PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
żmijka
Posty: 45
Rejestracja: 06 marca 2013, 22:46
Motocykl: virago xv 1100- 88r.
Lokalizacja: Łańcut
Wiek: 44
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: żmijka » 29 kwietnia 2014, 21:26

Dzięki Waldi.... teraz poszukuję pistoleta- ma kto ? :frustrated:

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 29 kwietnia 2014, 23:37

Gliwicki coś tam ma :D
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
lussi
Posty: 1424
Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
Motocykl: virago 700-;85 r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: lussi » 02 maja 2014, 12:52

Czesc Witam,Waldi mam pytanie czy przed wlaczeniem stacyjki prad na regler ma byc?czy dopiero po wlaczeniu,bo mi sie wydaje ze po,a jak jest przed to jest chyba cos nie tak,dobrze mysle?dzieki za info :frustrated: :rock:
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan

Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 675
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 49
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: micek1968 » 02 maja 2014, 17:03

Na tym czerwonym dodatkowym przewodzie (jesli o niego chodzi) plus jest chyba cały czas...
Pozdrawiam
Micek
Obrazek

Awatar użytkownika
lussi
Posty: 1424
Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
Motocykl: virago 700-;85 r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: lussi » 02 maja 2014, 17:59

Dzieki :rock:chodzi o ten co regler jest podlaczony do niego jak tak to spoko :nazdrowie:
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan

Awatar użytkownika
Adam
Posty: 2226
Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
Lokalizacja: Święta Anna
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: Adam » 04 maja 2015, 20:51

Odkopę temat. Gdzie kupić dobry regulator napięcia? Taki z tych bardziej porządnych. Do allegro jakoś nie mam zaufania. Możecie coś polecić?

Awatar użytkownika
adler
Posty: 796
Rejestracja: 18 lutego 2010, 22:27
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: gdzieś na wsi
Wiek: 53
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: adler » 04 maja 2015, 21:11

Adam pisze:Odkopę temat. Gdzie kupić dobry regulator napięcia? Taki z tych bardziej porządnych. Do allegro jakoś nie mam zaufania. Możecie coś polecić?

zmolestuj Waldiego...
dupa nie motór...a ciągnie

gazownik
Posty: 389
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: gazownik » 02 września 2015, 22:07

Cześć.
Przyznam się, że całego tematu nie przeczytałem...
O co chodzi, wydaje mi się że moja maszyna ma za słabe ładowanie. Wczoraj z żoną robiliśmy zdjęcia ślubne z motocyklami (częste odpalanie), a dziś nie mogłem odpali maszyny. Sprawdziłem napięcie na aku to podczas rozruchu spadało do 8V i silnik ciężko kręcił.
Wyciągnąłem aku, podładowałem i maszyna odpaliła bez problemu. Następnie sprawdziłem ładowanie, i jest takie jak już to ktoś opisywał w początkowych postach tzn, po odpaleniu 12.8V po jakichś 2min dochodzi do 13,5V po dodaniu gazu do 3500RPM spada do 12,9V - 13V.
Co sprawdziłem.
-przy odłączonym regulatorze, napięcia międzyfazowe są w wartości ok 16V
-wyjścia z alternatora nie mają przebicia do masy (sprawdzane miernikiem)
-z podłączonym regulatorem napięcia międzyfazowe posiadają wartości ok 10V - 11V
-ładowanie z odłączonym akumulatorem wynosiło ok 8V - 10V (sprawdzane na szybko)
-a sprawdziłem jeszcze diody w regulatorze za pomocą miernika według opisu z pierwszego postu i wyszło mi ok 670 Ohm - 680 Ohm (czyli chyba dobrze?)

Jak myślicie co może byc przyczyną niskiego ładowania???
A dodam że wersja moto to USA czyli światła są włączone cały czas.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 03 września 2015, 08:37

przyczyną niskiego ładowania są spadki napięć na instalacji

popatrz :http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=412578#p412578
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

gazownik
Posty: 389
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: gazownik » 04 września 2015, 13:34

A wiec temat został ogarnięty. Przed jakakolwiek interwencją ładowanie było na poziomie 12.8V. Po wyjęciu regulatora i przeczeszczeniu jego masy, stan był jak opisany powyżej. A po dołożenia dodatkowego przewodu pomiędzy regulatorem a akumulatorem, ładowanie na wolnych obrotach jest na poziomie 14.2V czyli zajefajny. Browar dla SZOGUNA za rozgryzienie tematu na swojej maszynie :nazdrowie:

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 04 września 2015, 16:18

Zrobiłeś ominięcie słabych połączeń - ładowanie i owszem będzie większe, ale dalej będziesz miał spadki do lampy i co gorsze do cewek zapłonowych.

Weź się kiedyś i ogarnij te połączenia bo na stopie, światłach i jałowych zaczną Ci wypadać zapłony.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

gazownik
Posty: 389
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: gazownik » 06 września 2015, 21:27

Spoko.
Teraz zasilanie układu jest zrobione w "pierścień", tak więc tam gdzie jest słaby punkt a za nim są spadki napięcia/natężenia jest zasilany z drugiej strony. Co niczemu nie przeszkadza bo i tak obwód jest cały czas zamknięty. Do zakończenia sezonu problem jest rozwiązany. Jak w zimą będę się nudził to może wymienię wiązkę.

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 704
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: vinny » 07 września 2015, 15:16

Padł mi alternator w 535 , miernik pokazuje oporność pomiędzy poszczególnymi fazami , kostka spalona , nie ma ladowania . Zbadałem regulator napięcia tak jak wczaśniej opisal SZOGUN i wszystkie pomiary pokazaly oporność 1,9 mOhm ( czyli chyba sprawny ) kostka trochę spalona , ale naprawa jej to nie problem .
Pytanie co kupić ?
1 http://allegro.pl/alternator-regulator- ... 68089.html
2 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111490
czy 3 http://allegro.pl/alternator-stator-usz ... 47850.html ewentualnie inne opcje ,
co jeszcze potrzebuje do naprawy .
W pośpiech nie przebadałem impulsatora , ale moto odpala i jechałem po awarii .
Sezon w pelni pogoda fajna , zależy mi na szybkim doprowadzeniu moto do jazdy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
mocarz
Posty: 242
Rejestracja: 09 października 2011, 00:29
Motocykl: virago xv535 93r
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: mocarz » 07 września 2015, 21:51

vinny pisze:Padł mi alternator w 535 , miernik pokazuje oporność pomiędzy poszczególnymi fazami , kostka spalona , nie ma ladowania . Zbadałem regulator napięcia tak jak wczaśniej opisal SZOGUN i wszystkie pomiary pokazaly oporność 1,9 mOhm ( czyli chyba sprawny ) kostka trochę spalona , ale naprawa jej to nie problem .
Pytanie co kupić ?
1 http://allegro.pl/alternator-regulator- ... 68089.html
2 http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111490
czy 3 http://allegro.pl/alternator-stator-usz ... 47850.html ewentualnie inne opcje ,
co jeszcze potrzebuje do naprawy .
W pośpiech nie przebadałem impulsatora , ale moto odpala i jechałem po awarii .
Sezon w pelni pogoda fajna , zależy mi na szybkim doprowadzeniu moto do jazdy .


Opisz dokładnie jak pomierzyłeś alternator.
Między poszczególnymi fazami oporność ma być, nie ma jej być między fazami a masą silnika.
Pomierz napięcia na jałowych i na obrotach to coś więcej się wyjaśni.
Podstawowa zasada najpierw pomiar potem zakupy :wink:
Lubię popływać ...w zimnej wodzie :) więcej na www.poznan.morsy.pl

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 704
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: vinny » 08 września 2015, 13:13

Pomierzyłem
-pomiedzy masą silnika a fazami nie ma oporności
-napięcie na jałowych przy multimetrze ustawionym na 20V prąd zmienny wynik 10 na multimetrze na keżdej fazie
- na wysokich ( nie wiem ile bo nie mam podłączonego obrotmierza , ale jak trzeba dokladnie to podlącze ) idzie w góre , trudno uzyskać dokładny pomiar , potrzebowałbym drugiej osoby do trzymania manetki , ale przy mniej wiecej takich samych obrotach , multimetr przestawiony na 200 prąd zmienny pokazał wynik 33 na każdej fazie .
pozdr.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 08 września 2015, 19:26

wymień regulator i po problemie, uzwojenia sprawne
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 704
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: vinny » 10 września 2015, 01:23

Dzięki -waldi- , już ostatniej zimy przymierzałem sie do zrobienia nowej instalacji , ale teraz widzę , że to nieuniknione .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz » 09 kwietnia 2016, 08:08

Proszę o wskazówki co u mnie jest nie tak....

Kupiłem niedawno Virago 125 i mam problem z ładowaniem akumulatora - napięcie ładowania na wolnych obrotach jest w granicach 12,3V przy wyłączonych światłach, przy włączonych światłach ma poniżej 12V - po wymianie regulatora napięcia (poprzedni regulator miał zwarcie na jednych z diod). Przy większych obrotach napięcie ładowania jest w granicach 13-13,4V.

Akumulator po nocy ma ok. 12,2V.

Napięcia międzyfazowe z alternatora na wolnych obrotach wynoszą ok. 11-11,6V, a fazowe ok. 6V. Przy dodawaniu gazu oczywiście wyraźnie wzrastają.

Próbowałem sztuczki z by-passem ale jest to samo.

Regulator napięcia po zmierzeniu oporności między pinami wydaje się OK. Jest to oczywiście zamiennik:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ya ... 57280.html

Czy może być to problem z akumulatorem? Że np. zbyt obciąża regulator? W mojej Suzuki napięcie ładowania przy wolnych obrotach mam ok. 14,2V - 14,4V.

Co jeszcze mogę zrobić? Masę regulatora sprawdziłem - jest OK.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 09 kwietnia 2016, 10:09

zmierz oporność uzwojeń względem masy silnika, jeżeli będzie przejście (załóżmy opór ponizej 100?) to masz uzwojenia do przewinięcia lub wymiany.

Jeżeli uszkodzoną miałeś jedną z 3 diod "-" to jestem pewien na 90% że ma zwarcie.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz » 09 kwietnia 2016, 10:11

Nie ma zwarcia - między uzwojeniami, a masą jest OK, ale zmierzę dokładnie i podam wyniki.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 09 kwietnia 2016, 10:27

Zmierz jeszcze jakie jest napięcie między czerwonym regulatora, a masą na odpalonym silniku. Wszystko popodpinane jak przy normalnej pracy.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz » 09 kwietnia 2016, 11:02

Pomierzyłem piny alternatora i między masą a uzwojeniami jest czysto - brak przebić. Impedancja miedzyfazowa jest w granicach 10 omów.

Poprzedni regulator miał zwarcie między jednym pinem (diodą), a plusem (w dwie strony).

Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz » 09 kwietnia 2016, 11:11

Napięcie z regulatora przy wolnych obrotach mam ok. 12,3V a ja włączę światła to spada do 11,5V. Mierzone między czerwonym, a masą i czerwonym a czarnym w regulatorze.

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: -waldi- » 09 kwietnia 2016, 12:09

Generator pisałeś ma 11V w zwyż, zwarcia nie ma, aku w spoczynku 12,2V to zostaje regulator niestety.

Jakiś lipny się trafił, no chyba że na odpalonym moto odłączyłeś aku lub + regulatora - wtedy "idzie on z dymem"

pomierz regulator ten nowy od strony uzwojeń czy nie ma zwarcia do masy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
tomurbanowicz
Posty: 118
Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
Motocykl: SV650S
Lokalizacja: Sztombergi
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

Post autor: tomurbanowicz » 09 kwietnia 2016, 12:30

Nowy nie ma przebić. Zgłosiłem gościowi żeby podesłał drugi na wymianę.

ODPOWIEDZ