XV1000 - słabe ładowanie

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
ArtXV
Posty: 23
Rejestracja: 05 kwietnia 2009, 20:35
Motocykl: XV1000
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Wiek: 55
Status: Offline

XV1000 - słabe ładowanie

Post autor: ArtXV »

witam
na wolnych obrotach na akumulatorze ok. 12,2V, na wyższych poniżej13V, po naciśnięciu stopu światło przygasa,
na kostce (pod siedzeniem) pomiędzy alernatorem a regulatorem wszystkie 3 styki po ok.9V (mierzone pomiędzy ramą a stykami - prąd zmienny)
proszę o radę lub namiary na fachowca
pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: XV1000 - słabe ładowanie

Post autor: radar64 »

Szukaj na forum ,multum razy było pisane,sam szukałem to wiem.Zmienne napięcie to się mierzy między białymi kabelkami we wtyczce od alternatora.I powinno go być niecałe 40V.Przy odpiętym alternatorze.MA być mniej więcej równo.Żadnych zwarć do masy między w/w kabelkami i ok 1ohma między kabelkami białymi ,wtedy mierzysz oporność poszczególnych cewek.U mnie pomogło przeczyszczenie konektorów które są po drodze prądu stałego ,czyli od czerwonego kabelka z wtyczki regulatora napięcia przez bezpiecznik ( taka kostka z 2 konektorami i zawracającym kabelkiem z tyłu) przez kolejne aż do samego akumulatora.(klemy też przeczyść).Dobrze jest sprawdzić masę regulatora napięcia,jest na lewym podnóżku pasażera od środka.U mnie te zabiegi zrobiły z niecałych 13 ponad 14,2 na wolnych obrotach.Ze światłami tak 0,8 volciaka mniej.Tak z grubsza.Szukaj na forum dokładnych wytycznych bo ja się bawiłem tym parę miechów temu.Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 11:06 pm ]
Pisząc "cewki" miałem na myśli poszczególne uzwojenia alternatora,bo faktycznie każda sekcja (faza) składa się z kilku cewek
ODPOWIEDZ