ) to musisz kombinować. Coś za coś :D

Re: Łożysko główki ramy

: 23 października 2014, 22:16
autor: danek25
ok dzięki.

Re: Łożysko główki ramy

: 26 października 2014, 16:52
autor: micek1968
A ja na razie jestem po wymianie oleju w lagach i dokręceniu główki ramy (nakrętka była luźna że nie musiałem klucza używać do jej odkręcenia). Luz zniknął na główne ale tyle co udało mi się przejechać kawałek to chyba dalej pływa... Tak więc szukam dalej.. W następnej kolejności sprawdzę tylnie amorki i te magiczne gumy

Re: Łożysko główki ramy

: 26 października 2014, 18:35
autor: goral
Sprawdz jeszcxe luz na wachaczu i na tylnich łozyskach w kole . A nie masz przypadkiem malo powietrza w oponach? To terz duzo daje :-))

Re: Łożysko główki ramy

: 26 października 2014, 21:33
autor: micek1968
No właśnie ... Czy luzy na tylnim łożysku sprawdzę szarpiąc za koło ? Znajomy mówił że u mnie tak tego nie sprawdzę bo mam kardana i on "trzyma" koło. A może faktycznie najlepiej do sprawdzenia luzu na wahaczu ściągnąć koło ?

Re: Łożysko główki ramy

: 26 października 2014, 21:44
autor: goral
micek1968 pisze:No właśnie ... Czy luzy na tylnim łożysku sprawdzę szarpiąc za koło ? Znajomy mówił że u mnie tak tego nie sprawdzę bo mam kardana i on "trzyma" koło
:shock:
Kardan nie trzyma koła tylko ma przenosic napęd trzyma koło ale nie na sztywno . Stawiasz maszynę na głównych stopkach i szarpiesz za koncowke wachacza .Obserwujesz czy nie ma luzu na łozyskach w wachaczu czyli na przedzie wachacza tam gdzie masz takie srebrne kołpaki w ramie przykrywające śruby nośne wachacza .Luz moze byc na łoźysku wachacza tam usadowionym . W kole to samo robisz ze stawianiem na stopce . tylko kolo szarpiesz góra doł i na boki .. Ja miałem luzy na gumach amortyzatorów . Kolega Gregor S gumki dorobił wymieniłem i lata jak wściekła :-))Pozdrawiam :-)) Na przyszłość pytaj o porade na forum :-))

Re: Łożysko główki ramy

: 26 października 2014, 21:46
autor: micek1968
OK.. Jutro spróbuję to sprawdzić...

Re: Łożysko główki ramy

: 28 października 2014, 17:34
autor: micek1968
Sprawdziłem i nic nie czuję... Olewam to.. jeszcze te trzy dni do końca listopada jakoś przepękam a potem po prostu rozbiorę to wszystko i sprawdzę naocznie bo tak to będę szukał długo...Dzięki wszystkim za pomoc... Jak już coś znajdę napiszę na forum.

Re: Łożysko główki ramy

: 30 października 2014, 23:39
autor: micek1968
Słuchajcie... Kolega GregorS spytał się mnie czy chcę gumy z tulejkami czy bez? Jeszcze tego nie rozbierałem... Da się przełożyć stare tulejki do nowych gum czy od razu najlepiej brać z tulejkami (chyba tulejki nie są potrzebne)...

Re: Łożysko główki ramy

: 31 października 2014, 00:14
autor: goral
Rozbierz i zobaczysz :-)) Dopiero sie dowiesz. Ja brałem bez i jest ok .

Re: Łożysko główki ramy

: 04 listopada 2014, 17:54
autor: micek1968
No i się wyjasniło co to było... Dziś złapałem kapcia a dokładniej to zeszło mi w nocy dość dużo powietrza z koła... Pojechałem do mechników którzy potrafią zdjąć koło i sprawdzić co jest grane i przy okazji wypytałem żeby zerknęli na te moje problemy... Wytrzęśli całe moto od góry do dołu i się okazało że jedno z trzech łożysk w tylnim kole było mocno wyjechane.... Przy okazji wymieniłem też dwa pozostałe i teraz lata jak ta lala... :)
Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam

Re: Łożysko główki ramy

: 04 listopada 2014, 19:27
autor: goral
A nie mówiłem:-)) :D Teraz tylko latac :-))

Re: Łożysko główki ramy

: 04 listopada 2014, 20:45
autor: micek1968
Ale dziwnie trochę bo miałem każde inne łożysko... Ktoś kiedyś chyba coś tam już grzebał i chyba wkładał co miał :evil:

Re: Łożysko główki ramy

: 27 czerwca 2015, 22:30
autor: przemi
Panie i Panowie ma ktoś wymiary, tudzież oznaczenie łożysk główki ramy do virci 1100 '92. Czas dokonać zmiany, a chętnie kupił bym polskie FŁT. Zamiast tych ochraniaczy czy jak je tam zwał, można kupić kryte łożyska i będą na wieki.