Strona 12 z 19

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 09 kwietnia 2016, 12:38
autor: tomurbanowicz
Chyba, że ten by-pass źle podpiąłem. Podłączyłem go od czerwonego zaraz prz wtyczce od regulatora do bezpośrednio + akumulatora.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 10 kwietnia 2016, 07:33
autor: tomurbanowicz
Jakie powinny być książkowe napięcia z alternatora przy wolnych (prawidłowo ustawionych) obrotach i przy max obrotach?

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 10 kwietnia 2016, 15:48
autor: -waldi-
Takiej odpowiedzi nie znajdziesz, bo na to napięcie ma wpływ dużo zmiennych. Prawo Faradaya.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 11:29
autor: tomurbanowicz
Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 13:14
autor: tomurbanowicz
Udało mi się znaleźć w mojej okolicy Virago 125 i udałem się na pomiary - w znalezionej napięcia były książkowe. Pożyczylem regulator i niestety to samo... Zmierzylem napięcia alternatora w znalezionej virago i przy wolnych obrotach były ok. 21V. W mojej 8-10V. Czyli wychodzi na to, że mam problem z alternatorem....

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 13:33
autor: tomurbanowicz
Akumulator też wykluczylem - na pożyczonym jest tak samo.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 17:51
autor: -waldi-
tomurbanowicz pisze:Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V
bardzo dziwne, bo tyle to ma złącze germanowe, krzemowe teoretycznie 0,6V, przy złączach mocy około 0,5V

pomiary napięcia mierzysz na jałowych, zmierz przy podwyższonych.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 19:02
autor: tomurbanowicz
Podsumuję może mój problem.

Mój regulator podłączyłem do innej Virago - napięcie ładowania było książkowe.
Regulator z tej innej Virago (tej działającej poprawnie) podłączyłem do mojej i wyniki jak z moim regulatorem - nic się nie poprawiło...

Zmierzyłem napięcia międzyfazowe tej innej Virago - były w okolicach 21V przy biegu jałowym. U mnie, przy takich samych warunkach są w granicach 8-10V. Nie miałem czasu pomierzyć spadki napięć na pożyczonym regulatorze.

W międzyczasie pożyczyłem inny (żelowy) akumulator również 11Ah - nic to nie zmieniło. Zastosowałem by-pass - też nic nie zmieniło.

Ale skoro u mnie na wolnych obrotach w okolicach 1000 obr/min mam tylko 8-10V międzyfazowe z alternatora, to trudno się dziwić, że nie mogę uzyskach napięcia książkowego.

W mojej Suzuki SV przy obrotach zaniżonych ok. 800 napięcie ładowania mam już 14,2-14,4V.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 14 kwietnia 2016, 21:06
autor: grzegorzbr2
Masz zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniach alternatora, alternator do przezwojenia lub kupić .

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:18
autor: -waldi-
to chyba pech że na trzech fazach ma jednakowe zwarcie :D

dalej będę obstawiał zwarcie do masy.... przy 11V na jałowych to jakieś 20V przy 3 tyś rpm, a to już musi 14V na regulatorze być

Ktoś tu chyba pisze by pisać, a pomiary wyssane z palca. Ja w cuda nie wierzę.
Przy zwarciu na wszystkich uzwojeniach po równo by było takie ładowanie jak kolega pisze musiał by na jałowych ze 3V mieć.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:22
autor: tomurbanowicz
Tak, nie mam co robić tylko z palca ssać. Jak w to watpisz to zapraszam do mnie na pomiary...

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:23
autor: -waldi-
wiesz, za długo w temacie siedzę, albo pitolisz pomiary albo gdzieś przekłamujesz

nie ma opcji że na jałowych masz 11V i na wyższych brak ładowania..... tak dzieje się tylko w przypadku zwarcia do masy uzwojeń i tego typu regulatorze

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:25
autor: tomurbanowicz
Jestem elektronikiem, więc wiem co i jak mierzyć.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:26
autor: tomurbanowicz
Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej? Na jałowym mam 11V, a na wyższych obrotach ok 13,2V

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:28
autor: tomurbanowicz

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:40
autor: -waldi-
czytam, jesteś elektronikiem, fajnie to teraz weź wzory i policz zakładając jakieś tam B co generuje te 11V
zwiększ t zakładając takie same l objęte tym samym B

co wychodzi?
Nie chcę się wadzić ale pomierz porządnie jeszcze raz
Jeżeli masz na jałowych 11V to na wysokich musisz mieć >40V

aha fazowych napięć nie ma bo to gwiazda z "0" nie połączonym z masą

ja tam w sumie nie wiem czy jestem elektrykiem, energetykiem czy elektronikiem, a może i mechanikiem :)

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:56
autor: tomurbanowicz
Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, "są rzeczy, o których się cięciom nie śniło".

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2016, 21:58
autor: -waldi-
tomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
miło mi :)

piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co

Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm... :roll:

Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!

Cieci poszukaj gdzie indziej

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 07:10
autor: tomurbanowicz
-waldi- pisze:
tomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
miło mi :)

piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co

Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm... :roll:

Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!

Cieci poszukaj gdzie indziej
Słuchaj, wykreowałeś się na "speca" od elektryki, a nawet nie wiedziałeś i nie zwróciłeś uwagi, że napięcie z alternatora przy biegu jałowym mam zdecydowanie za małe i sugerowałeś, że regulator do wymiany (nie oddałem go, bo szczerze wątpiłem, że to jego wina, szukając w międzyczasie w okolicy innej Virago).

Podałem Ci wszystkie dane o które prosiłeś i to nie ja się z nimi narzucałem. Przebić alternator nie ma, a napięcia ma takie jak podałem - w innej Virago, Shadow, Suzuki napięcia przy biegu jałowym były książkowe - ok.20-21V międzyfazowe. Mój regulator w innej Virago działa poprawnie, z innej Virago regulator u mnie podaje napięcia jak podałem - za niskie. By-passy zrobione - i to nie tylko "+" ale i na wszelki wypadek "-".

Wszystkie pomiary wykonywałem kilkanaście razy, nawet zmieniając miernik. I nic nie próbuję udowodnić, tylko rozwiązać problem, bo chyba Cię nie dziwi, że chcę mieć 100% sprawny motocykl.

Rozumiem, że przypadek Cię przerasta, ale to nie powód pomawiania mi, że zmyślam wyniki!
Piszesz, że za długo w branży siedzisz, żeby... To może czas od czasu do czasu pomyśłeć, zamiast wpadać w rutynę.

A jeżeli nadal wątpisz w pomiary - to przyjedź i sam pomierz! Drzwi od garażu stoją dla Ciebie otworem.

A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).

A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.

PS. Właśnie mnie obrażasz.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 08:26
autor: wąsaty7
tomurbanowicz pisze:


A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).

A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.
UWAGA! Sensacyjne odkrycie :bravo:
A tak na poważnie bez konsultacji takie informacje znajdują się na pierwszej stronie tego tematu. Wystarczy odrobina chęci i umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 08:45
autor: tomurbanowicz
Na pierwszej stronie są wyniki pomiarów użytkownika, a nie wyniki jakie powinny być poprawne.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 08:54
autor: tomurbanowicz
I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 13:18
autor: wąsaty7
tomurbanowicz pisze:I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?
A co będziesz robił w długie zimowe wieczory, pomijając :drunksmile:

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 kwietnia 2016, 21:17
autor: grzegorzbr2
tomurbanowicz pisze:Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej?
A czy ty czytaleś co napisałem wcześniej ?
Chyba nie :roll:

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 21 maja 2016, 21:53
autor: Alicante
W moim Virago podało mi ładowanie akumulatora,
Rozumie ze winny może być alternator, albo regulator napięcia? albo styk na masie?
Tylko nie wiem gdzie tego szukać, czy ktoś moze wrzucić fotke dla laika, z zaznaczeniem gdzie co jest?
Jutro mam nadzieje podjechać do kolegi z miernikiem i wstępnie poszukać winowajcy.
Prosze jeszcze o przypomnienie jakie napiecie powinien mieć prawidłowy akumulator, wprawdzie wymieniałęm go rok temu na yuase, ale też go podejrzewam.
Po podłądowaniu aku, przy zakładaniu go na motor, iskrzy przy stykaniu "-" czy to moze być jakiś typowy objaw jakiejś usterki?