Strona 2 z 10

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 22 lutego 2010, 20:43
autor: wąsaty7
Taka mała rzecz a cieszy.U mnie wygląda to tak;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d77 ... 719d3.html
odcinek przewodu do połączenia z sondą;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/718 ... df76e.html
po regulacji 1 i 2 cylinder
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... 10d94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/560 ... 08168.html
Przed regulacją CO 7% wkręt regulacji wykręcony o 4.5 obr. świece czarne i czasami zalewał,po regulacji CO 3% wkręt wykręcony o ok. 2 obr.

Która iglica do którego gaźnika ?

: 11 października 2010, 18:11
autor: Adam P
Witam
Mam pytanie dotyczące (virago 535) - która iglica do którego gaźnika, no i który to pierwszy cylinder (zależy od której strony się patrzy - normalnie pomroczność jasna).

A o co chodzi?, ano o to, że dziś tak trochę z ciekawości odkręciłem z obu gaźników pokrywki od membran by sprawdzić w jakim są stanie bo mam okopconą świeczkę na przednim garku (obie ISKRA FE 85 PRS do gazu).

Nadmieniam iż nie przepalam silnika, cały sezon jeździłem-głównie po za miastem, w sumie było i jest chyba OK. Spalanie na 100km w okolicach 5-5,5l.
Sprawdzałem też poziom paliwa i w przednim gaźniku było pod kreską na jakieś 20mm, a w tylnym wg książki czyli 14mm. Obydwa wkręty do regulacji mieszanki wolnych obrotów wyręcona po 2 obroty.

Siedzę po prawej stronie moto - po stronie wydechu, sprzęgła no i membran, no i w gaźniku przedniego cylindra była iglica o oznaczeniu 5DZ9, a w tylnym gaźniku była 5DZ10. W obydwu zawleczka na środkowym położeniu. Obie membrany w stanie bardzo dobrym, nawet miałem problem by odkręcić te śmieszne śrubki "torxy z bolaszkiem"

W Clymerze na str. 425 w tabelce pisze co następuje:
Jet needle
cylinder 1 - 5DZ10-3
cylinder 2 - 5DZ9-3


No i pytanie: czy 1 cylinder to ten przedni ? a może tylny?
Według "mojego misia" - przedni cylinder to nr1 - to wtedy mam pomylone iglice. No ale mogę się mylić.
Być może gdzieś w serwisówkach to pisze, ale nie znam qrde angielskiego.
:pomocy:

Pozdrawiam
Adam

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 18:24
autor: wąsaty7
Jak na twój gust przedni cylinder to nr.1
Powodzenia i pozdrawiam.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 18:36
autor: Adam P
No wiem głupie pytanie, ale na prawdę pytam na serio, bo się pogubiłem.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 18:41
autor: wąsaty7
A ja naprawdę serio,przedni cylinder to nr.1

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 19:25
autor: Adam P
To w takim razie jakiś któś pozamieniał miejscami iglice.
Dzięki Wąsaty.

Pozdrawiam
Adam

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 19:38
autor: -waldi-
nie wiem czy czasem 1 cylinder to nie tylny, bynajmniej u mnie w 700 na 100% 1 to tył

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 19:49
autor: kyller
-waldi- pisze:nie wiem czy czasem 1 cylinder to nie tylny, bynajmniej u mnie w 700 na 100% 1 to tył
i masz racje
jesli w instrukcji jest sformułownie first to odnosi si eto do tylnego cylindra

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 20:03
autor: wąsaty7
To może inaczej HAYNES pisze:
-FRONT CYLINDER - przód,przedni cylinder
-REAR CYLINDER - tył,tylni cylinder
Przód zawsze będzie przodem a nie zawsze nr.1 będzie przedni,bardzo często zdarza się że z przodu jest nr.1.
waldi pozdrawiam ciebie serdecznie.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 11 października 2010, 20:05
autor: Adam P
Przeglądam właśnie Haynes'a i na stronie 167 w tabelce pisze:
All UK
Front cylinder 5DZ10-3 (front czyli przód)
Rear cylinder 5DZ9-3 (rear czyli tył)

Tak jak ja miałem to dla:
1994 Canada
Front cylinder 5DZ9-3
Rear cylinder 5DZ10-3

Więc stawiam na to że Wąsaty pisze dobrze, przynajmniej dla mnie.
Domyślam się też że -3 oznacza rowek z zawleczką

Ps. znów mnie wyprzedziłeś Wąsaty

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 13 marca 2011, 16:03
autor: okulczyk
na iglicach są rowki, i taka zapinka, nie doszukałem się w instrukcjach na której zapadce ma być fabrycznie założona, ale podejrzewam że na środkowej (tak jak to było u mnie) na obu iglicach:!: przy montażu nie popieprzyć iglic z cylindrami - mają one oznaczenia, i tak CYLINDER 1 - 5DZ10, CYLINDER 2 - 5DZ9 (CLYMER str 425 - "JET NEEDLE")
Czy jakiś specjalista wie na którym rowku ma być ta zapinka - u mnie na przykład jest na czwartym rowku w gaźniku od tylnego cylindra (zwanego drugim ??) - czyli plastikowy element jest w najdalszym położeniu idąc w kierunku koniuszka iglicy

Sprawdzę za raz też przedni gaźnik

[ Dodano: Nie Mar 13, 2011 6:52 pm ]
przedni tak samo na 4, a rowków jest 5

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 16 marca 2011, 22:31
autor: mils
Panowie czy znacie jakaś osobę z okolic Inowrocławia lub w obrębie kilkudziesięciu kilometrów która mogłaby dokonać synchronizacji ? :pomocy: ( chętnie bym się tym zajął bo przestudiowałem fora co z czym się je ale naprawdę nie mam czasu i chciałbym oddać w dobre ręce lale aby ustawił tak profilaktycznie na nowy sezon ) z góry dzięki za info pozdrawiam

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 02:04
autor: teodor2424
No to ja zabrałem się za profilaktyczną regulację zaworów w mojej staruszce 535 90r.
Wyregulowałem - skręciłem dekielki.
Po tej operacji zabrałem się za sprawdzenie stanu paliwa w komorze pływakowej w gaziorach, Było Idealnie 14mm w obydwóch.
Następnie podchodzę do tych nieszczęsnych śrubek w gaźnikach od regulacji mieszanki.
O dziwo śrubki nie były w ogóle zapieczone delikatnie się obkręcają a w tle słychać sprężynkę.
Niezmiernie ucieszony po ustaleniu położenia i zapamiętaniu wkręcam je do oporu (i tutaj mam problem) za pierwszym razem śrubka w tylnym gaźniku wkręciła się tylko 1,25 obrotu, druga wkręciła się o 1,5 obrotu.
Wykręciłem je spowrotem do położenia początkowego.

No i wiecie że za drugim razem jak zacząłem wkręcać to pierwsza jak i druga wkręciła mi się ok 3,5 - 4 obrotów i dalej nie było czuć jakiegoś oporu, dalej bałem się kręcić żeby nie spierdzielć czegoś.
Czy ktoś mi może powiedzieć:

Czy można wkręcić tą śrubkę do środka tak że gdzieś tam spadnie, czy nie ma takiej opcji.
I jak wyczuć ten opór przy wkręcaniu, jak go opiszecie??

Drugie moje pytanie to:
Jak w końcu kręcić tą śrubką??? Czy wykręcanie (lewo) wzbogaca mieszankę-zwiększa dawkę paliwa a wkręcanie (prawo) robi ją uboższą-zmniejsza dawkę paliwa??

Trzecie pytanie:
Rozbierałem gaźnik kuzyna i tam w obudowę wchodzi jakaś świeca czy coś i do niej podłączony jest przewód i zaraz obok masa. Co to jest, bo w moim staruszku gaźniki takiego ustrojstwa nie posiadają. A i u kuzyna idzie od gazu podwójna linka z obu stron motoru, a u mnie tylko jedna z prawej strony. O co tutaj chodzi??

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 16:12
autor: spaw
ta świeczka, to bodajże podgrzewanie gaźnika, ale jeżeli się mylę, to niechaj mnie ktoś poprawi ;)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 18:53
autor: teodor2424
Ale co z tymi śrubami regulacyjnymi można je spierdzielić wkręcając za mocno, jeżeli poczuje się opór i go jeszcze bardziej przekręci??

No to wyczułem opór na tych śrubkach.

TERAZ MAM WIELKI PROBLEM!!

śrubki wykręciłem o 2 obroty, odpalam i zagrzewam motÓr a on mi zaczyna pierdzieć i strzelać jak głupi, nawet na wolnych obrotach, wkręcam śrubki o jeden obrót i to samo tylko trochę na wolnych mniej.

Całkiem zgłupiałem wykręciłem o 3 obroty i to samo, jak by w ogóle ta regulacja nie działała.

Co mam zrobić pomocy!!!

Chciało mi się grzebać i ustawiać a chodził dobrze.

Czy na strzelanie może mieć wpływ regulacja luzów zaworowych?? Gdyby był troszkę za mały?? Uppsss chyba przedobrzyłem z tymi luzami :/

Nie wiem co teraz robić???

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 19:50
autor: Cpt. Nemo
teodor2424 pisze: Chciało mi się grzebać i ustawiać a chodził dobrze.
Warto tu przytoczyc takie stare powiedzenie mechanikow :

Mniej grzebiesz - mniej zepsujesz.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 21:50
autor: Qbeł
Cpt. Nemo pisze: Mniej grzebiesz - mniej zepsujesz.
lub
Im mniej grzebiesz , tym mniej doświadczysz :mrgreen:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 23:09
autor: teodor2424
Ej Ej chłopy, lepiej byście mi pomogli a nie powiedzeniami sypali:)

Chyba trzeba będzie luzy zaworowe powiększyć bo coś mi się wydaje że po rozgrzaniu nie domykają się wydechowe i dlatego strzela.
Mam rację???

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 30 czerwca 2011, 23:26
autor: Cpt. Nemo
Luzy ustawiasz na zimnym silniku, najlepiej rano jak moto cala noc odpoczywalo :)
Luzy ustawiasz nie mniejsze i nie wieksze niz instrukcja przewiduje.
Ot i cala tajemnica ustawiania luzów zaworowych.

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 lipca 2011, 11:39
autor: teodor2424
Na zimnym to ja wiem :)
Ustawiam wg Clymera 0,07-0,12 ssący, 0,12-0,17 wydech :) Znam te wymiary na pamięć:)

Tajemnicą jest dla mnie jak ciasno ma wchodzić listek szczelinomierza??
np, dla ssącego listek 0,10 powinien wchodzić ciasno tak że prawie nie da się go wcisnąć, czy raczej powinien w takim wypadku poruszać się delikatnie stawiając opór??

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 lipca 2011, 12:52
autor: Cpt. Nemo
Jak dla mnie to i 0,10 i 0,15 powinny chodzic delikatnie ciasno. :)

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 01 lipca 2011, 17:45
autor: teodor2424
"Delikatnie ciasno" tylko jak to opisać słowami na forum, do czego by to przyrównać???? :lol:
I delikatnie i ciasno to jak by :oops: " Owiń mnie ciasno. Potem mnie złam. Zawsze delikatnie. Ellie Goulding"


Czy po właściwej regulacji zaworów i na wykręconych o 2 obroty śrubach mieszanki, silnik nawet na wolnych może strzelać a przy schodzeniu z wysokich to symfonia??

Oglądnąłem sobie membrany i jedna jest przy tym zgrubieniu lekko przytarta sparciała a druga ma już większe przetarcia na środku i jedną dziurkę.

Jak je zdejmowałem to zauważyłem że na membranach od strony dekli jest mokro od paliwa, czy to normalne?

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 02 lipca 2011, 00:49
autor: dodosz
Cpt. Nemo pisze:Luzy ustawiasz nie mniejsze i nie wieksze niz instrukcja przewiduje.
Nie rozumiem więc dlaczego dwie virago ustawione idealnie wg instrukcji pierdzą w tłumiki jak głupie bez większych zmian przy kręceniu śrubkami mieszanki. :???:

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 09 sierpnia 2011, 09:57
autor: scornx
Słuchajcie, a pro po tych śrubek z wyrobionymi łebkami, to jeśli już się ją wywierci to gdzie można dostać zamiennik, bo trochę kiepsko jak motor będzie stał :( ?

Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI

: 12 sierpnia 2011, 22:02
autor: teodor2424
A ja mam jedno jeszcze WAŻNE pytanie:
Virago XV535
Śrubki regulacji składu mieszanki:

Wykręcanie ......(co powoduje???)
Wkręcanie....(co powoduje??)

Opcje do wyboru proszę właściwe wstawić w miejsce ....(kropek):

a) powoduje WZBOGACENIE mieszanki paliwowo-powietrznej
b) powoduje ZUBOŻENIE mieszanki paliwowo-powietrznej