110/90-19 zamiast 100/90-19 - szersze opony - czy warto ?
: 07 czerwca 2009, 17:36
Musze pilnie kupić nową oponę na przód i mam duży dylemat.
Kusi mnie 110/90-19 (myślałem o Maxxis M6011)
Jak sprawują się w praktyce szersze opony ?
Część Kolegów jak widzę zakłada opony o rozmiar większe od zalecanych ?
Czy są jakieś zalety takiego rozwiązania, jakieś wady ?
Czy prowadzenie motoru się poprawi czy pogorszy ? (z tyłu mam też szerszą 150 zamiast 140)
Teoretycznie powinno być lepiej, mniejszy wpływ kolein, szyn tramwajowych, kamyków itp. na sterowność ale jak to jest w praktyce?
Czy ktoś się przesiadał z węższej na szerszą oponę i ma jakieś porównanie, jest lepiej czy gorzej? Jak wygląda 110 na przodzie w Virago, lepiej czy gorzej od 100 ?
Nowa tendencja w Cruiserach to właśnie szerokie opony na przodzie ?
Czy na przód 110 zamiast 100 wchodzi bez problemu do xv700/750/100/1100 ?
Czy mieści się luźno pod błotnikiem i podkową?
W xv535 znajomego założone jest nowe 100/90-19 zamiast 90/90-19, wchodzi ale prawie na styk z błotnikiem i całkiem fajnie się prowadzi (nie mam porównania z 90) i wygląda tez fajnie. Wada - na żwirze szurają kamyki wpadające w szczelinę między oponą a błotnikiem ( strach pomyśleć co będzie, jak wciągnie większego kamienia) ale tam można łatwo podnieść błotnik, nie ma nad nim tej podkowy co w większych Virago.
Kusi mnie 110/90-19 (myślałem o Maxxis M6011)
Jak sprawują się w praktyce szersze opony ?
Część Kolegów jak widzę zakłada opony o rozmiar większe od zalecanych ?
Czy są jakieś zalety takiego rozwiązania, jakieś wady ?
Czy prowadzenie motoru się poprawi czy pogorszy ? (z tyłu mam też szerszą 150 zamiast 140)
Teoretycznie powinno być lepiej, mniejszy wpływ kolein, szyn tramwajowych, kamyków itp. na sterowność ale jak to jest w praktyce?
Czy ktoś się przesiadał z węższej na szerszą oponę i ma jakieś porównanie, jest lepiej czy gorzej? Jak wygląda 110 na przodzie w Virago, lepiej czy gorzej od 100 ?
Nowa tendencja w Cruiserach to właśnie szerokie opony na przodzie ?
Czy na przód 110 zamiast 100 wchodzi bez problemu do xv700/750/100/1100 ?
Czy mieści się luźno pod błotnikiem i podkową?
W xv535 znajomego założone jest nowe 100/90-19 zamiast 90/90-19, wchodzi ale prawie na styk z błotnikiem i całkiem fajnie się prowadzi (nie mam porównania z 90) i wygląda tez fajnie. Wada - na żwirze szurają kamyki wpadające w szczelinę między oponą a błotnikiem ( strach pomyśleć co będzie, jak wciągnie większego kamienia) ale tam można łatwo podnieść błotnik, nie ma nad nim tej podkowy co w większych Virago.