Alarm czy blokada tarczy?
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Alarm czy blokada tarczy?
Zastanawiam się właśnie co wybrać Chciałbym jakoś zabezpieczyć moją Viróweczkę, ale nie wiem czym i tutaj proszę was o pomoc Otóż mój budżet wynosi 200 PeeLeNów może da radę podciągnąć do 250, ale to już ostateczność. I teraz pytanie, alarm czy blokada tarczy? Co lepsze waszym zdaniem i dlaczego? Jeżeli alarm, to jaki polecacie, to samo tyczy się blokady Z góry dziękuję!
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Jak chcesz to możesz kupić blokade z alarmem
http://moto.allegro.pl/item574112882_bl ... okada.html
Pozdrawiam
http://moto.allegro.pl/item574112882_bl ... okada.html
Pozdrawiam
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Ale czy to, nie będzie włączało się tak o, przypadkiem, albo gdy będę chciał ją zdjąć?JohnnY pisze:Jak chcesz to możesz kupić blokade z alarmem
http://moto.allegro.pl/item574112882_bl ... okada.html
Pozdrawiam
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Na moje, to blokada starczy...
Raz wystartowałem z blokadą i Białogłową - działa
Raz wystartowałem z blokadą i Białogłową - działa
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- JohnnY
- Posty: 4070
- Rejestracja: 06 października 2008, 22:30
- Motocykl: Intruz VS 1400
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 35
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Z tego co słyszałem to masz jakiś czas na zdjęcie tego cuda żeby to zadziałało to musiałbyś motorem ruszyć albo zabujać. Jeszcze tego nie widziałem w użyciu więc za dużo nie mogę powiedzieć ale zastanawiam się nad kupnem tego cacka
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 01 kwietnia 2008, 15:18
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Polecam ten temat viewtopic.php?t=4514
Masz dwa w jednym,różnica pomiędzy XE a XN jest taka że ta pierwsza jest chromowana.
Tak więc nie ma potrzeby przepłacać.
Masz dwa w jednym,różnica pomiędzy XE a XN jest taka że ta pierwsza jest chromowana.
Tak więc nie ma potrzeby przepłacać.
- Marecki
- Posty: 492
- Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
- Motocykl: XV1900
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Mam XENE14 (żółta) - idealnie pasowała na tarczę w mojej Virażce .Flower pisze: Ale czy to, nie będzie włączało się tak o, przypadkiem, albo gdy będę chciał ją zdjąć?
Xena ma wewnątrz czujnik, jak założysz ją na tarczę hamulcową to po około 5 sekundach uzbraja się alarm
co sygnalizuje krótkim dźwiękiem ("Pip")
W ciągu tych 5 s musisz zdążyć ją zamknąć kluczykiem.
Jeżeli ktoś poruszy motocyklem, kierownicą lub samą Xeną to nastąpią dwa sygnały inicjujące ("Pip-Pip")
po których włączy się sygnał alarmu na około 15 sekund .
Alarm będzie się wzbudzał tak długo dopóki ktoś będzie grzebał przy motocyklu.
Później alarm uzbroi się do czuwania sygnalizując to pojedynczym krótkim dźwiękiem .
Jak będziesz wyłączał Xenę to może się zdarzyć że na chwilkę wzbudzi się alarm,
ale z reguły wystarcza czasu żeby przekręcić kluczyk i zsunąć blokadę z tarczy zanim to nastąpi .
Czasem alarm wzbudza się nawet jak ktoś przejdzie w pobliżu motocykla lub pojawią się jakieś dźwięki
np. ktoś będzie stukał lub szurał butami po ziemi .
Co ciekawe można regulować czułość Xeny zmieniając jej położenie na tarczy hamulcowej
i tak jeżeli alarm jest zbyt czuły to należy założyć Xenę na dole tarczy hamulcowej.
Jeżeli alarm nie wzbudza się to Xenę należy założyć z boku lub na górze tarczy hamulcowej.
Sygnał alarmu jest dosyć głośny, ale wystarczy zakryć palcem i już niewiele słychać.
Przydaje się do odstraszania dzieciaków na ulicy i co chyba najważniejsze przypomina Tobie
jakbyś chciał ruszyć z zapiętą blokadą .
Mechanicznie blokada jest dosyć solidna, ale jak wiadomo na „fachowca” nie ma rady
Uwaga ! Towarzystwa ubezpieczeniowe honorują XENE ,
ale warunkiem jest posiadanie faktury zakupu na własne nazwisko !!!
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
jezeli chcial bys zalozyc alrm to wiadomo ze za dobry trzeba wiecej zaplacic, a i tak powinno sie miec blokade na kolo (najlepiej jakiegos jaskrawego koloru) zeby zucalo sie w oczy ze motor jest zabezpieczony co dla fachowca i tak nie jest problemem ale odstrasza amatorow ktorzy poluja na zostawione na chwilke motorki (bo do sklepu po bulke na 2 min).
Znam ze dwie osoby ktore uzywaja blokad z alarmem (i sama tez chce sobie kupic taka) i sa zadowoleni.
Znam ze dwie osoby ktore uzywaja blokad z alarmem (i sama tez chce sobie kupic taka) i sa zadowoleni.
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Używam blokady z alarmem - na szczęście dotąd nie musiałem się przekonać o jej skuteczności
Koledzy wyżej dokładnie opisali sposób działania, więc nie będę się powtarzał. Od siebie dodam tylko, że warto pamiętać, iż rzeczywiście na fachowców nie ma stuprocentowej metody, ale, jak zawsze w takich przypadkach, każdy dodatkowych "schodek" na ich drodze wydłuża czas potrzebny na kradzież - dlatego, w mojej ocenie, warto.
Koledzy wyżej dokładnie opisali sposób działania, więc nie będę się powtarzał. Od siebie dodam tylko, że warto pamiętać, iż rzeczywiście na fachowców nie ma stuprocentowej metody, ale, jak zawsze w takich przypadkach, każdy dodatkowych "schodek" na ich drodze wydłuża czas potrzebny na kradzież - dlatego, w mojej ocenie, warto.
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Zgadzam sie ze wszystkimi...mam Xene od roku i bardzo jestem zadowolony..nie raz uratowala mnie przed ruszeniem z blokada na kole...no i wyglada solidnie...
- ptyś3
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 września 2007, 06:12
- Motocykl: Virago XV11oo
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Moim zdaniem alarm jest o tyle lepszy że można lepiej ustawić czułość a co za tym idzie jest jako taka ochrona bagażu(nikt nie grzebie ci po sakwach). Za alarm ze zdalnym ddpalaniem i gaszeniem kluczykami w pilocie zapłaciłem 150 zł , zamontowałem zamodzielnie. Ma jeszcze tą zaletę że kluczyki możesz mieć w kieszeni podczas jazdyi nic ci nie brzęczy przy kierownicy.
Ptyś
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Jak juz pisalem w watku ktory ktos tu podlinkowal, posiadam taka blokade: BLOKADA, kupilem na Allegro [LINK ]
Szkoda mi bylo kasy na xene a to taka ubozsza wersja troche. Uzbrajasz blokade zamykajac ja. Jest uzbrojona po 15 sekundach. Na pierwsze zatrzasniecie motorem nie reaguje - niby ze podmuch wiatru czy cos Potem reaguje na kazde nastepne. Jesli ktos sie boi, ze podmuchem wiatru okaze sie zlodziej - mozna ruszyc motor samemu po uzbrojeniu blokady i juz za kazdym razem bedzie nam wyla.
Oprocz tego lancuchem do znaku i tyle jesli chodzi o moje zabezpieczenia.
Szkoda mi bylo kasy na xene a to taka ubozsza wersja troche. Uzbrajasz blokade zamykajac ja. Jest uzbrojona po 15 sekundach. Na pierwsze zatrzasniecie motorem nie reaguje - niby ze podmuch wiatru czy cos Potem reaguje na kazde nastepne. Jesli ktos sie boi, ze podmuchem wiatru okaze sie zlodziej - mozna ruszyc motor samemu po uzbrojeniu blokady i juz za kazdym razem bedzie nam wyla.
Oprocz tego lancuchem do znaku i tyle jesli chodzi o moje zabezpieczenia.
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
- Ordynator
- Posty: 218
- Rejestracja: 21 sierpnia 2008, 12:59
- Motocykl: Virago 750 '96
- Lokalizacja: Gryfino
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Mam alarm w swojej ślicznotce, ale tyle tylko mogę powiedzieć, po prostu już był. Na pewno na psychikę wpływa odrobinęHusky pisze:Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
ZF Kolektyw
- Marecki
- Posty: 492
- Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
- Motocykl: XV1900
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Niedawno przerabiałem ten tematHusky pisze:Ma ktoś jakieś doświadczenie z alarmami do moto, szukam i bardzo wiem jaki wybrać. Blokadę już mam i chcę jeszcze alarm...
Zleciałem w Poznaniu kilka warsztatów i dwa najlepsze honorowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe to :
- Meta Def.com 3
- Fox 100 Thunder
Jest jeszcze kilka innych całkiem fajnych alarmów, (niektóre z powiadomieniem na pilota)
ceny od 240-660 zł. z montażem.
Napisz co Ciebie interesuje (przedział cenowy) to opiszę szczegóły/możliwości tych alarmów ?!
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Nie wiem... chodzi mi głównie o robienie hałasu... odcięcia zapłonu nie chcę bo większość alarmów to china i nie chcę żeby odcięło mi podczas jazdy ...
Blokadę na tarczę mam bez syreny więc potrzebuję tylko czegoś żeby darło się jak ktoś będzie ruszał lalką albo próbował coś odkręcić. W nocy moto stoi w garażu więc chciałbym głównie jakiegoś zabezpieczenia jak parkuję gdzieś w ciągu dnia żeby nikt nie grzebał.
Dlatego zastanawiam się ile warto inwestować...
Blokadę na tarczę mam bez syreny więc potrzebuję tylko czegoś żeby darło się jak ktoś będzie ruszał lalką albo próbował coś odkręcić. W nocy moto stoi w garażu więc chciałbym głównie jakiegoś zabezpieczenia jak parkuję gdzieś w ciągu dnia żeby nikt nie grzebał.
Dlatego zastanawiam się ile warto inwestować...
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 grudnia 2008, 18:50
- Motocykl: Yamaha Virago XV 1100
- Lokalizacja: Piaseczno
- Wiek: 44
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Jakby kogoś interesowało to mam do sprzedania alarmy francuskiej firmy Banshee, nie żadna tam chińszczyzna. Zużycie prądu 0,2 mA. Jakby ktoś był zainteresowany to więcej informacji podam na priva żeby nie zaśmiecać tematu.
- Taternik
- Posty: 1236
- Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
- Motocykl: Yamaha XV 750 1994
- Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
http://www.allegro.pl/item572849724_ala ... _cena.html
Ja mam bardzo podobny i nie narzekam
Ja mam bardzo podobny i nie narzekam
Oparcia 750/1100 w ciągłej sprzedaży
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
http://picasaweb.google.pl/taternik10
http://picasaweb.google.com/wmelka
- Marecki
- Posty: 492
- Rejestracja: 03 kwietnia 2008, 15:27
- Motocykl: XV1900
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Nawet w przypadku markowych alarmów serwisanci nie polecają blokady zapłonu.Husky pisze: odcięcia zapłonu nie chcę bo większość alarmów to china i nie chcę żeby odcięło mi podczas jazdy ...
Zamiast blokady zapłonu robi się blokadę rozrusznika .
Alarm chcesz montować sam czy skorzystać z jakiegoś serwisu ?
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Sam, sam, sam...
... a jak czytam o tej funkcji przeciw porwaniowej co wyłącza silnik podczas jazdy to aż dreszczy dostaję ... i nie chcę żadnych uruchomień z pilota
... a jak czytam o tej funkcji przeciw porwaniowej co wyłącza silnik podczas jazdy to aż dreszczy dostaję ... i nie chcę żadnych uruchomień z pilota
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Na złodzieja nie ma zabezpieczenia.Możemy tylko utrudnić mu zadanie.Z własnego doświadczenia;rok 1992, motocykl JAWA CZ350,blokada kierownicy,wyłączony prąd(wyłącznik akumulatora),przykuta do słupa oświetleniowego,pod blokiem,ruchliwa ulica i poszła.Nie wiadomo gdzie,nie wiadomo z kim.
Wąsaty7
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
dokładnie, jak ktoś chce zwinąć to da radę... ale jak ruszy i narobi hałasu to trochę zniechęci, zwłaszcza jak moto jest w zasięgu słuchu i w miarę ruchliwej ulicy. O to chodzi żeby utrudnić i zmniejszyć szansę zrobienia pa, pa leleczce
-
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Ja zrobiłem zabezpieczenie samemu - bo łańcuchom nie ufam - do parkingu podziemnego
Tutaj kilka fotek: zdjęcia bez kola motocykla - to zdjęcia na początku pracy - taka wersja koncepcyjna
później z powodu rożnego rodzaju pomysłów nastąpiły zmiany
-bolec zmieniony na utwardzany
-kłódka została osłonięta kątownikami aby nie było dostępu do bolca
-kłódka ma atest klasy C
-długość "szpary" na bolec została zaspawana, aby uniemożliwić podniesienie koła i wykręcenie osi
-tak samo śruba osi została osłonięta - aby uniknąć wykręcenia
- w najbliższym czasie wewnętrzne boki zostaną osłonięte gumą, aby uniknąć ewentualnych otarć widelca przy wjeżdżaniu
Dodatkowo na zimę XENA + tylne koło łańcuchem do kotwy i blokada kierownicy - chyba trochę przesadziłem - jeszcze zastawiam go autem
Teraz szukam pokrowca na zimę, aby się nie kurzyła
Pozdrawiam
MIMO
http://img340.imageshack.us/i/blokada1.jpg/
http://img80.imageshack.us/i/blokada2.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada3.jpg/
http://img57.imageshack.us/i/blokada4.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada5.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada6.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada7.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada.jpg/
Tutaj kilka fotek: zdjęcia bez kola motocykla - to zdjęcia na początku pracy - taka wersja koncepcyjna
później z powodu rożnego rodzaju pomysłów nastąpiły zmiany
-bolec zmieniony na utwardzany
-kłódka została osłonięta kątownikami aby nie było dostępu do bolca
-kłódka ma atest klasy C
-długość "szpary" na bolec została zaspawana, aby uniemożliwić podniesienie koła i wykręcenie osi
-tak samo śruba osi została osłonięta - aby uniknąć wykręcenia
- w najbliższym czasie wewnętrzne boki zostaną osłonięte gumą, aby uniknąć ewentualnych otarć widelca przy wjeżdżaniu
Dodatkowo na zimę XENA + tylne koło łańcuchem do kotwy i blokada kierownicy - chyba trochę przesadziłem - jeszcze zastawiam go autem
Teraz szukam pokrowca na zimę, aby się nie kurzyła
Pozdrawiam
MIMO
http://img340.imageshack.us/i/blokada1.jpg/
http://img80.imageshack.us/i/blokada2.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada3.jpg/
http://img57.imageshack.us/i/blokada4.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada5.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada6.jpg/
http://img251.imageshack.us/i/blokada7.jpg/
http://img387.imageshack.us/i/blokada.jpg/
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Alarm czy blokada tarczy?
Jestem pod wrażeniem!Pomysł i wykonanie rewelacyjne.To zabezpieczenie na pewno zniechęci złodzieja.
Powodzenia i pozdrawiam.
Powodzenia i pozdrawiam.
Wąsaty7