20w40
- sin88
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:11
- Motocykl: XV750
- Lokalizacja: Piekło
- Wiek: 36
- Status: Offline
20w40
Jak wynika z serwisówki Clymer'a do Virażki 750 należy wlać olej 20w40, powiedzcie mi czy to jest olej mineralny?
Czy dobrym olejem będzie ten ??
Drugie pytanie dotyczy skrzyni? Czy w skrzyni też należy wymieniać olej (jeżeli wogóle jest tam jakiś osobny)?
Czy dobrym olejem będzie ten ??
Drugie pytanie dotyczy skrzyni? Czy w skrzyni też należy wymieniać olej (jeżeli wogóle jest tam jakiś osobny)?
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: 20w40
Tak mineralny, Ja osobiście polecam Motula 20W50, na Castrolu silnik chodził głośniej i brał oliwkę, na motulu niema tych rzeczy. Skrzynia nie potrzebuje osobno wlewanego oleju, pracuje w tym samym.
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: 20w40
CASTROL ACT>EVO 4T 20W40 4L
To jest chyba syntetyk, więc odpuść go sobie...
To jest chyba syntetyk, więc odpuść go sobie...
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: 20w40
Faktycznie. Na tym opisie jest wyraźnie napisane, że mineralny.
Czyli możesz brać.
Jeśli chcesz więcej wiedzieć o olejach do naszych lalek, użyj opcji szukaj.
Temat był wiele razy wałkowany...
Czyli możesz brać.
Jeśli chcesz więcej wiedzieć o olejach do naszych lalek, użyj opcji szukaj.
Temat był wiele razy wałkowany...
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 20w40
ja lałem kiedyś tego Castrola i było ok. Krótki czas po wymianie ślizga się sprzęgło, ale później przestaje.
Jakiś czas temu był niedostępny (sprzedawca mi mówił że go wycofali), więc wziąłem jakiegoś Castrola GPS 10W40 i było ok. do czasu aż zatarł mi się wałek rozrządu w przedniej głowicy . Po diagnozie okazało się że niemiał smarowania, bo smok pompy oleju był zapchany jakimś syfem
Jakiś czas temu był niedostępny (sprzedawca mi mówił że go wycofali), więc wziąłem jakiegoś Castrola GPS 10W40 i było ok. do czasu aż zatarł mi się wałek rozrządu w przedniej głowicy . Po diagnozie okazało się że niemiał smarowania, bo smok pompy oleju był zapchany jakimś syfem
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 20w40
powiem szczerze, że sam tego nie czyściłem. Ojciec zaprowadził sprzęta do majstra, bo ja rzadko w domu bywam.
We własnym zakresie zrobić można wszystko, tylko trzeba trochę wiedzy, sprzętu i dużo chęci .
Do pompy oleju dostaniesz się, gdy zdejmiesz lewą pokrywę (to robiłem kilka razy, bo miałem tam lekką nieszczelność), na dole będziesz widział pompę i idący do niej łańcuszek, który ją napędza i gdzieś tam musi być też ten smok.
We własnym zakresie zrobić można wszystko, tylko trzeba trochę wiedzy, sprzętu i dużo chęci .
Do pompy oleju dostaniesz się, gdy zdejmiesz lewą pokrywę (to robiłem kilka razy, bo miałem tam lekką nieszczelność), na dole będziesz widział pompę i idący do niej łańcuszek, który ją napędza i gdzieś tam musi być też ten smok.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- sin88
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:11
- Motocykl: XV750
- Lokalizacja: Piekło
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: 20w40
Przeczytałem już mnóstwo postów dot. zalecanego oleju i ile userów tyle propozycji.
Clymer pisze:
Engine oil
40° F and above SAE 20W/40, SE-SF
To jak to w końcu jest? Motor jest z '94 z przebiegiem 19k mil
Poważnie rozważam tego Castrola 20w40... ale już nie jestem tak przekonany...
Clymer pisze:
Engine oil
40° F and above SAE 20W/40, SE-SF
To jak to w końcu jest? Motor jest z '94 z przebiegiem 19k mil
Poważnie rozważam tego Castrola 20w40... ale już nie jestem tak przekonany...
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 20w40
dlaczego nie jesteś przekonany?sin88 pisze:Poważnie rozważam tego Castrola 20w40... ale już nie jestem tak przekonany...
Bierz, lej i jeźdź.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- sin88
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:11
- Motocykl: XV750
- Lokalizacja: Piekło
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: 20w40
Bo niektórzy kombinuje że jak mniejszy przebieg albo moto mołodsze to lać np. 15w50 mo i się w końcu zamotałem...Arni pisze:dlaczego nie jesteś przekonany?sin88 pisze:Poważnie rozważam tego Castrola 20w40... ale już nie jestem tak przekonany...
Bierz, lej i jeźdź.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: 20w40
jeżeli inżynierowie którzy zaprojektowali ten silnik zalecają do niego jakiś konkretny olej, to dlaczego miałbyś wlewać tam coś innego. Rozumiem, że nie wiesz jaki był wcześniej lany, więc tym bardziej powinieneś zalać taki jaki jest zalecany a z pewnością wszystko będzie ok
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- sart
- Posty: 2820
- Rejestracja: 08 kwietnia 2008, 20:43
- Motocykl: była virago XV 535,jest suzuki boulevard C50
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: 20w40
ja lałem Motula 5100 10W40 za 120zł, a mój kolo jakiś olej Daewoo w tej samej specyfikacji za połowę ceny i efekt ten sam (niby po oleju samochodowym miły ciężko wchodzić biegi, ślizgać sprzęgło i takie tam, ale nic się u niego nie działo przez cały sezon) więc dochodzę do wniosku, że jeśli olej ma taką specyfikację, jaką ma mieć, to jest git.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: 20w40
czsami to mi sie pisac juz o tym nie chce
lepkosc to lepkosc a przydatnosc oleju do silnika okreslaja inne normy
specyfikcja API
SC - silniki z lat 60tych (konstrukcja silnika)
SD - silniki z poczatku lat 70-tych
SE - silniki z konca lat 70-tych
SF- - silniki konstruowane w 80-tych
SG- silniki z konca 80 tych [duza zmiana jakosci oleju]
SH- norma z 1993 podyzszono odpornosc na utlenianie
SJ- poprawka do SH z uwagi na katalizatory
specyfikacja ACEA
A2-standardowa jaosc
A2- mozliwosc wydłuzenia przebiegów miedzy wymianami oleju
SL - norma z 2001
lepkosc to lepkosc a przydatnosc oleju do silnika okreslaja inne normy
specyfikcja API
SC - silniki z lat 60tych (konstrukcja silnika)
SD - silniki z poczatku lat 70-tych
SE - silniki z konca lat 70-tych
SF- - silniki konstruowane w 80-tych
SG- silniki z konca 80 tych [duza zmiana jakosci oleju]
SH- norma z 1993 podyzszono odpornosc na utlenianie
SJ- poprawka do SH z uwagi na katalizatory
specyfikacja ACEA
A2-standardowa jaosc
A2- mozliwosc wydłuzenia przebiegów miedzy wymianami oleju
SL - norma z 2001
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
Witam. Jak to w końcu jest z tym olejem? Manual do xv535 z 89roku zaleca 10W30 lub 20W40, na tym drugim motocykl obecnie pracuje. Czytałem ostatnio instrukcję z xv535 rocznik 2000 i 2001 i nie podaje ona sztywno klasy lepkości lecz wykres zależności klasy lepkości od zakresu temperatur użytkowania (od 10w30 przez 10w40, 15w40, 20w40 do 20w50). Na tym wykresie znajduje się także 20W50 który jest dostępny z oferty Motul. Sam silnik mechanicznie nie zmienił się od początku do końca produkcji modelu xv535. Więc czy można lać 20w50 do silnika z 1989?
Mam ten dylemat właśnie jaki olej zamówić Castrol ActEvo 20w40 czy Motul 3000 20w50, oba oleje spełniają wymagania API-SG JASO MA i oba są mineralne. We wszystkich motocyklach stosowałem Motul 5100 10w40 ale one akurat takiej lepkości wymagały. Castrol miałem tylko w samochodzie i wiem że do samochodu jest dobry ale w motocyklu nigdy nie stosowałem produktów Castrol.
Cały ten zamęt wywołany jest tym, że poziom oleju mam znacznie poniżej minimum (okienko jest w trudno dostępnym dla oka miejscu do tego motocykl nie ma centralnej stopki i samemu ciężko było regularnie kontrolować), przy ustawieniu motocykla w pionie w ogóle nie widać oleju w okienku inspekcyjnym, lekko tylko dotyka spodu tej komory za szybką. Jak się przechyli lekko motocykl to się olej pojawi, a jak stoi na bocznej to w ogóle cale okienko zalane.
Poprzedni właściciel twierdzi, że na początku sezonu zmieniał olej w serwisie yamahy i że jest 20w40.
Odkąd zobaczyłem ten niski poziom oleju nie odpalałem motocykla,.
Tak więc czy kupić 20w40 dolać i dojeździć do końca sezonu, a resztę 4L bańki wykorzystać na całkowitą wymianę na początku nowego sezonu? Czy już teraz spuścić to co jest, zmienić filtr i zalać 20w50? I czy jak doleję trochę 20w50 do 20w40 w celu odpalenia i rozgrzania to coś się stanie czy po prostu na tym co jest bez dolewania oleju delikatnie rozgrzać silnik i spuścić stary?
Być może się niepotrzebnie przejmuję jednak na równi traktuję stare jak i nowe silniki. Tym razem dałem się zwieźć temu, że poprzedni właściciel zmieniał olej i nie byłem aż tak gorliwy w kontrolowaniu jego poziomu, tym bardziej, że bez pomocy osoby postronnej nie jest to takie łatwe.
Ponad to instrukcja podaje 2,6L wymiana bez filtra, 2,8L przy wymianie z filtrem, a całkowita ilość 3,2L. Jak to rozumieć, co to jest ta całkowita ilość? to ilość do kreski max w okienku inspekcyjnym? Czyli nie więcej niż 3,2L można bezpiecznie wlać do silnika?
Co radzicie? Castrol muszę zamawiać, Motul jest od ręki w lokalnym sklepie motocyklowym. Filtr oleju Hiflofiltro czy K&N? A może to nie ma znaczenia?
Pozdrawiam.
Mam ten dylemat właśnie jaki olej zamówić Castrol ActEvo 20w40 czy Motul 3000 20w50, oba oleje spełniają wymagania API-SG JASO MA i oba są mineralne. We wszystkich motocyklach stosowałem Motul 5100 10w40 ale one akurat takiej lepkości wymagały. Castrol miałem tylko w samochodzie i wiem że do samochodu jest dobry ale w motocyklu nigdy nie stosowałem produktów Castrol.
Cały ten zamęt wywołany jest tym, że poziom oleju mam znacznie poniżej minimum (okienko jest w trudno dostępnym dla oka miejscu do tego motocykl nie ma centralnej stopki i samemu ciężko było regularnie kontrolować), przy ustawieniu motocykla w pionie w ogóle nie widać oleju w okienku inspekcyjnym, lekko tylko dotyka spodu tej komory za szybką. Jak się przechyli lekko motocykl to się olej pojawi, a jak stoi na bocznej to w ogóle cale okienko zalane.
Poprzedni właściciel twierdzi, że na początku sezonu zmieniał olej w serwisie yamahy i że jest 20w40.
Odkąd zobaczyłem ten niski poziom oleju nie odpalałem motocykla,.
Tak więc czy kupić 20w40 dolać i dojeździć do końca sezonu, a resztę 4L bańki wykorzystać na całkowitą wymianę na początku nowego sezonu? Czy już teraz spuścić to co jest, zmienić filtr i zalać 20w50? I czy jak doleję trochę 20w50 do 20w40 w celu odpalenia i rozgrzania to coś się stanie czy po prostu na tym co jest bez dolewania oleju delikatnie rozgrzać silnik i spuścić stary?
Być może się niepotrzebnie przejmuję jednak na równi traktuję stare jak i nowe silniki. Tym razem dałem się zwieźć temu, że poprzedni właściciel zmieniał olej i nie byłem aż tak gorliwy w kontrolowaniu jego poziomu, tym bardziej, że bez pomocy osoby postronnej nie jest to takie łatwe.
Ponad to instrukcja podaje 2,6L wymiana bez filtra, 2,8L przy wymianie z filtrem, a całkowita ilość 3,2L. Jak to rozumieć, co to jest ta całkowita ilość? to ilość do kreski max w okienku inspekcyjnym? Czyli nie więcej niż 3,2L można bezpiecznie wlać do silnika?
Co radzicie? Castrol muszę zamawiać, Motul jest od ręki w lokalnym sklepie motocyklowym. Filtr oleju Hiflofiltro czy K&N? A może to nie ma znaczenia?
Pozdrawiam.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- Mocho
- Posty: 639
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 21:33
- Motocykl: virago xv250 '93
- Lokalizacja: pod Kielcami ;)
- Wiek: 33
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
marka oleju, wszystko jedno jaka, filtra w sumie raczej też, jak wlejesz 20w50 to silnikowi nic nie będzie, ja bym dolał, 3,2 litra to jest o ile się nie mylę po rozbiórce silnika w usunięciu tym samym całego oleju, przy normalnej wymianie coś starego oleju zawsze zostaje w silniku
Ostatnio zmieniony 29 sierpnia 2011, 16:14 przez Mocho, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 20w40
Jest to ilość oleju jaką powinno się wlać po rozpołowieniu silnika, Osobiście nie jestem zwolennikiem mieszania olejów więc dolewka na taki sam ewentualnie wymiana. Co do odpalenia na tym poziomie - to chyba przed sprawdzeniem jeździłeś na moto i nic się nie stało to i przy rozgrzaniu do spuszczenia nic się nie powinno stać. Jeszcze jedna sprawa ile olej ma przelatane?marek81 pisze:całkowita ilość 3,2L
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
Dzięki za odzew.
Wg słów poprzedniej właścicielki olej został wymieniony na początku sezonu 2011. Pracuje w salonie motocyklowym na wielickiej w Krakowie i tam też jej wszystko robili. Nie mam 100% co tam wlali ale przy zakupie powiedziała że jest 20w40. Jednak kumpel co jeździ yamahą mt01 twierdzi, że ma wlany zgodnie z manualem motul 20w40 a takiego oleju ten producent nie ma w swojej ofercie, więc wszystkiego można się spodziewać po serwisach. Mówią jedno leją drugie.
Sadze że nie narobiła na nim zbyt wiele km, ja też za dużo nie jeździłem zrobiłem zaledwie 1000km z hakiem.
Tak, jeździłem na takim niskim stanie oleju i nic się nie działo oprócz tego, że biegi głośniej zaczęły wchodzić. Jednak jak się o tym dowiedziałem odstawiłem virago do czasu uzupełnienia płynów ustrojowych.
Generalnie chodzi mi o to jaki powinienem wlać, trzymać się rygorystycznie instrukcji użytkownika z 1989 roku i wlać 20w40 czy opierając się o instrukcję z 2000 wlać 20w50 który kosztuje tyle samo ale mam go dostępnego w sklepie. Różnica między nimi występuje tylko w górnych temperaturach letnich.
XV535 jeżdżę spokojnie, nie gonie jej ostatkami sił więc raczej silnik nie jest wysilony. Tak więc zgodnie z sugestiami zrobię małą spokojna rundkę w celu rozgrzania silnika.
Motocykl ma 49000 przebiegu.
Wg słów poprzedniej właścicielki olej został wymieniony na początku sezonu 2011. Pracuje w salonie motocyklowym na wielickiej w Krakowie i tam też jej wszystko robili. Nie mam 100% co tam wlali ale przy zakupie powiedziała że jest 20w40. Jednak kumpel co jeździ yamahą mt01 twierdzi, że ma wlany zgodnie z manualem motul 20w40 a takiego oleju ten producent nie ma w swojej ofercie, więc wszystkiego można się spodziewać po serwisach. Mówią jedno leją drugie.
Sadze że nie narobiła na nim zbyt wiele km, ja też za dużo nie jeździłem zrobiłem zaledwie 1000km z hakiem.
Tak, jeździłem na takim niskim stanie oleju i nic się nie działo oprócz tego, że biegi głośniej zaczęły wchodzić. Jednak jak się o tym dowiedziałem odstawiłem virago do czasu uzupełnienia płynów ustrojowych.
Generalnie chodzi mi o to jaki powinienem wlać, trzymać się rygorystycznie instrukcji użytkownika z 1989 roku i wlać 20w40 czy opierając się o instrukcję z 2000 wlać 20w50 który kosztuje tyle samo ale mam go dostępnego w sklepie. Różnica między nimi występuje tylko w górnych temperaturach letnich.
XV535 jeżdżę spokojnie, nie gonie jej ostatkami sił więc raczej silnik nie jest wysilony. Tak więc zgodnie z sugestiami zrobię małą spokojna rundkę w celu rozgrzania silnika.
Motocykl ma 49000 przebiegu.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: 20w40
Wlej te sto, dwiescie gram dowolnego
Naprawde silnik nie wybuchnie, oczywiscie zgodnego z fabryczna specyfikacja.
Oczywiscie 20w50 mozna spokojnie wlewac, to nie dawka antybiotyku dla chorego tylko zwyczajny olej dla silnika, jesli jego jakosc obejmuje szerszy zakres niz specyfikacja to mozna smialo stosowac.
Naprawde silnik nie wybuchnie, oczywiscie zgodnego z fabryczna specyfikacja.
Oczywiscie 20w50 mozna spokojnie wlewac, to nie dawka antybiotyku dla chorego tylko zwyczajny olej dla silnika, jesli jego jakosc obejmuje szerszy zakres niz specyfikacja to mozna smialo stosowac.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
Dzięki kapitanie! Postanowiłem jednak nie doktoryzować się, nie kombinować i zakończyć temat raz na zawsze, kupiłem 4L Castrol ActEvo 20w40, filtr K&N i o-ring 64x4 pod pokrywkę. Wymienię wszystko i teraz będę wiedział co mam i kiedy było wymieniane .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
takie moje spostrzeżenie dotyczące tego castrola - cholerna wodzianka się z niego robi po rozgrzaniu.... i różnica z Motulem ogromna jak i w zużyciu.
- marek81
- Posty: 97
- Rejestracja: 18 maja 2011, 18:16
- Motocykl: Yamaha XV535 '89
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: 20w40
Czyli co kolega sugeruje? Kupić motula 3000 20w50, a castrola póki nieotwierany sprzedać komuś po okazyjnej cenie na allegro?-waldi- pisze:takie moje spostrzeżenie dotyczące tego castrola - cholerna wodzianka się z niego robi po rozgrzaniu.... i różnica z Motulem ogromna jak i w zużyciu.
Jak sobie naprawisz, tak sobie pojeździsz.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: 20w40
Ja kiedys wlasnie z tego Castrola przeszedlem na Motula
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: 20w40
Osobiście byłbym bardziej skłonny zaufać producentowi wypisującemu na opakowaniu, że olej spełnia jakieś wymogi niż kierować się własnym wyczuciem organoleptycznym. Widocznie ten olej tak musi mieć żeby zapewnić poprawne smarowanie a uszczelniacze w silniku powinny taki olej powstrzymać przed wyciekami. Mądrząc się, nie mając pojęcia o rzeczywistych parametrach oleju, można by stwierdzić, że tak rzadki olej z pewnością wpływać będzie na zmniejszenie zużycia paliwa (bo mniejsze opory)-waldi- pisze:takie moje spostrzeżenie dotyczące tego castrola - cholerna wodzianka się z niego robi po rozgrzaniu...
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.