Alarm czy blokada tarczy?

Testy, komentarze i opinie o wszelkich akcesoriach i produktach motocyklowych
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Flower »

Zastanawiam się właśnie co wybrać :cool: Chciałbym jakoś zabezpieczyć moją Viróweczkę, ale nie wiem czym i tutaj proszę was o pomoc :roll: Otóż mój budżet wynosi 200 PeeLeNów może da radę podciągnąć do 250, ale to już ostateczność. I teraz pytanie, alarm czy blokada tarczy? Co lepsze waszym zdaniem i dlaczego? Jeżeli alarm, to jaki polecacie, to samo tyczy się blokady :roll: Z góry dziękuję! :rock:
Awatar użytkownika
JohnnY
Posty: 4070
Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
Motocykl: Intruz VS 1400
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: JohnnY »

Jak chcesz to możesz kupić blokade z alarmem
http://moto.allegro.pl/item574112882_bl ... okada.html

Pozdrawiam :motorcycle:
Awatar użytkownika
Flower
Posty: 1401
Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Flower »

JohnnY pisze:Jak chcesz to możesz kupić blokade z alarmem
http://moto.allegro.pl/item574112882_bl ... okada.html

Pozdrawiam :motorcycle:
Ale czy to, nie będzie włączało się tak o, przypadkiem, albo gdy będę chciał ją zdjąć?
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: plaza66 »

Na moje, to blokada starczy... :cool:

Raz wystartowałem z blokadą i Białogłową :roll: - działa :!:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
JohnnY
Posty: 4070
Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
Motocykl: Intruz VS 1400
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 35
Kontakt:
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: JohnnY »

Z tego co słyszałem to masz jakiś czas na zdjęcie tego cuda :rock: żeby to zadziałało to musiałbyś motorem ruszyć albo zabujać. Jeszcze tego nie widziałem w użyciu więc za dużo nie mogę powiedzieć ale zastanawiam się nad kupnem tego cacka :wink:
Leszek69
Posty: 131
Rejestracja: 01 kwietnia 2008, 15:18
Lokalizacja: Kluczbork
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Leszek69 »

Polecam ten temat viewtopic.php?t=4514
Masz dwa w jednym,różnica pomiędzy XE a XN jest taka że ta pierwsza jest chromowana.
Tak więc nie ma potrzeby przepłacać.
Awatar użytkownika
Marecki
Posty: 492
Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
Motocykl: XV1900
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Marecki »

Flower pisze: Ale czy to, nie będzie włączało się tak o, przypadkiem, albo gdy będę chciał ją zdjąć?
Mam XENE14 (żółta) - idealnie pasowała na tarczę w mojej Virażce .
 
Xena ma wewnątrz czujnik, jak założysz ją na tarczę hamulcową to po około 5 sekundach uzbraja się alarm
co sygnalizuje krótkim dźwiękiem ("Pip")
W ciągu tych 5 s musisz zdążyć ją zamknąć kluczykiem.
Jeżeli ktoś poruszy motocyklem, kierownicą lub samą Xeną to nastąpią dwa sygnały inicjujące ("Pip-Pip")
po których włączy się sygnał alarmu na około 15 sekund .
Alarm będzie się wzbudzał tak długo dopóki ktoś będzie grzebał przy motocyklu.
Później alarm uzbroi się do czuwania sygnalizując to pojedynczym krótkim dźwiękiem .
Jak będziesz wyłączał Xenę to może się zdarzyć że na chwilkę wzbudzi się alarm,
ale z reguły wystarcza czasu żeby przekręcić kluczyk i zsunąć blokadę z tarczy zanim to nastąpi .
Czasem alarm wzbudza się nawet jak ktoś przejdzie w pobliżu motocykla lub pojawią się jakieś dźwięki
np. ktoś będzie stukał lub szurał butami po ziemi .
Co ciekawe można regulować czułość Xeny zmieniając jej położenie na tarczy hamulcowej
i tak jeżeli alarm jest zbyt czuły to należy założyć Xenę na dole tarczy hamulcowej.
Jeżeli alarm nie wzbudza się to Xenę należy założyć z boku lub na górze tarczy hamulcowej.

Sygnał alarmu jest dosyć głośny, ale wystarczy zakryć palcem i już niewiele słychać.
Przydaje się do odstraszania dzieciaków na ulicy i co chyba najważniejsze przypomina Tobie
jakbyś chciał ruszyć z zapiętą blokadą .
Mechanicznie blokada jest dosyć solidna, ale jak wiadomo na „fachowca” nie ma rady :(
 
Uwaga ! Towarzystwa ubezpieczeniowe honorują XENE ,
ale warunkiem jest posiadanie faktury zakupu na własne nazwisko !!!
 
 
Pozdrawiam
Marek
Obrazek
morgana
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: morgana »

jezeli chcial bys zalozyc alrm to wiadomo ze za dobry trzeba wiecej zaplacic, a i tak powinno sie miec blokade na kolo (najlepiej jakiegos jaskrawego koloru) zeby zucalo sie w oczy ze motor jest zabezpieczony co dla fachowca i tak nie jest problemem ale odstrasza amatorow ktorzy poluja na zostawione na chwilke motorki (bo do sklepu po bulke na 2 min).
Znam ze dwie osoby ktore uzywaja blokad z alarmem (i sama tez chce sobie kupic taka) i sa zadowoleni.
shelton
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: shelton »

Używam blokady z alarmem - na szczęście dotąd nie musiałem się przekonać o jej skuteczności :)

Koledzy wyżej dokładnie opisali sposób działania, więc nie będę się powtarzał. Od siebie dodam tylko, że warto pamiętać, iż rzeczywiście na fachowców nie ma stuprocentowej metody, ale, jak zawsze w takich przypadkach, każdy dodatkowych "schodek" na ich drodze wydłuża czas potrzebny na kradzież - dlatego, w mojej ocenie, warto.
rosho
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: rosho »

Zgadzam sie ze wszystkimi...mam Xene od roku i bardzo jestem zadowolony..nie raz uratowala mnie przed ruszeniem z blokada na kole...no i wyglada solidnie...
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: wąsaty7 »

Podpisuję się pod XENĄ lewą i prawa ręką.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
ptyś3
Posty: 55
Rejestracja: 05 września 2007, 06:12
Motocykl: Virago XV11oo
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: ptyś3 »

Moim zdaniem alarm jest o tyle lepszy że można lepiej ustawić czułość a co za tym idzie jest jako taka ochrona bagażu(nikt nie grzebie ci po sakwach). Za alarm ze zdalnym ddpalaniem i gaszeniem kluczykami w pilocie zapłaciłem 150 zł , zamontowałem zamodzielnie. Ma jeszcze tą zaletę że kluczyki możesz mieć w kieszeni podczas jazdyi nic ci nie brzęczy przy kierownicy. :rock:
Ptyś
Awatar użytkownika
Pixa
Posty: 626
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
Motocykl: Virago 535 DX 2YL
Lokalizacja: Kobierzyce
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Pixa »

Jak juz pisalem w watku ktory ktos tu podlinkowal, posiadam taka blokade: BLOKADA, kupilem na Allegro [LINK ]

Szkoda mi bylo kasy na xene a to taka ubozsza wersja troche. Uzbrajasz blokade zamykajac ja. Jest uzbrojona po 15 sekundach. Na pierwsze zatrzasniecie motorem nie reaguje - niby ze podmuch wiatru czy cos :-) Potem reaguje na kazde nastepne. Jesli ktos sie boi, ze podmuchem wiatru okaze sie zlodziej - mozna ruszyc motor samemu po uzbrojeniu blokady i juz za kazdym razem bedzie nam wyla.

Oprocz tego lancuchem do znaku i tyle jesli chodzi o moje zabezpieczenia.
Husky
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Husky »

Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
Awatar użytkownika
Ordynator
Posty: 218
Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 12:59
Motocykl: Virago 750 '96
Lokalizacja: Gryfino
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Ordynator »

Husky pisze:Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
Mam alarm w swojej ślicznotce, ale tyle tylko mogę powiedzieć, po prostu już był. Na pewno na psychikę wpływa odrobinę :)
ZF Kolektyw
Awatar użytkownika
Marecki
Posty: 492
Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
Motocykl: XV1900
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Marecki »

Husky pisze:Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
Niedawno przerabiałem ten temat :)
Zleciałem w Poznaniu kilka warsztatów i dwa najlepsze honorowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe to :
- Meta Def.com 3
- Fox 100 Thunder
Jest jeszcze kilka innych całkiem fajnych alarmów, (niektóre z powiadomieniem na pilota)
ceny od 240-660 zł. z montażem.
Napisz co Ciebie interesuje (przedział cenowy) to opiszę szczegóły/możliwości tych alarmów ?!
Pozdrawiam
Marek
Obrazek
Husky
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Husky »

Nie wiem... chodzi mi głównie o robienie hałasu... odcięcia zapłonu nie chcę bo większość alarmów to china i nie chcę żeby odcięło mi podczas jazdy :neutral: ...
Blokadę na tarczę mam bez syreny więc potrzebuję tylko czegoś żeby darło się jak ktoś będzie ruszał lalką albo próbował coś odkręcić. W nocy moto stoi w garażu więc chciałbym głównie jakiegoś zabezpieczenia jak parkuję gdzieś w ciągu dnia żeby nikt nie grzebał.

Dlatego zastanawiam się ile warto inwestować...
Charles
Posty: 95
Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
Lokalizacja: Piaseczno
Wiek: 44
Kontakt:
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Charles »

Jakby kogoś interesowało to mam do sprzedania alarmy francuskiej firmy Banshee, nie żadna tam chińszczyzna. Zużycie prądu 0,2 mA. Jakby ktoś był zainteresowany to więcej informacji podam na priva żeby nie zaśmiecać tematu.
Awatar użytkownika
Taternik
Posty: 1236
Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
Motocykl: Yamaha XV 750 1994
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Taternik »

http://www.allegro.pl/item572849724_ala ... _cena.html
Ja mam bardzo podobny i nie narzekam :bikersmile:
Awatar użytkownika
Marecki
Posty: 492
Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
Motocykl: XV1900
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Marecki »

Husky pisze: odcięcia zapłonu nie chcę bo większość alarmów to china i nie chcę żeby odcięło mi podczas jazdy :neutral: ...
Nawet w przypadku markowych alarmów serwisanci nie polecają blokady zapłonu.
Zamiast blokady zapłonu robi się blokadę rozrusznika .

Alarm chcesz montować sam czy skorzystać z jakiegoś serwisu ?
Pozdrawiam
Marek
Obrazek
Husky
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Husky »

Sam, sam, sam... :rock:

... a jak czytam o tej funkcji przeciw porwaniowej co wyłącza silnik podczas jazdy to aż dreszczy dostaję ... :???: i nie chcę żadnych uruchomień z pilota :neutral:
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: wąsaty7 »

Na złodzieja nie ma zabezpieczenia.Możemy tylko utrudnić mu zadanie.Z własnego doświadczenia;rok 1992, motocykl JAWA CZ350,blokada kierownicy,wyłączony prąd(wyłącznik akumulatora),przykuta do słupa oświetleniowego,pod blokiem,ruchliwa ulica i poszła.Nie wiadomo gdzie,nie wiadomo z kim.
Wąsaty7
Husky
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: Husky »

dokładnie, jak ktoś chce zwinąć to da radę... ale jak ruszy i narobi hałasu to trochę zniechęci, zwłaszcza jak moto jest w zasięgu słuchu i w miarę ruchliwej ulicy. O to chodzi żeby utrudnić i zmniejszyć szansę zrobienia pa, pa leleczce :cool:
mimo80
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: mimo80 »

Ja zrobiłem zabezpieczenie samemu - bo łańcuchom nie ufam - do parkingu podziemnego
Tutaj kilka fotek: zdjęcia bez kola motocykla - to zdjęcia na początku pracy - taka wersja koncepcyjna :)


później z powodu rożnego rodzaju pomysłów nastąpiły zmiany
-bolec zmieniony na utwardzany
-kłódka została osłonięta kątownikami aby nie było dostępu do bolca
-kłódka ma atest klasy C
-długość "szpary" na bolec została zaspawana, aby uniemożliwić podniesienie koła i wykręcenie osi
-tak samo śruba osi została osłonięta - aby uniknąć wykręcenia
- w najbliższym czasie wewnętrzne boki zostaną osłonięte gumą, aby uniknąć ewentualnych otarć widelca przy wjeżdżaniu :)

Dodatkowo na zimę XENA + tylne koło łańcuchem do kotwy i blokada kierownicy - chyba trochę przesadziłem :) - jeszcze zastawiam go autem :)
Teraz szukam pokrowca na zimę, aby się nie kurzyła :)

Pozdrawiam
MIMO
http://img340.imageshack.us/i/blokada1.jpg/
http://img80.imageshack.us/i/blokada2.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada3.jpg/
http://img57.imageshack.us/i/blokada4.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada5.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada6.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada7.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada.jpg/
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Alarm czy blokada tarczy?

Post autor: wąsaty7 »

Jestem pod wrażeniem!Pomysł i wykonanie rewelacyjne.To zabezpieczenie na pewno zniechęci złodzieja.
Powodzenia i pozdrawiam.
Wąsaty7
ODPOWIEDZ