Kolory przewodów do modułu

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
srubokret4
Status: Offline

Kolory przewodów do modułu

Post autor: srubokret4 »

Witam.Remontuje virago 1100 z 1988 roku i mam bardzo poważny problem,a nie znalazłem go nigdzie na forum,a chodzi mi o to żeby ktoś (kto ma możliwość) mi podał kolory przewodów w kostkach jakie idą do modułu.Bo ginie mi jeden impuls na cewkę i nie daje iskry,tylko raz czasem jest i to bardzo rzadko.Robiłem próby na drugim impulsatorze i jest to samo.Wiec wnioskuje że jest walnięty moduł,albo są zamienione przewody.Zwracam się z prośbą do tych właścicieli virago którzy mieli podobny problem,albo wiedzą jak temu zaradzić.czy jest możliwość w domu sprawdzić moduł,czy murze go wysyłać do sprawdzenia?Czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat który sprawdzi mi moduł,a ewentualnie naprawi?Sezon tak blisko a motocykl nie działa.
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Kolory przewodów do modułu

Post autor: BoPos »

1. Przywitaj się i dowypełniaj dane o sobie
2. Idź sobie do mojej galerii, tam są schematy
3. w 'download' są manuale
srubokret4
Status: Offline

Re: Kolory przewodów do modułu

Post autor: srubokret4 »

Dzięki śliczne dla ciebie BoPos.Jak tylko wydrukuje sobie schemat to będe sprawdzał instalacje.Jak nie znajdę drugiej iskry to wyśle moduł do jakiegoś kolesia co ogłasza się w gazetach motocyklowych że naprawia moduły to wtedy może coś wyniknie.Nie mam skąd wziąć drugiej xv 1100 żeby sprawdzić przewody i moduł.najłatwiej jest podpiąć pod sprawny motocykl,a jak nie to szukanie (tylko czego)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Kolory przewodów do modułu

Post autor: kyller »

czesc
1.impuls na któy gar ginie ? jak na pierwszy to odepnij obrotomierz
2.moduły do 1100 sa trudno naprawialne
3.sprawdz ile koles chce za naprawe a potem daj mi cynk na PW, moge miec aftermarketowy NOWY moduł
BoPos
Posty: 389
Rejestracja: 04 maja 2008, 08:02
Status: Offline

Re: Kolory przewodów do modułu

Post autor: BoPos »

Myślę, że moduł jest ostatnią rzeczą którą powinieneś brać pod uwagę. One się nie psują no chyba że się ma wyjątkowego pecha...

Przede wszystkie sprawdź wszystkie konektory; sprawdź oznacza rozłącz, wyczyść, dognij, zakonserwuj.

U mnie było trochę gorzej: viewtopic.php?t=3127 ale to się da zrobić.
I nie wpadaj w panikę czy zniechęcenie - to tylko kable...
srubokret4
Status: Offline

Re: Kolory przewodów do modułu

Post autor: srubokret4 »

No nie sprawdzałem który to jest cylinder,bo przewody były odpięte od cewek i cewki całkiem wymontowane.Później sam podpiąłem na sztukę,ale wcześniej sprawdzałem miernikiem i na probówkę.Jak włączę zapłon i podpinam probówkę pod przewody do jednej cewki to święci i do drugiej też świeci.Jak obracam rozrusznikiem to jednej idzie przerywany impuls,a na drugą bardzo bardzo rzadko.Jak próbówka łypie to wtedy ma być iskra,podpinam cewkę i jest ale tylko na jednej,a na tej drugiej cały czas obieg zamknięty,tak jakby w układzie klasycznym nie chodził przerywacz.Sam naprawiam instalacje i kładłem od podstaw do wielu czhopperów i innych popularnych.Nie jestem z wykształcenia elektrykiem tylko mechanikiem,ale lubię elektrykę,chociaż ten przypadek to mnie załamał.Mam drugi czujnik halla (impulsator) i nic.mam tez drugi moduł,ale ktoś w nim grzebał śrubokrętem i uszkodził płytkę.Zobaczę z tym obrotomierzem,może on robi jakieś zakłócenia,bo niby bierze impuls z cewki(chyba uzwojenie pierwotne).Będę działał.O wynikach mojego postępowania napisze.Zadzwonię też do kolesia co naprawia moduły i dam znać.A jeszcze chciałem dodać że ten schemat instalacji jest nawet spoko i wszystkie przewody są widoczne,ale przewody w kostkach do modułu są pokazane jeden za druigim,a mi chodziło o to w jakiej kolejności one idą w górnym rzędzie i dolnym (np:od lewej górne przewody i od lewej dolne przewody i tak samo druga kostka),bo kable nie sa oryginalnie skręcone tylko ktoś rozwinął i mogą być źle podłączone.

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 3:55 pm ]
Sprawdzałem po odłączeniu obrotomierza,ale nadal to samo.Dzwoniłem do kolesia co naprawia moduły,i wszelka elekrtronike w motocyklach i nie tylko,oraz pisał że sam kładzie i naprawia instalacje.Za sprawdzenie zawartości paczki bierze 50zł i dzwoni jaka jest sytuacją,jeżeli coś jest popsute to mówi co i ile będzie to kosztować.Naprawa modułu około 300zł.Wysyłam mu dwa czujniki halla (impulsatory) i dwa moduły.Może on coś znajdzie i poradzi,albo powie że jest popsute i trzeba naprawić.Zobaczymy co powie,jak narazie to śniegu po kolana i tak bym nie jeździł :)

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 6:51 pm ]
Spisałem kolory przewodów jakie idą w kostkach do modułu:
Mała kostka-czarny,popielaty,czerwony z zielonym paskiem,niebieski z różowym paskiem
Duża kostka-pomarańczowy,zielony,czarny,popielaty,czerwony z czarnym paskiem,czerwony z białym paskiem,niebieski z żółtym paskiem,czarny z różowym paskiem
Jeżeli ktoś ma możliwość wyciągnąć kostki z modułu i napisać mi poprawną kolejność to będę bardzo wdzięczny,bo nie wiem czy u mnie są one dobrze podłączone,bo wygląda na to jakby ktoś je już wyciągał i nie wiem czy są dobrze założone.
Podpowiem w jaki sposób najłatwiej je opisać:
Mała kostka górny rząd od lewej-taki,taki
Mała kostka dolny rząd od lewej-taki,taki'
Duża kostka górny rząd od lewej-taki,taki,taki,taki
Duża kostka dolny rząd od lewej-taki,taki,taki,taki
Przypomnę że to jest virago 1100 z 1988r.
Myślę że w innych latach było to samo.
Z góry dziękuje za pomoc.
ODPOWIEDZ