Strona 9 z 19

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 09 stycznia 2013, 20:48
autor: gpz
tak, ja korzystałem. Alternator przyszedł bardzo szybko naprawiony, niecały tydzień. Na razie po jednym sezonie nie mam zastrzeżeń, ładowanie wynosi około 14 V na wolnych obrotach ze światłami. ponadto koleś daje gwarancję :d na rok czy jakoś tak. Tak czy inaczej chyba warty polecenia, aczkolwiek rok to krótki okres czasu, i nie wiadomo czy w przyszłym nie padnie alternator. Sam alternator po przewinięciu wyglądał wizualnie ładnie, widać że był regenerowany "zgodnie ze sztuką":)
jak masz jakies pytania, pisz

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 16 lutego 2013, 20:37
autor: SZOGUN
Hej.

W związku z pojawiającymi się wątpliwościami, zamieszczam nowy schemat bajpasu. Fioletowym kolorem zaznaczyłem obwód wyłączany (przynajmniej w moim przypadku tu gdzieś był powód złego ładowania), a na czerwono obwód, który trzeba zrobić i wstawić. Mam nadzieję, ze jest wystarczająco czytelny

Pozdrawiam.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 18 lutego 2013, 08:36
autor: -waldi-
Szogun, a nie lepiej poprawić istniejące połączenia w instalacji?

no i za chwile będą pytania jakie zastosować bezpieczniki...., a później spaliło mi się moto :(

wystarczy trochę chęci, lutownica, kalafonia w roztworze i cyna - to czyni cuda.

Przy tym układzie ni jak nie obliczysz jakie zastosować bezpieczniki. Jedyne co sensowne to oryginalny MAIN wyciągnąć i tylko na dołożonym fragmencie instalacji "jechać"

W tym temacie jak i w tym http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=412578#p412578
napisałem tez gdzie najczęściej leży problem w 535

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 04 marca 2013, 18:27
autor: mały v8
No i dzięki Waldiemu :nazdrowie: uporałem się z regulatorem. Wstawiłem jego produkt w lewe jajko.

Obrazek

Dodatkowe kilka otworków dla przepływu powietrza,

Obrazek

Stary zapach z samochodu wykorzystałem jako maskowanie. :lol:

Obrazek

I efekt końcowy, sitko zatopione lutownica, można by ew jeszcze na srebrno trysnąć, ale jak to się mówi "głupi się nie pozna mądry nic nie powie"

Obrazek

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 06 marca 2013, 16:03
autor: hunter of wind
Dziś zdemontowałem uzwojenie alternatora. Gumowe kostki uszczelniające przewodów cewek i przewodów czujnika wału były tak mocno ze sobą sklejone, że musiałem je rozciąć wzdłuż klejenia.
Teraz mam pytanie: Czym najlepiej skleić to ponownie. Sąsiad mechanik samochodowy zaproponował mi coś takiego: http://allegro.pl/usczelka-w-plynie-sil ... 05000.html
Czy może być taki silikon, czy jest coś lepszego? I drugie pytanie: Czym najlepiej usunąć resztki czarnej fabrycznej uszczelki, która bardzo mocno przywarła do obudowy?

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 21:04
autor: strazak-84
Problem z ładowaniem dosięgną i mnie z tym że umnie na zimnym silniku jest ladowanie ok, po przejechaniu ok 10km jak silnik zlapie wyższej temperatury ładowanie spada do 12-13 czyli zanika. Przyjeżdzam do domu przebieram się żeby pogrzebać przy moto po jakimś czasie odpalam i znów ładowanie wraca. Czyściłem wszystkie połączenia dwa razy, ruszałem instalacją bo może gdzieś na dołach gubi masę czy co, ale sytuacja się powtarza. Mierzyłem też napięcie między fazowe na alternatorze i jest ok. Gdzie może być przyczyna? Chyba pada regulator?

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 21:20
autor: -waldi-
a mierzyłeś czy nie ma zwarcia do masy uzwojenie ?, oczywiście w momencie jak nie masz ładowania.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 21:35
autor: strazak-84
Nie, nie mierzyłem a jak to zrobić tak na jprościej na chłopski rozum?

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 21:38
autor: -waldi-
rozpiąć wtyczkę 3 pinową od alternatora i omomierzem zmierzyć opór między jednym z pinów a masą silnika

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 21:45
autor: strazak-84
Na odpalonym silniku? Sory za głupie pytania ale za bardzo nie mam pojęcia o takich pomiarach.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 15 kwietnia 2013, 22:02
autor: -waldi-
na zgaszonym oczywiście

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 21 kwietnia 2013, 15:59
autor: strazak-84
Już myślałem że jest dobrze a tu dzisiaj znowu zonk. Naladowałem akumulator jeździłem codziennie przez trzy dni i ładowanie było ok, virażka postała 3 dni w garażu bez odpalania i dzisiaj znów brak ładowania. Bez świateł ładowanie jest na postojówkach nic się nie zmienia ładowanie jest, ale jak przełączę na światła mijania ładowanie zanika tzn jest ale bardzo słabe w do 12,8 dochodzi i dalej nic. Podejżewam że jak naładuje akumulator i codziennie będę jeździł to będzie ładowanie z powrotem. Niewiem już sam może akumulator słaby? Napięcie trzyma 12,5-12,7 ale niewiem jak z mocą tego akumulatora. :( Dodam że akumulator już ma parę latek. Czy to akumulator,alternator lub regulator???

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 11:34
autor: aurumcantus
Niestety rgulator który zamontowałem przeżył zaledwie 250 km :( , przebicie między jednym z pinów a masą
-waldi- pisze:nie sprawdzajcie napięcia między fazami, a masą, bo zawsze wyjdzie - pisałem już o tym, tylko opór... - powyżej 2kohm można uznać, że jest sprawny
Wykonałem pomiar jak piszesz, między masą a poszczególnymi fazami.
Jednakowo wszędzie 0,7 ?,
Oznacza to, że do przewinięcia ? bo regulator i tak muszę kupić drugi

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 11:37
autor: -waldi-
aurumcantus pisze: Wykonałem pomiar jak piszesz, między masą a poszczególnymi fazami.
Jednakowo wszędzie 0,7 ?,
Oznacza to, że do przewinięcia ?
Alternator do przewinięcia, lub wymiany

A regulatorowi co sie stało, ze musisz kupić nowy? Na takich uzwojeniach i włączonych światach nie ma prawa ładować.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 12:19
autor: aurumcantus
Poprzedni miał przebicie miedzy czerwonym a masą z tego co pamiętam, kupiłem chińczyka z allegro, założyłem - ładowanie miał wtedy ok 14v nie pamiętam teraz dokładnie. (było to z 1,5 miesiaca temu.) Dwa dni temu zjarał mi się bezpiecznik główny, zrobiłem na krótko i pod domem moto padło :( , aku rozładowany, regulator jak pisałem ma przejście miedzy jednym z pinów a masą.
Alternator przy 3000 obr/min daje 48v między fazowo. oczywiście wtyczki rozpięte.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 12:36
autor: -waldi-
no to przez zwarcie tych uzwojeń upaliłeś regulatory

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 12:43
autor: aurumcantus
To chociaż połącz się ze mną w bólu.
Spuszczać olej, czy wywracać go na bok ? bo tydzień temu zalałem nowego castrola. :roll:

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 12:45
autor: -waldi-
zlej olej, a castrola wymień na jakiś inny olej :) ELF, Motul, Repsol .... Filtra nie musisz wymieniać, o ile go wymieniałeś.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 12:58
autor: GLIWICKI
-waldi- pisze:zlej olej, a castrola wymień na jakiś inny olej :)
A co masz do CASTROLA? Wiele osób na nim śmiga (w tym i ja) i żadnych problemów nie zauważyłem :roll:

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 27 maja 2013, 13:30
autor: -waldi-
Ja niestety już go nie wleje do żadnego silnika. Wymieniłem w zeszłym sezonie u mojej w 250... po kilku przejażdżkach mówi, że nie idzie luzu wbić, a przed wymianą wchodził idealnie. A kobicie ciężko wytlumaczyć, że nie zepsułem go. :)
No to już myśli wybierak się kończy. Regulacje i takie tam nic nie dały.
Na ten sezon zalałem Repsola i "CUD" zaś silniczek cicho pracuje i luz ładnie wskakuje. Do tego stopnia jest zmiana parametrów między tymi olejami, że musiałem gaźnik regulować :D
Moim zdaniem Castrol jak się rozgrzeje robi się woda z niego. Stary silnik (XV700) jeździł na Motulu, zalałem Castrola.... i chyba nie potrzebnie wymieniałem silnik :D można było olej.
Piszę o Castrolu 10w40 i 20w40, pozostałości oleju jakie mi zostały służą do smarowania śrub :evil:
Taki http://img.motoraccs.co.uk/ebay/mandp/595166.jpg
Nie jest to tylko moja opinia. A Castrol nie był z allegro. Jeden z beczki, drugi z 1l opakowań ze sklepu moto.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 28 maja 2013, 19:08
autor: aurumcantus
Nie wiem czy to możliwe ale wczoraj mogłem źle wykonać pomiar.
Dziś spuściłem olej, odkręciłem wszystkie śruby, następnie poszedłem po Clymer, str 141. pkt. 3, wychodzi 0,6/0,7?, potem pkt 5 czyli, masa z pinami. O dziwo nie ma ciągłości :shock: (ale to chyba dobrze ), Wlewam olej przyjmując, że jego brak powoduje te objawy, pomiary bez zmian. Odpalam maszynę, po kilku minutach pomiary, znowu bez zmian. Nie wiem co o tym myśleć, albo wczorajszy pomiar był niepoprawny (ale jak?) albo alternator ma chwilowe zaćmienie.
Co do oleju, zalałem takim, będę obserwował zachowania.
http://foto.scigacz.pl/gallery/Castrol/ ... 20W-40.jpg

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 20 czerwca 2013, 20:41
autor: maciekdiy
Przerabiam instalacje i mam pytanie. Na wyjściu regulatora są 3 przewody. Czerwony i czarny to chyba oczywiste, ale brązowy, do czego służy? Zastanawia mnie czy jest to jakaś ?dodatkowa linia zasilania? czy coś innego i czy można go po prostu połączyć z czerwonym, ponieważ według tego schematu http://zapodaj.net/images/22f070c37d272.jpg to i tak się łączom w stacyjce po przekręceniu kluczyka.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 20 czerwca 2013, 20:43
autor: -waldi-
Jeżeli masz taki regulator to ten przewód ma mieć +12 po stacyjce, w przeciwnym razie będzie Ci wyjadał aku.

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 01 lipca 2013, 17:25
autor: SZOGUN
Szanowny kolego Waldi.

TO co piszesz jest jak najbardziej słuszne, że najlepiej instalacjie rozebrać i poprawić, ale moja recepta jest równie dobra, tylko dla leniwych. Poprostu uszkodzony obwód jest odłączony na kostkach, a bajpas wstawiony w jego miejsce, tj wpinany w te same kostki. Bezpieczniki - takie, jak w fabrycznym układzie i w tych samych miejscach układu. Jak ktoś nie jest siebie pewien w kwestji elektryki, to nie sam tego nie robi, ale jak ktoś ma pojęcie, to spokojnie sobie poradzi. Schemat jest jasny i czytelny. Poprostu odruchowo szukam prostych rozwiązań na typowe problemy. To oszczędza cenny czas, bo nie trzeba rozbierać motoru, a przy tym nie ma fuszerki, jeśli się odrobine przyłożyć... U mnie działa - mogę już powiedzieć - lata i nawet mi się nie spalił regulator, ale tu inne odkrycie dokonałem i się nim podziele.

Na powierzchnię styku regulatora z elementem motocykla należy dać pastę termoprzewodzacą. TO dziadostwo się grzeje z natury zasady działania, ale ma za małą powierzchnię do oddania wytworzonego ciepła, przez co przegrzewa się i spala. Poprawienie wymieny ciepła z ramą czy też radiatorem (jak ktoś nie zgubył, to w starszych ma - taka blaszka aluminiowa w kształcie C, a w nowszych modleach jest zawsze - taki aluminiowy obły element pod lewym ramieniem tylnego wahacza), zmniejsza ryzyko spalenia regulatora - analogicznie jak procesor w komputerze. Z doświadczenia wiem, że to bardzo ważne, bo każdy element elektryczny czy elektroniczny współpracukący z radiatorem - taka chłodnica z metalu pokryty jest na powierzchni styku właśnie prastą termoprzewodzacą, która w dodatku jest tania (sylikonowa wystarczy w zupełności)

Także Polak potrafi ... jak mu się chce.

Pozdrawiam!

Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.

: 01 lipca 2013, 18:53
autor: podbiel
Szanowny kolego SZOGUN
z tą pastą to ameryki nie odkryłeś i jak byś dokładnie czytał posty z tym związane to ktoś juz to proponował.
natomiast jeśli chodzi o Waldiego to zapewne wie co mówi.