Brak ładowania Virago 1100 90r
- Yakuza
- Posty: 308
- Rejestracja: 17 marca 2010, 05:51
- Motocykl: Suzuki Burgman 650
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Brak ładowania Virago 1100 90r
Przewinąłem alternator w profesjonalnym warsztacie lecz ładowania nadal nie było. Kupiłem regulator napięcia i ładowanie się pojawiło ale ...
I tu jest pies pogrzebany : ładowanie jest i go nie ma tz. kiedy jest to ładuje max prądem 13.2V i to bez świateł, na światłach spada do 12.8V ale większosci czasu nie podaje żadnego prądu
Moto chodzi tak długo jak długo starcza baterii a później pozostaje mi tylko pchanie
Jednego razu starcza baterii na 100km a innym razem tylko na 30km - akumulator jest 2 letni ( sprawdzony bez uszkodzen )
prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje
z góry dziękuję Sebastian
I tu jest pies pogrzebany : ładowanie jest i go nie ma tz. kiedy jest to ładuje max prądem 13.2V i to bez świateł, na światłach spada do 12.8V ale większosci czasu nie podaje żadnego prądu
Moto chodzi tak długo jak długo starcza baterii a później pozostaje mi tylko pchanie
Jednego razu starcza baterii na 100km a innym razem tylko na 30km - akumulator jest 2 letni ( sprawdzony bez uszkodzen )
prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje
z góry dziękuję Sebastian
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
bosze.....a wyszukiwarka??....
no dobra dzisiaj mam dobry humor
przeszukaj forum pod tym katem (nie ważne 535 czy 1100 to to samo)
poszukaj opisu jak sprawdzic alternator !!
krótko - odpinasz od reglera i mierzysz napiecia miedzyfazowe
i bedziesz pan wiedział gdzie babol
jak to zrobisz to sie odezwij na forum
no dobra dzisiaj mam dobry humor
przeszukaj forum pod tym katem (nie ważne 535 czy 1100 to to samo)
poszukaj opisu jak sprawdzic alternator !!
krótko - odpinasz od reglera i mierzysz napiecia miedzyfazowe
i bedziesz pan wiedział gdzie babol
jak to zrobisz to sie odezwij na forum
- Yakuza
- Posty: 308
- Rejestracja: 17 marca 2010, 05:51
- Motocykl: Suzuki Burgman 650
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
HA dziękuję tylko co to są napiecia miedzy fazowe ? ide szukac tematów o alternatorach
Żyję bo nie mam na trumnę
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
masz 3 wyprowadzenia z alternatora i napięcia między nimi to właśnie międzyfazowe pomierz je przy wyższych obrotach i poczytaj lekturę: viewtopic.php?t=5922
- Yakuza
- Posty: 308
- Rejestracja: 17 marca 2010, 05:51
- Motocykl: Suzuki Burgman 650
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Bardzo dziękuję za podpowiedz - już czytam a jutro z rana zastosuję
Pomiary zrobione
Pełne zwarcie na alternatorze. Podłączyłem wszystko z godnie z tym co było zawarte w temacie j.w. wartosci rózne urzadzenie piszczało na kazdym przewodzie - po prostu złom
Na szczęście jest gwarancja - wymontuje i bede reklamował
Pomiary zrobione
Pełne zwarcie na alternatorze. Podłączyłem wszystko z godnie z tym co było zawarte w temacie j.w. wartosci rózne urzadzenie piszczało na kazdym przewodzie - po prostu złom
Na szczęście jest gwarancja - wymontuje i bede reklamował
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
jak piszczało??? Ty miałeś pomierzyć napięcia między przewodami alternatora ustawiając miernik na V zmienne. Z tego co piszesz Ty sprawdziłeś przejście miedzy uzwojeniami i jak najbardziej ma ono być
- Yakuza
- Posty: 308
- Rejestracja: 17 marca 2010, 05:51
- Motocykl: Suzuki Burgman 650
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Sprawdziłem regulator napiecia z godnie z tym schematem jaki był w poscie - wszystko było ok
nastepnie posprawdzałem( A-B, B-C, A-C ) ten pseudo alternator i tu juz były jaja - wartości różne
przełączyłem miernik na sygnał i kazdy z trzech przewodów alternatora podłączyłem w ten sposób że minus dałem na przewod a plus na masę i wtedy piszczało( odwrotnie tez próbowałem i było to samo )
według tego co napisano w tym poście jest przebicie na masę co za tym idzie jakaś albo jakieś cewki sa juz spalone
nastepnie posprawdzałem( A-B, B-C, A-C ) ten pseudo alternator i tu juz były jaja - wartości różne
przełączyłem miernik na sygnał i kazdy z trzech przewodów alternatora podłączyłem w ten sposób że minus dałem na przewod a plus na masę i wtedy piszczało( odwrotnie tez próbowałem i było to samo )
według tego co napisano w tym poście jest przebicie na masę co za tym idzie jakaś albo jakieś cewki sa juz spalone
Ostatnio zmieniony 21 marca 2010, 11:23 przez Yakuza, łącznie zmieniany 1 raz.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
No to pech,niestety to częsta przypadłość naszych alternatorów.
Wąsaty7
- Yakuza
- Posty: 308
- Rejestracja: 17 marca 2010, 05:51
- Motocykl: Suzuki Burgman 650
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Tylko że ten alternator był robiony w listopadzie - własciwie to po założeniu miał zerowy przebieg
Musieli go skopać przy przewijaniu
Musieli go skopać przy przewijaniu
Żyję bo nie mam na trumnę
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Prawdopodobnie "fachowiec"puścił fuchę.Kolega przezwajał w KAWASAKI alternator dwa razy,za pierwszym razem "fachowiec"pomylił się o trzy zwoje na jednej cewce.Dopiero za drugim razem się udało.
Ważne jest zastosowanie dobrego lakieru i utwardzenie w piecu.
Tobie pozostaje złożenie reklamacji.
Powodzenia i pozdrawiam.
Ważne jest zastosowanie dobrego lakieru i utwardzenie w piecu.
Tobie pozostaje złożenie reklamacji.
Powodzenia i pozdrawiam.
Wąsaty7
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Z przepalonymi alternatorami zapraszam na PW. Przewinięcie szybko i solidnie z gwarancją rozruchową . Naprawy wykonuje człowiek z 30 letnim doświadczeniem w dużej firmie, która się takimi sprawami zajmuje na co dzień.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
- Motocykl: Drag Star 1100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Witam. Podłączę się do tematu ponieważ mam problem z ładowaniem w Virago 1100. Woltomierz wskazuje ładowanie 11,5V. Nowy akumulator wyładował się po około 200km. Zmierzyłem opór pomiędzy trzema białymi kablami, które wychodzą z alternatora, a wyniki otrzymałem takie: około 80, 80 i 1ohm. Wyciągnąłem uzwojenie i jest prawie całe czarne pokryte czyms co przypomina jakieś stopione tworzywo sztuczne. Nie wiem jak inaczej to opisać bo się nie znam Czy to znaczy, że czas na nowe uzwojenie alternatora?
Pozdrawiam
Maciek
Maciek
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
zakupić nowe/sprawne albo dać obecne do przewinięciablack_illusion pisze:Czy to znaczy, że czas na nowe uzwojenie alternatora?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
1.nie mierz opornosci tylko napieci amiedzyfazowe -to bardziej mairodajneblack_illusion pisze:Witam. Podłączę się do tematu ponieważ mam problem z ładowaniem w Virago 1100. Woltomierz wskazuje ładowanie 11,5V. Nowy akumulator wyładował się po około 200km. Zmierzyłem opór pomiędzy trzema białymi kablami, które wychodzą z alternatora, a wyniki otrzymałem takie: około 80, 80 i 1ohm. Wyciągnąłem uzwojenie i jest prawie całe czarne pokryte czyms co przypomina jakieś stopione tworzywo sztuczne. Nie wiem jak inaczej to opisać bo się nie znam Czy to znaczy, że czas na nowe uzwojenie alternatora?
2.dwie cewki masz okej trzecia zwalona- na tym da sie jezdzic (nawet na swiatłach)
3.masz ładowanie 11,5?
ergo
regler jest zwalony na 90%
oczywiscie uzwojenie tez warto zeby bylo w 100% sparwne a nei w 2/3
to ze jest przyjarane nie przeszkadza przeszkadza przebicie
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
- Motocykl: Drag Star 1100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Dzięki -waldi-, kyller, Tak, ładowanie pokazało 11,5V na wolnych obrotach. Co do jazdy na światłach to się raczej nie da jeździć. Jak włączyłem światła to przerywał i gasł silnik (chociaż czasem dało się jechać ze swiatłami przez chwilę), musiałem zapalać na pych. Kupie nowe uzwojenie i je założe, tylko mam pytanie, czy jeśli regulator napięcia też jest uszkodzony to nie załatwi mi nowego uzwojenia?
Pozdrawiam
Maciek
Maciek
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
jeżeli regulator jest uszkodzony to uzwojenie tez uszkodzi -black_illusion pisze:czy jeśli regulator napięcia też jest uszkodzony to nie załatwi mi nowego uzwojenia?
zawsze mozna pomierzyć na podłączonym regulatorze napięcia międzyfazowe i wtedy wyjdzie czy uszkodzony czy nie
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
- Motocykl: Drag Star 1100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Brak ładowania Virago 1100 90r
Dzięki Panowie za pomoc, już mniej więcej wiem co i jak
[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 8:34 pm ]
Wymieniłem uzwojenie alternatora oraz regulator napięcia i napięcie ładowania wynosi teraz około 14,2V na wolnych obrotach bez włączonych świateł. Nie znalazłem na forum informacji jakie powinno być prawidłowe to napięcie, ale chyba jest w miare ok?
[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 8:34 pm ]
Wymieniłem uzwojenie alternatora oraz regulator napięcia i napięcie ładowania wynosi teraz około 14,2V na wolnych obrotach bez włączonych świateł. Nie znalazłem na forum informacji jakie powinno być prawidłowe to napięcie, ale chyba jest w miare ok?
Pozdrawiam
Maciek
Maciek