Demontaż wału kardana

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
bigflash
Status: Offline

Demontaż wału kardana

Post autor: bigflash »

witam szanownych forumowiczów.
Mam pytanie odnośnie demontażu wału kardana w Virago 535 rok 93. Otóż jestem w trakcie wyciągania całego silnika z ramy, odłączyłem już właściwie wszystkie elementy, ale pozostał mi jeszcze kardan. Mam pytanie, czy aby zdemontować wał trzeba zdjąć tylne koło. Jeśli tak to co dalej, czy cały kardan wyjdzie do tyłu czy może jest jakaś np zawleczka, śruba czy inne ustrojstwo trzymająca go przy silniku? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
BRODA
Posty: 89
Rejestracja: 28 lipca 2008, 17:56
Motocykl: XV 1
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: BRODA »

NAPIERW DOBRZE BY BYŁO POWITALNIE ODWIEDZIĆ



A jeśli chodzi o wyjęcie silnika z ramy to wystarczy go wysunąć do przodu kardan z silnikiem jest połączony wieloklinem i powinien bez problemu się wyślizgnąć
bigflash
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: bigflash »

dzięki, jutro zrzucam silnik i zobaczymy :)
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: Blunio »

Rozłączyć nie sztuka. Ale przy łączeniu trzeba zachować płaszczyzną ramion wału. Najlepiej by było sobie zaznaczyć złożenie wału przed demontażem (o ile to możliwe). Szczegóły dla zainteresowanego na PRIV.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
KamiSan
Posty: 409
Rejestracja: 09 lutego 2009, 13:27
Motocykl: Intruz 1400
Lokalizacja: Przezchlebie O.S.
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: KamiSan »

Blunio pisze:Rozłączyć nie sztuka
O to to :mrgreen: bo potem można złożyć dwa motóry :twisted: a jeszcze śrubek zostanie :razz:
"Rządowe rozwiązanie problemu jest zawsze gorsze od samego problemu"
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia :cool:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: Blunio »

KamiSan pisze:śrubek zostanie
Czasami tak :mrgreen: ale w tym przypadku chodzi o to, że w przypadku połączenia wieloklinowego nie jest obojętne, jak dokonamy złozenia wału.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Demontaż wału kardana

Post autor: pisior »

zaznaczyć to też nie jest taka łatwa sprawa,ja wyciągajac wał zaznaczyłem w kilku miejscach foliopisakiem (każde miejsce innym kolorem NIEZmazujma sie z metalu )
tam przy silnikuna łączniku krzyżowym,ajak ma sie sprawa jak bym chciał ,rozkrecić tę czesć wału co jest olej,bo akurat chce pomalowac wachacz kolorem ,a reszte wypolerować :mrgreen:
Obrazek
ODPOWIEDZ